DIERENPARADIJS van Piet en Wilma DEEL 1

Gestart door Wilma1, 18 december 2005, 22:57:22

« vorige - volgende »

Wilma1

Citaat van: ROCKS op  2 mei 2006, 00:15:47
Hey Wilma.....

'k Zie je woensdag???
Gezellie, bakkie doen, nu maar hopen dat het echt lekker weer wordt?

Heb je nog wat meegekregen van die nieuwe mutatie onder de valkjes? ValkparPIET!!!!

Doe hem maar de groetjes, als je wilt, en zeg maar dat ie het eten op kan zetten woensdag, dan kom je thuis en hoef je niet meer te koken, hmmmm.....lekker makkelijk!
Misschien kom je wel toevallig in een "file" terecht?

Truste!!

Nellie


Breng me niet in de verleiding, van die "file"  ;D en het mooie weer heb ik al in de kofferbak gestopt, touwtje aan de zon en voila richting Nellie!

De enige reaktie van de "nieuwe mutatie", kreeg ik gister van Piet zelf  ::).......

"jullie hebben vast de kuif van Melody  :o gebruikt, om er bij MIJ op te zetten, nu moet dat arme beessie zonder  :-\  ;D ....want wel "toevallig" dat het in het zelfde weekend is?!!"

  :o :o :o..... Ehhhhhhmmmmmmmmmm....... MARLIYNNNNNNNNN  ??? ???waar komt die kuif vandaan ???  ;D ;D ;D ;D ;D

Melody's kopje ziet er beter uit, ik heb ze gister niet laten vliegen....ook om ze te wennen aan Charlie en die OOK graag vliegt....zal het aankijken, maar denk dat die wel snel "de ruimte" in kan....gedraagd zich heel voorbeeldig en geniet van al het nieuwe!! Is rustig fluit iets, dus toch wel een popje denk ik en Koko zit met zijn neus tegen de tralies aan te kijken  ;D ;D overloper ;D.

Ik heb net iets van kralen gemaakt met een ding van tupperware ertussenin...helemaal te gek....ze zitten ermee te spelen...Maxime is verzot op de ringen met het belletje eraan  :D....vanmorgen heb ik een poosje met Maxime zitten knuffelen, hij leek het fijn te vinden, want kroop tussen mijn haar, ging er aan knabbelen en wreef zijn koppie tegen me aan....lieeeeffffffffffffffffff  :-*....hij heeft een knuffie gehad namens jou Christine :D ;).

De eitjes....nog geen veranderingen  :-\
;) Wilma




Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Caroline

Hoi Wilma,

ik las je zoektocht naar de mutatie van Charlie.

De foto's zijn wat onduidelijk om te zien door de tralies maar je bedoelt denk ik de lichtste van de twee hè??

Ik kan op de foto's niet goed zien of ze parels heeft of bont maar ze is in ieder geval een wildkleur. Ze is cinnamon. Dus kaneelkleur.  :D

Kijk en vergelijk anders hier eens.

http://www.valkparkiet.com/nl/files/mutacinnamon.htm

Groetjes van Caroline

PS. veel plezier morgen.
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Wilma1

2 mei 2006, 21:30:38 #962 Last Edit: 2 mei 2006, 21:40:05 by Wilma1
Een aantal foto's....

Quincy aan de arbeid  :o ;D


de nieuwe kooi, maar Joke is vergeten de hele kooi erop te zetten  ::) ;D ;D ;D....

Hier hebben de valkjes weer een rondleidingsvlucht gegeven voor Charlie....het gaat werkelijk geweldig met zijn 4ren....Charlie vind ze alle 3 even interessant en OOK Koko heeft kennis gemaakt zonder tralies  ;D dat was een groot succes  :D...


De eerste landing meteen op de drank af  ;D ;D ;D


de volgende landing was op de wapper met de andere3 ::)


toen op de bloempot....bijna erin  :P....maar ze zal de eerste niet zijn  ;D


geheel rechts, laat Maxime zien hoe je naar de ringen vliegt  ;)


dus met zijn allen daar naar toe  ;D


2 om 2 en ff bijbabbelen  :P


Coooooooooooooooooool  8)


Jaaaaaaaaaaa....natuurlijk....die plantjes....nu met 4  :o :o :o :o


mooie landing van Charlie  :D


Melody... ongelofelijke kroelkont  :P :P :P


Koko ff koppie krabbelen bij Charlie  :D


Maxime wil ook gekrabbelt  :P


van vliegen krijg je trek en Koko gaat even mee uit eten bij de buren.....v.l.n.r. Maxime, Koko en Charlie  ;D

