DIERENPARADIJS van Piet en Wilma DEEL 1

Gestart door Wilma1, 18 december 2005, 22:57:22

« vorige - volgende »

Mara

Hoi Wilma

Wat is dat toch met die mannen? Ik weet zeker dat mijn vader niet zou proberen om daarvan te eten....

Mara

Wilma1

Sommige vinden ALLES lekker en Jan is wel zo'n typje  ;D......
;D ;) Wilma


Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Mara

Hahaha

Wij krijgen vanavond focaccia en toen mijn moeder het kocht vroeg mijn vader zo: wat is dat voor iets?

Haha, tja...

Mara

Joy4ever

hihi, als ik iets nieuws probeer eet Mike het gewoon, zelfs als hij het niks vind, wel kijkt hij me dan erg vragend aan, maar durft er niets van te zeggen...... Tenzij ik het ook niet te eten vind, dan pas durft hij te zeggen dat hij het ook niet erg lekker vind....

Zo eng ben ik toch niet, het lijkt wel of ie bang is dat ik beledigt ben als hij eerlijk zegt wat hij ervan vind...

Groetjes Joyce


Lees alles over mijn lieverds in
Gipsy & Pucky

Wilma1

Citaat van: Joy4ever op 14 januari 2007, 15:34:03
hihi, als ik iets nieuws probeer eet Mike het gewoon, zelfs als hij het niks vind, wel kijkt hij me dan erg vragend aan, maar durft er niets van te zeggen...... Tenzij ik het ook niet te eten vind, dan pas durft hij te zeggen dat hij het ook niet erg lekker vind....

Zo eng ben ik toch niet, het lijkt wel of ie bang is dat ik beledigt ben als hij eerlijk zegt wat hij ervan vind...

Groetjes Joyce


Zo streng ze je er niet uit hoor  :D valt erg mee  ;)....en leuk koppie waar ie gewoon respect voor moet hebben  ;D

Ik ga mijn kippie ff doen (TIKKI MASALA met SAJOER BOONTJES en RIJST)...ik had eigenlijk zin in een wandeling, maar arme Piet ziet dat niet zo zitten e  is BLIJ als ie zit  ::) is nog wel ff de restjes afmaken (eigenwijs), dus ga ik een lekkere IRISH COFFE maken ..............................die had ik mezelf een beetje beloofd  ::) :P :D

Morgen ga ik weer een broodje maken voor de vogels, dan met wat andere dingen erdoorheen.....
;D Wilma


Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Mara

Hoi Wilma

Het lijkt me lekker wat je gaat maken, die kip....En ik kan me voorstellen dat Piet geen zin heeft om op te staan, kan ik me echt wel wat bij voorstellen, zou ik ook niet doen hoor, na zo'n dag zwoegen.... ;D

En ik ben benieuwd hoe ze op je nieuwe brood reageren..

Mara

Wilma1

IK ook...... er staat e.e.a. in "de week" en morgen kan het erin......als het deeg gemaakt is.....SMULLLLENNNNNNNN  ;D ;D ;D

:D Wilma


Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Mara

Hoi Wilma

Volgens mij hoor ik hier een paar valkjes denken: "als die vreemde vogels komen, krijgen wij dan ook zo'n brood?" Grinnik...ik denk dat ik mam eens aan het bakken moet zetten...

Mara

Anja

Hoi Wilma,

als ik dat hier zo allemaal lees vinden de valkjes het brood allemaal lekker.
Zal ook eens overwegen om een broodbakmachine aan te schaffen. Ben over 2 mnd jarig dus is een mooi verjaardagskado.

Groetjes Anja

Wilma1

 ;D Krijg je mij van het recept als het aanslaat hier  ;D


Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Monky

Hi Wilma,

Hoe gaat ie? Je hebt geen idee hoeveel er geschreven is overal in 2 weken  :o :-\ Ik kan het onmogelijk allemaal bijlezen  :'(
Dus vraag ik het hier gewoon  :) Voor ik weg ging was het een hele tumulte tijd voor je. Ik las voor ik weg ging nog net dat je afstand doet van je valkjes. Ik vind dat echt heel vreselijk voor je. Als er iets is dat ik voor je kan doen... Geef maar een gil.

Hoe gaat het nu met je? Ik zie je naam overal verschijnen in allerlei dagboeken  ;D Ik geloof wel dat je je goed bezig houdt  ;D en met alles betrokken blijft.

