DIERENPARADIJS van Piet en Wilma DEEL 1

Gestart door Wilma1, 18 december 2005, 22:57:22

« vorige - volgende »

Wilma1

Dat het gezellie was bij Nellie, is eigenlijk overbodig neer te zetten....het is altijd leuk met haar. Ook Joke vond het er erg leuk en wil nog wel een x mee naar haar toe.

Aangezien we alleen maar mogen komen voor vogels  ;) ....komen we er eerdaags gewoon weer 2 ophalen  ;D ( MET Zaanse pistoletjes....1 onbelegd voor Sammie, Eddy en Ricky  ;D !!!)....dit X voor Joke....die is helemaal verlief op het andere stel ( zien er precies zo uit als Sunny en Rocky) en ze heeft ze vanmiddag lekker zitten knuffelen...

Ze zat even met de ruimte  :-\ en Jan vond het daardoor geen goed plan, maar mijn voorstel de volieres weer terug  :P te ruilen ( Coco woont er ALLEEN IN!!  ::) ) maakte de beslissing heel makkelijk....duzzz....JOKE WIL GRAAG DE 2 BABYVALKJES, als ze oud genoeg zijn Nellie  :D !!!

HAHA NU BEN IK JE VOOR NELLIE!!!!  ;D ;D ;D


Nou hier wat foto's



Sunny, Rocky bij de rest...


Heeee...nieuwe vrienden


Wat een mooie nieuwe tak....


Sunny durft er als eerste overheen....voor haar is toch alles nieuw....


Mooi ben ik he ?!!!


Ikke ook mooi hoor!!!!!


Lekker trosgierst eten.....

En hier de foto's van mij  boerengolfstunt!!!!


Dapper de eerste stap...even balans vinden en voila toen DE stap.....


jaja..... IN het water....allemaal lachen...logisch, zou ik ook doen.....totdat ik AUWWWW zei.....doodse stilte....


en toen eruit, dat was veel moeilijker!!!! De rest is bekend!

;) Wilma



Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Caroline

 :-\

Ik had ook nog gelezen dat jij een heel mooi en apart valkjes erbij gaat krijgen.  ::) Beauty hoor.  :D

Je Sunny vind ik ook heel erg mooi geworden de afgelopen weken, super.  :-*

Lekker van genieten hoor.  ;)

Doei doei!!
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Wilma1

1 september 2006, 01:20:09 #1442 Last Edit: 1 september 2006, 01:26:34 by Wilma1
 Ik zat dus in het "verkeerde" boekje  ::) van Lin te kijken en dacht IK zie het nog niet staan :P ....na verder spitten vond ik haar andere boekje ;D en wel hoor DAAR staat het dus. Lin zou nl het nw. baasje...  ME  :D... bekend maken en ik was daar dus steeds naar aan het "zoeken"...

Caroline speurneus heeft me verder op weg geholpen en dat net voor het slapen gaan. :D

maar hier is de bekendmaking van Lin met eronder Dusty zelf!!



Velen van jullie hebben gezegd nu heb je eindelijk een mooie pale fallow/zilveren witmasker gekweekt en die moet je houden. diep van binnen had ik hem graag willen houden.  Je ziet ze vrijwel nergens en ik vind dit valkje echt heeeel mooi. Ik heb het nog met mijn vriend over gehad mar het mag echt niet. Ik ga er dan ook niet verder op in. Want ik ben al zo ver dat ik een binnenhok met buitenvoliere mag.

Daarom heb ik even rondgevraagd wie interesse had. Ik kreeg reacties waarvan Wilma de gelukkige is geworden. Ik ben altijd heel blij als een valkje op het forum komt dat is mooi meegenomen kan ik alles nog volgen. Vooral tinco ging me echt aan het hard en Luna was ook zo'n lieverd die nog een tijdje bij em is gebleven. Dit valkje wil ik ook heel graag blijven volgen. Daarom ben ik extra blij met wilma. Ik denk dat jullie dat ook wel zijn. Nu zijn ze dus beiden gereserveerd en komen ze goed terecht  Het valkje gaat dusty heten vandaag drie weken geleden is hij/zij geboren.

