DIERENPARADIJS van Piet en Wilma DEEL 1

Gestart door Wilma1, 18 december 2005, 22:57:22

« vorige - volgende »

marilyn

hoikes wilma

prima idee om wat foto's in lin haar dagboekje te plaatsen  :D ik ga direct gaan kijken ze  ;) en 88 gram is een heel mooi gewicht voor dusty  ;) ik hoop dat hij nu snel weer helemaal alleen eet  :D

groetjes marilyn

Wilma1

7 oktober 2006, 23:50:08 #1651 Last Edit: 7 oktober 2006, 23:52:44 by Wilma1
Vanmiddag zat ik naar Dusty te kijken wat ie allemaal aan het doen was....spelen door de kooi heen en ik  had een nieuw speeltje gekocht wat ie erg leuk vind.

Plots ging weer "naast" Binky zitten tegen de tralies aan en begon uit het bakje met gritjes  :P te eten....ik keek dat eens aan en er ging een "lampje branden"  ::)

Als ik het bakje gritjes nu eens verwisselde ::) met het bakje zaadjes ??? dan staat DIE aan de kant van Binky  :P ....dus zo gedacht zo gedaan! En waarempel  :D....Dusty begon uit het bakje zaadjes te eten, terwijl ie zo naar Binky kon kijken  ;D !!!!!

GEWELDIG  :D !!! Ik heb Dusty dan ook lekker met rust gelaten en niet gewoge, morgen wel weer....ik heb alleen met hem gekroelt en weer aan mij handen laten wennen in de kooi....daar stapt ie netjes op!  :D

Hij vind het leuk om Binky te zien en als Binky uit de kooi gaat, loopt ie meteen naar Dusty toe!!!

Ik hoop dat ze snel weer bij elkaar kunnen  :) , denk dat ze beiden dan echt HAPPY zijn!!  :D

:D Wilma


Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

*Yvon

Hoi hoi

Wat leuk dat Dusty en Binky al zo snel vriendjes zijn geworden.  :D
Dat is hier nog niet gebeurd.
We hebben in een paar maanden tijd 4 nieuwe valkjes erbij,maar echte koppeltjes zijn er dus nog niet.  ::)

groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

marilyn

hoikes wilma

wat goed gezien zeg  :D dat is idd een manier om dusty aan het eten te krijgen  ;D zo zie je maar dat je valkjes eens goed in de gaten houden ook zijn voordelen heeft hé  :D
en ja ik denk ook dat ze gelukkiger zullen zijn als ze weer samen in één kooi zitten maar nog eff geduld en dan mag het weer  ;) dan zal je wel zien hoe veel ze samen spelen en gek doen  ::)  :P

groetjes marilyn

Wilma1

Vanmoreg eerst alle vogels voorzien van vers water, broodje EN nar=tuurkijk de groente en vruchtenhap.....ze weten dat zo goed en zitten erop te wachten....zelfs Binky al ?!!! Ze lopen heen en weer in de kooien als ik beiig ben en als ik dan aan kom lopen worden ze "onrustig"  ;D  Dusty krijgt dat nog niet, die maag eerst laten zien, dat hij zijn normale voer goed eet  :P en dan kan er wat anders bij !

Toen Dusty wegen......nou en DAT was schrikken   :o 72 gram  :o :o :o stond erin het display....mijn hart sloeg over en ik dacht ....NEEEEEEEEE :o  dat kan toch niet ???  :o

Meteen de weegschaal opgepakt en op het aanrecht gezegt waar ik normaal weeg....en wel hoor pffffffffffffffffffff.....85 gram  :D hij stond gewoon niet geheel op de plank  ::) mijn hart werd meteen weer rustig..... maar in de consternatie was ik vergeten de kraan dicht te draaien, want ik was juist bezig de waterkoker vullen...toen ik zo schrok van het gewicht.....dus het water liep OVERAL  :o :o :o

Nou ja dat liever dan dat Dusty zo was afgevallen omdat ik gisteren niet meer gepapt had na de ochtend  :P :P :P :P :P

Dusty heeft lekker rond gevlogen...nou gevlogen  ::) ??? meer gezeten op de voliere of in het touw  ::) . Toen ben ik ze allemaal wezen sproeien met water en DAT was lekker :P ...Binky GENOOT zo erg, dat IK daar weer van genoot....ik denk niet dat hij dat kent....maar een geweldige ervaring.