Bedankt voor de berichtjes in mijn dagboek toen ik weg was. Het was heel leuk om te lezen  ;D

Groetjes,
Monky



marilyn

hoikes wilma

ik heb net gelezen dat je van plan bent om vandaag weer een vogelbroodje te bakken , is die al uit je oven ??? ruikt wel lekker zeker  :P ik ben al aan het wachten op je recept hoor  ::)  :P kan ik ook eens mijn lieverdjes verwennen  ;D
misschien idd ook een idee om er eens wat kruiden of groenten in te verwerken  ::) niet op letten hoor maar ben gewoon aan het meedenken met wat ik daarpas gelezen heb  :P en wat de smaak betreft .................... ik ben er zeker van dat er hier ook wel door de mensen van geproefd zal worden hihihihihihi en als je eens goed nadenkt ........... tegenwoordig kan je ook in een bakkerij brood kopen waar verschillende soorten zaden in verwerkt zijn en zelfs mocht je er kruiden of groenten in verwerken tja een mens eet dat ook dus kan het toch niet slecht zijn van smaak toch  ::)  ???
ok ok je hoort me al afkomen , ik geef toe dat ik wel de eerste zal zijn om ervan te proeven  :P ik lust ook echt alles dus ja ......................  :P

groetjes marilyn

Wilma1

15 januari 2007, 17:55:52 #2562 Last Edit: 15 januari 2007, 18:01:10 by Wilma1
Hey Monique,
Het gaat idd zijn gangetje wel weer, maar dat is MEDE te danken aan alle goede hulp en vertrouwen op dit forum....en ik ben andere boekjes begonnen, met name de Zaanse entree, wordt buiten verwachting erg leuk.

Alle valkjes hebben een goed onderdak gekregen en 3 stuks gaan er in het voorjaar (als het weer het toelaat) ver verhuizen  ;D bij Mara in de voliere in Limburg.... Binky, Sunny en Charlie....vanuit Schoorl bij Marga....ik ga ze zelf brengen....

De laatste 2 die nog "over" waren...zitten bij de buurvrouw van Christa en die is er zo vreselijk gelukkig mee, dat DAT eigenlijk wel gemakkelijk was....klinkt raar, maar Nikki was er nog maar net, dus voor haar makkelijk elders te wennen en Rocky.....heet nu Ricky, ze is van Oost Duitse afkomst en kan ROcky amper over haar lippen krijgen in combi met NIKKI  ;D....

Ricky en Nikki is een lief stelletjes samen en wordt wordt een koppeltje waar ze jongen mee wil volgend jaar...

Melody en Lucky, zitten tijdelijk bij Nellie en gaan OOK naar Christa in de voliere die IK inmiddels had aangeschaft....dus die heeft er dan 4 van mij....EN ik zie ze ook nog regelmatig...

Met mijzelf gaat het goed, de Prednison doet zijn werk prima en ik adem weer zoals het behoort. Het is een beste dosering, maar het werkt!!! Of er permanente "schade" is hoop ik volgende week te horen, bij het consult van de longarts waar ik weer heen moet.....

Lief van je dat je je meteen weer "aanbied" voor hulp!!!!  :D


Hoi Lynntje,
Het vogelbroodje is klaar en ze vinden het HEERLIJK!!!!! Ik heb ze het net laten proeven en het is geheel anders dan afgelopen X, toen was het wat droog  ::)...nu is het perfect en ik heb de volgende ingrediënten gebruikt...

                                   

                                   
NODIG:
een handje kiemzaad
een handje gewone vogelzaden MET zonnepitten
2 eetlepels nutribird (die had ik nog staan  :P)
500 gr. broodmix
325 ml. water

Bereiding in de broodbakmachine:
De kiemzaden met de vogelzaden 1 nacht laten wellen.
Het brood mengen, zoals gewoonlijk tot het klaar is om te bakken, de bovenstaande ingrediënten toevoegen en goed doorelkaar kneden...brood terug doen in de machine en afbakken als gewoonlijk.



Het ruikt ongelofelijk lekker  ::) :P :P :P :P :P EN het is leuk om te doen en te zien dat je vogels er naar hartelust van eten!!!!

Je kan het natuurlijk OOK met " de hand" maken in een oven  ::) maar dan moeten de broodmix en water een ander verhouding hebben, volgens het pak!!!!

Als afwisseling kun je er natuurlijk kruiden in toevoegen....SUCCES!!!

;) Wilma


Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Mara

Hoi Monky,

Drie van die lieverds komen naar mij toe en Wilma komt ze ook nog persoonlijk afleveren. Ik hoop dat de reis hiernaar toe niet te vermoeiend is....

Zeg Wilma,

Ik ben op msn en ik zie je nog steeds niet online komen!!!

Mara

marilyn

hoikes wilma

hhhhhhhhhhmmmmmmmm morgen van zodra ik van mijn werk kom ga ik winkelen om broodmix in huis te halen  ::)  :P
nutribird heb ik nog in huis want ik zit hier weer met 3 kleine rakkertjes in huis  ::) en tja vogelzaad .............als ik dat niet in huis zou hebben .................. dan zouden mijn lieverdjes snel met hun pootjes in de lucht liggen denk ik , dus veel hoef ik niet meer te halen  :D ik zet in elk geval deze avond al zaad te wellen  ;) dus morgen broodje bakken (zal wel in een gewone oven zijn want zo'n broodbakmachine heb ik niet) het zal mij wel lukken want ik heb vroeger nog brood gebakken  ;)

groetjes marilyn

ps ik laat wel eens weten hoe mijn birdie's ervan hebben gesmuld  ;)