Groeten een gelukkige Lin



Dusty


Dusty en Yariki


Pappa Yasuo met de jongen


en de opa van Dusty....die woont bij Lique..

Zo..meteen een vader op kind foto serie.....wat het geslacht is van Dusty, maakt mij niet uit....misschien laat ik ooit eens DNA doen, maar voorlopig niet!

Ik ben erg blij met de komst van Dusty en zeg hiermee OOK DIT is de laatste, want anders moet ik ook uitbreiden en ik zou niet weten hoe en waar!!!! Lin heeft mij verrast en blij gemaakt en ik heb haar blij gemaakt ondanks dat Dusty niet bij haar kan blijven.
:D :D :D Wilma


Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Caroline

 :-[ Ik ben ook wel een beetje jaloers hoor, ik vind Dusty echt geweldig.  ;) Maar vind het dan ook heel erg leuk dat ik hem/haar hier kan volgen.

Leuke naam ook trouwens. (kijk al 20 jaar ATWT)

Heel veel geluk met hem/haar.  :D

Groetjes!!
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Riny

Hoy Wilma
Wat lees ik nu?
Ben jij op jou leeftijd weer zwanger?Gefeliciteerd!
Je krijgt er een prachtig valkje bij, en de naam vind ik ook heel erg mooi.
Groetjes Riny :D

Wilma1

Citaat van: Caroline op  1 september 2006, 07:56:54
Leuke naam ook trouwens. (kijk al 20 jaar ATWT)


;D Jij hebt ook alles wel snel door he?!  Die Dusty vind ik een mooie kanjer (kijk graag naar een "jong blaadje"  ;) )...en MIJN Dusty wordt NOG mooier!! :P :P

Citaat van: Riny op  1 september 2006, 09:07:35
Hoy Wilma
Wat lees ik nu?
Ben jij op jou leeftijd weer zwanger?Gefeliciteerd!
Je krijgt er een prachtig valkje bij, en de naam vind ik ook heel erg mooi.
Groetjes Riny :D



Ja Riny, sommige zaadjes waaien wel precies de goeie kant op en naar een oudere dame  ::) (moi!!), ervaren  :P  en  die ook nog graag een baby VOGEL wil opvoeden en knuffelen...maar daar weet JIJ alles ook van toch?? En de naam....DIE was zo simpel  ;D, hoefde ik niet eens over na te denken ( zie boven)

Ik ben er trots op dat ik zo'n supermooie vogel ga krijgen en dat met mijn stuntelige ervaringen van het begin, toen ik net zelf de 1e baby's had....ach aldoende en met vele vragen leer ik ook wel bij!
:D Wilma


Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Rianne

Ik zag Stacy ook nog even voorbijkomen op de foto's... Wat een prachtig valkje is dat geworden! Die kuif! :D *trots*
Nogmaals gefeliciteerd met Dusty, ik vind het erg grappig dat die bij een valkje van mij komt te wonen ;)

Lin

Toch maar hier even gekeeken voordat we aan de voliere beginnen. Wat een volle boel in  de voliere. Ze vervelen zich nooit daar zeker. Maar heb je nooit problemen als er eentje valt en hij blijft hangen?

net als Rianne vind ik het ook leuk om stacy te zien en je twee nieuwe valkjes sunny en rocky. Ik heb het destijds niet ehct gevolgd. Maar weet je het geslacht nou van hun?

En ja tuurlijk vermeld ik dat dusty naar jou gaat. Het doet nu al een beetje zeer om haar/hem straks "kwijt" te zijn. Gelukkig kan ik alles volgen.

Leuk dat sunny en rocky zich meteen goed voelen. en je boerengolfstunt sluit het geheel mooi af.

Citaat van: Caroline op  1 september 2006, 07:56:54
:-[ Ik ben ook wel een beetje jaloers hoor, ik vind Dusty echt geweldig. ;) Maar vind het dan ook heel erg leuk dat ik hem/haar hier kan volgen.