Dusty vondt het OOK heerlijk  :D en alle veertjes kwamen omhoog...Coco verkoos het bad en Stacy ontwijkt OOK nog steeds de druppels nattigheid...liever het bad, dan wordt haar "haar" niet nat  ;D ;D ;D

Na het bad heeft Dusty lekker zitten eten en zit nu te slapen net als de rest het is werkelijk DOODstil  :D  en dat met 13 vogels binnen  ;D
;) :) Wilma Wilma



Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Anja

Hoi Wilma,

Zo heb ik jou dan toch ook gevonden.
Dat was zeker wel schrikken ja met het wegen he.
Ik had dat met Yiba. Toen ze hier kwam woog ze 80 gram en 1 dag later woog ze nog maar 76 gram. Maar het is allemaal goed gekomen. :) :)

Het is bij jou wel een gezellige beestenboel lijkt me zo. Heb wat foto's zitten kijken in je dagboekje.
Ik vind Dusty meer iets weg hebben van onze Yara. Alleen dan wat tinten lichter.

Groetjes Anja

Ineke

Wat n schrik met Dusty's gewicht en die waterplens in de keuken. Gelukkig toch n mooi gewicht van Dusty. Dat worden straks mooie foto's van Dusty en Binky samen. Leuk, dat ze genieten van t water. Ik word ook altijd vrolijk als ik zie hoe fijn Tony dat vind.

Rianne

Hey Wilma,

je houdt je lieverds goed in de gaten zie ik. Grappig dat Dusty nu wel zaadjes eet. En 72 gram was idd niet best geweest, gelukkig is het 85. :)

Wilma1

Dusty weegt "al" 87 gram !!!!!!  :D :D :D Vanmorgen gewogen en we zien hem met regelmaat eten....hij doet het prima...nu de uitslag nog snel en dan zijn we gerust of er wel of niet behandeld moet gaan worden!!! Zo niet gaat ie meteen terug naar ZIJN Binky!!!!

Joke heeft de 2 valkjes bij Nellie ik geef de link even, anders moet ik het 2x typen...want het meeste schrijf ik bij Nellie over ze!!
http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,14125.555.html


Eeven een vraagje aan allemaal,

Ik kan aan een BONTE GEPARELDE valk komen...echter NU neem ik hem ZEKER NIET bij mij....Hij is een week of 10 denk ik en bleek bij optillen zijn borstbeen "zichtbaar", dus niet rondom met vlees....om het duidelijk te zeggen. Nu zou dit duiden op wormen en hij wordt direct behandeld, waar hij zit.....dus DAAR blijft ie ook.

De vraag is:
*Hoe lang duurt een dergelijke behandeling
*Hoe zou ik moeten wachten om de DAN WEER gezonde vogel hier te halen
*Wordt de vogel weer helemaal gezond

Hij is echt heel erg mooi, lief en nog tam ook....maar ook nog jong natuurlijk!

Graag de meningen, wat zouden jullie doen ???

En even kort....28 Nov. a.s. wordt ik geopereerd aan een reconstructie van mijn kruisband. Dit is geheel onverwacht snel, ik kreeg vanmorgen een tel. dat  ik op een "open" plek gezet kon worden voor mijn onderzoek, wat nog nodig was. Ik stond juist op het punt te vertrekken voor mijn fysio en was blij haar net nog te treffen.

Die arts maakte meteen zijn diagnose klaar op een brief en gaf het me mee, om het meteen af te geven...."dat gaat snelle"zei hij  :D

Daarop liep ik echt tegen de orthopeed aan, in de gang ( is nog een kanjer ook  ::) :P  ;D, maar ik ben te oud  :-\), waarop die de brief meteen las en mij TUSSEN het spreekuur inpropte om meteen "de zaak" af te handelen tot opname, want ik was tenslotete nu "toch in huis"....zo gezegd zo gedaan  :D

Het heeft me wel een hoop tijd... van 11 tot 15.30u.... gekost het ziekenhuis door te crossen, maaaaaaar ik heb goed vooruitzicht (vind ik) ...nog in DIT jaar!!!

Ik moet me alleen goed laten controleren door de huisarts, want de longen zijn dus NIET in orde, zei hij....dus ik kreeg advies zeker deze week weer te gaan, om e.v. de kuur te verlengen...want hij had niet het idee, dat de 8 dagen voldoende zijn  :-\ van de antibiotica.