Leuke naam ook trouwens. (kijk al 20 jaar ATWT)

Heel veel geluk met hem/haar. :D

Groetjes!!


eigen schuld dikke bult  :P


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Wilma1

1 september 2006, 15:35:56 #1448 Last Edit: 1 september 2006, 15:39:26 by Wilma1
Hoi Rianne,

Waarom denk je dat ik er zo'n foto tussen heb gedaan :P....test  ;D of je haar nog herkent, maar met vlag en wimpel geslaagd  ;D Ik vind het ook bijzonder van jullie allebei een valkje te hebben....maar weer wachten  ::) ....DAT duurt altijd lang hoor  :P!

Hoi Lin,

Sunny is een popje en Rocky denk ik een man.....daarvan is het geslacht ook niet bekend, maar zullen we snel genoeg zien, met een wildkleur.

Het is moeilijk in een juist hoek een foto te maken, zelf als ik ze zie denk ik ook  "tejee wat vol  :o lijkt dat zo, vooral waar Stacy en Sunny samen op staan, de takken lijjken kriskras doorelkaar",   maar LIVE is dat veel minder, er is ruimte genoeg om de vleugels te strekken, en korte vlucht te maken....dat zie je in de foto's niet terug....helemaal met je eens.  Dat vallen gebeurt wel hoor, als ze schrikken, dan fladderen ze naar alle stokken en belanden op de bodem om weer omhoor te fladderen.

Als jullie dan komen kun je het met eigen kraaloogjes bekijken, of je daar jouw valkje in wilt hebben  ;D ;D ;D  ;)
;) Wilma


Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Wilma1

Ik heb Piet zojuist Dusty even laten zien en hij zegt....Jaja... mooi, maar als je zegt  dat het een kip is geloof ik je ook  ::)  ;D ;D ;D....bij hem zijn het allemaal "kippen" over de namen maar niet te spreken ;) ...WE HEBBEN TOCH AL EEN DUSTY   ???  zegt ie....nee  ::) dat was een grasparkiet...ach zo ja  ???!! En hij snapt het.......denk ik  ;D


Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

marilyn

hoikes wilma

ik heb weer veel bij te lezen vandaag bij jou  ::) en foto's bekijken  :P alé nog een kleintje bij voor jou  ;) en zo'n beauty  :o en dan  ??? slot op de kooien ofwa ?  :P
veel plezier met al je nieuwe valkjes  ;)

groetjes marilyn

Wilma1

Citaat van: marilyn op  1 september 2006, 20:59:30
hoikes wilma

ik heb weer veel bij te lezen vandaag bij jou  ::) en foto's bekijken  :P alé nog een kleintje bij voor jou  ;) en zo'n beauty  :o en dan  ??? slot op de kooien ofwa ?  :P
veel plezier met al je nieuwe valkjes  ;)

groetjes marilyn


Ik krijg HANDBOEIEN  :P van Piet, want zo´n slot heb ik zo open  ::) hoor  ;D
ps. ik heb je een mail gestuurd.


Sunny en Rocky gaan goed mee in de groep, Rocky een uit mijn hand en kan soms al wat dichterbij...hij zit te kijken als ik Melody zit te kroelen...of dat wel `veilig` is  :P omgang met de andere heeft hij ook al, maar zit graag dicht tegen Sunny aan om even lekker weg te dutten.

Sunny vind Melody wel leuk lijkt het, ze zit steeds aan zijn kuifje, waarop Melody dan naar haar kijkt van , wat doe je nou toch ???....Melody zit zich dan heel mooi te maken met de vleugels `opgebold`, maar soms heeft hij ook genoeg van de `geplukt` en is het HAP.....ze eten beiden goed!!!!

Ze spelen door de hele voliere heen en ik merk niet dat ze zich opgesloten voelen, doordat ze bij Nellie meer vrijheid hadden....ben daar wel blij om, want dat zou best zielig zijn!
:D Wilma


Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

marilyn

hoikes wilma

ik ben blij dat je nieuwe valkjes zich al zo goed thuis voelen bij jou  :D en wat je mail betreft die heb ik net beantwoord  ;)

groetjes marilyn

ROCKS

Hey Wilma,

Gaat het weer een beetje?
Je  moet ook niet naast de zitting van de bank gaan staan om een vogel te vangen!! :-\
Meid, wat zul jij geschrokken zijn, en een pijn hebben gehad.
Gelukkig heb je gelijk iets ingenomen tegen de pijn, en was Piet thuis, anders had je mooi gezeten.
Ik weet dat je goed oplet, maar je moet nog voorzichtiger doen, en de vogels niet meer laten ontsnappen!

Ik heb een leuke foto voor je, samen met je grote vrienden,
(ook alleen als je eten hebt hoor, anders niet)hihihihihi.... ;D


Omstebeurt een happie....neeh, dat werkt niet, allemaal tegelijk dan maar? Sammie en Ricky helpen even....anders moet Wilma in haar eentje een heel pistoletje opeten.... :D


De twee nieuwe, kleine babies.....

De babies zijn volle broer en zus met Sunny en Rocky, en  waarschijnlijk ook een pop en een mannetje.
Gaan allebei naar Joke, dus ze blijven in de familie.
Meer foto's staan in mijn verhaal.

WILMA.....doe je voorzichtig?? :-*

Doeiiii, Nellie


                                         ROCKY  *R*I*P*
                                          28 maart

Wilma1

4 september 2006, 15:32:44 #1454 Last Edit: 5 september 2006, 16:01:11 by Wilma1
Ja....ik had vanmorgen een enorme stomme stunt....ik was bezig met eten en drinken verversen in de kooien en zag nog wat restjes  sla en appel op de bodem en wilde dat eruit halen...zag ook Melody bovenin zitten en heb hem flink gekriebelt op zijn koppie....heerlijk vond ie het....maar OOK verleidelijk het deurtje zo lang open.....

En wel hoor holpla eruit, nu was ik erop voorbereid dus kon geen kwaad....echter Charlie was ineens erg snel en kwam van achteruit ook mee....en DIE is dus heel lastig "vangen"....Enige tijd heb ik ze lekker laten fladderen totdat ze weer terug moesten...want Piet zou weggaan...Melody geen probleem, maar Charlie dus wel....

Hij was niet van plan terug te gaan, terwijl ie anders op gegeven moment op een stok of tegen de voliere gaat zitten. Piet moest dus dit X met een netje vangen en dit doen we nooit....ik was op de bank gaan staan om het proberen te pakken al ie OP de voliere ging zitten.  Eindelijk had ie hem en ik zou van de bank afstappen...VOORZICHTIG...zet ik mijn voet precies op een "loos" deel kussen en stap dus vol naar beneden op de grond.

Mijn knie kan dit dus niet houden en het onderbeen klapte daarop zijwaards...ik gilde het werkelijk uit van de pijn en kon weer niet lopen. Zag spierwit, zelfs mijn lippen, zei Piet en werd misselijk en alles werd zwart voor ogen....o wat een pijn ...meteen een IBUPROFEN ingenomen en nu is de pijn wat gezakt....op advies van de fysiotherapeut de brace even weer om (moet er morgen toch heen) zodat ie niet nog een x klapt.

Nu gaat het allemaal wel weer hoor, maar dt wil ik nooit meer!!! Vogels blijven dus voorlopig IN de voliere het is niet anders...alleen Melody, Stacy en Maxime zijn wel makkelijk, dus die zouden kunnen.

Maar goed.... ik heb net foto's gemaakt van de vogels...ik heb ze wilgentakken gegeven...ben even wezen knippen in mijn tuin, het werd zo wild. Folkert komt zo ook ff wat halen voor Goldie en Chiko.


Wat is dit nou ???


Ahhh... lekker.... wilgentakken  :P :P


O wat veel  :o :o :o


voor allemaal genoeg....het lijkt nu net een bos in de voliere, IN DE HERFST... ;D ;D ;D....al de groene blaadjes fladderen in het rond  :D ;)

:D Wilma


Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3