En nu ga ik douchen...Piet wil erbij  ::)
:P Wilma



Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

marilyn

hoikes wilma

wat het valkje betreft ............... ik weet het niet , is de persoon bij wie hij zit te vertrouwen of is het iemand die je niet kent  ??? en hoelang het duurt voor de wormen weg zijn  ??? ik denk dat het belangrijker is je af te vragen wanneer het kleintje er weer gezond uit ziet want je weet maar nooit door te verzwakken door die wormen dat het ook een andere ziekte heeft opgelopen  ::)

en wat je operatie betreft .......... jeeeeeej wat goed nieuws zeg dat je dit jaar nog kan geopereerd worden  :o dat ging opeens snel zeg  :D zo kan je het volgende jaar goed beginnen  ;D

groetjes marilyn

Riny

9 oktober 2006, 21:13:41 #1660 Last Edit: 9 oktober 2006, 21:20:30 by Riny
Hoy Wilma
Hoe lang moet je dan in het ziekenhuis blijven?
Niet te lang hoop ik, anders loop ik teveel inkomsten mis in mijn cafe.(grapje)
Ik ben blij dat je zo snel aan de beurt bent.
Groetjes Riny :D

Wilma1

Citaat van: Riny op  9 oktober 2006, 21:13:41
Hoy Wilma
Hoe lang moet je dan in het ziekenhuis blijven?
Niet te lang hoop ik, anders loop ik teveel inkomsten mis in mijn cafe.(grapje)
Ik ben blij dat je zo snel aan de beurt bent.
Groetjes Riny :D



Reken maar dat ik alleen DAAROM al, (kan wel tegen grapjes  ;D !!) snel terug wil....vooral de maand December die  er vlak achter zit....moeten de inkomsten wel stijgen hoor  ;). Er staan 4 dagen voor, dus valt erg mee...ik moet in ieder geval de trap kunnen lopen...en niet omdat ik graag op de PC wil....maar dat staat ervoor.

Hmmm...die PC weer he, kan niet al te veel naar boven toe dan.....he, had ik dan maar een laptoppie  :-\ :-\ :-\

Hoi Lynntje,
Het valkje zit in een winkel, dus altijd moeilijk he....de jongen was meteen alert toen hij het beestje eruit haalde en zei..."oei, deze is niet goed en kan ik niet meegeven, ik voel het aan het borstbeen"....het waarom vertelde hij er dan  bij en ook dat het goed te genezen is, maar nu zeker besmettelijk voor de andere valkjes.

Vandaar dus die vragen...

En hopelijk kanik snel weer wat beginnen te werken in het ziekenhuis en MET patiënten bezig zijn ipv er zelf 1 te zijn  ;D
;) Wilma



Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Ineke

Bij alle ellende is t wel n goed vooruitzicht dat je sneller geholpen wordt. Ondanks de niet zo leuke situatie moest ik toch nog lachen :)
Citaat van: Wilma1 op  9 oktober 2006, 20:56:43
Daarop liep ik echt tegen de orthopeed aan, in de gang ( is nog een kanjer ook  ::) :P  ;D, maar ik ben te oud  :-\),


Wilma1

Citaat van: Ineke op  9 oktober 2006, 22:23:29
Bij alle ellende is t wel n goed vooruitzicht dat je sneller geholpen wordt. Ondanks de niet zo leuke situatie moest ik toch nog lachen :)
Citaat van: Wilma1 op  9 oktober 2006, 20:56:43
Daarop liep ik echt tegen de orthopeed aan, in de gang ( is nog een kanjer ook  ::) :P  ;D, maar ik ben te oud  :-\),




;D ;D ;D jaja ,mijn oogjes zijn nog PRIMA!!!!  :P

Heeeeeeeeee  ??? ??? ??? dat Riny daar niets op zei  ::) :P
;D Wilma


Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Caroline

Fijn dat er nu bekend is wanneer ze je gaan helpen weer te laten lopen als een kieviet.  ;D

Hopelijk gaat het revalideren ook voorspoedig en kun je weer snel aan het werk.

Adviezen en tips geven over het winkelvalkje kan ik niet ..... ik vind het wel fijn te lezen dat Dusty het zo goed doet.

Wanneer zou de uitslag bekend zijn?? Ik heb van 2 valkjes de ontlasting vandaag opgestuurd naar Dr. Feld en mag donderdag al bellen voor de uitslag.

Ik ga weer een dagboekje verder ......

Doei doei!!

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.