Hoi Caroline,

Ik ben juist bezig foto's te plaatsen die beter zijn te zien....maakt me niet uit WAT het is  :D, maar ik vind het wel leuk te weten  8) !!!!! Ze zijn allemaal heel erg lief  :-*!!
:D Wilma



v.l.n.r. Koko, Maxime en Charlie

Ik heb gekeken op de link en het is gelijk Charlie....alleen veel minder geel op de kop, maar wel die oranje wangen....vandaar dat ik twijfelde in de eerst instantie of het niet een man was....nu zie ik het verschil!!!!

Dank je wel voor de info, Caroline  :-*!!!!
En het wordt morgen vast gezellig, en IK neem de zon mee :D!!!
















Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Wilma1

De ontbrekende foto's van Joke  ;D ;D ;D





Het luxe verblijf van Quincy!!!!

Ik heb vanmiddag de eitjes geschouwd ....MET een schouwlampje die ik heb gekocht......en in 2 is wel zeker dat er een kleintje in zit  :D de derde ben ik niet zo zeker van  :-\....

dus Quincy als de geboorte etc. goed verloopt komt je maatje er over een 2 en halve maand aan!!!! 8)
:D Wilma



Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Caroline

Hoi Wilma,

Ik zat net je foto's te bekijken maar volgens mij is Charlie wel degelijk een man hoor. Hij heeft een behoorlijk gele kop.


Op deze foto, een beetje heel erg wazig door het vergroten zie je duidelijk de gele kop.

Een cinnamon POP is duidelijk de kleur van een jong.


Zo dus!! Daar vind ik Charlie niet op lijken, jij wel??

Fluit hij/zij nog niet?? Of ander macho-gedrag?? Alhoewel mijn Pablo ook amper wat laat horen en niet weet wat macho-gedrag is en hij is ook al 10 maanden.  :-\

Groetjes!!
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Lin

een cinnamon wat ik kan zien en duidelijk een man  ;D


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Christine

Leuk leuk leuk!!
Al dat nieuws van mijn schatjes doen mij deugt!! Vooral omdat ik morgen Aïsha ga bewonderen!! Meer nieuws volgt in men verhaal!! ;D

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

Wilma1

3 mei 2006, 08:20:15 #967 Last Edit: 3 mei 2006, 08:23:09 by Wilma1
Ehhhmmm... nee geen macho gedrag ??? erg rustig en fluiten ???....een klein beetje ......en bij de andere mannen "knuffels" halen" ??? Ik zou juist verwachten dat teveel mannen bij elkaar "oorlog" zou geven, vandaar dat IK zei dat ik er GEEN MAN bij wilde, maar dit gaat juist vreselijk goed en maant Melody zelfs tot rust  ;D ;D ;D en die lijkt toch wel een man met het gefluit en heeft ZEKER macho gedrag ja, dat is een vollerde UITSLOVER ;D!!....ook Koko vind Charlie dus geweldig....vreemde mannen heb ik in huis..... ;D ;D ;D :P..

Ik heb wel DNA zakjes in huis, maar vind het zo zielig te "plukken" en als het ZONDER kan is het ook nog eens goedkoper  ::) :P....en jullie zijn ZO duidelijk :D :D :D ;)
:D Wilma


Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Ineke


marilyn

hoikes wilma

zo te zien is charlie een serieus twijfelgeval  ::) man of pop ??? ik ben in elk geval blij dat hij goed overeen komt met je andere birdie's  ;) zelfs koko schijnt hem te aanvaarden  :o dat verwondert mij eigenlijk wel . hoe gaat het met de eitjes ??? en met melody haar geschaafde koppie ?

groetjes marilyn

Wilma1

3 mei 2006, 20:42:02 #970 Last Edit: 3 mei 2006, 21:15:08 by Wilma1
Ff een foto'van de staartveren van Charlie....want ik heb gelezen dat die bij een man cinnamon EGAAL GRIJS zijn ???

en bij een popje GEEL/GRIJS ???

EN DIT IS DE STAART VAN Charlie  ::)......ik ben het eens dat de voorkant van de kop wat geel is maar niet bij de wangen waar het oranje zit.....het geel loopt tot VOOR de oranje vlekken eromheen en en rondom het oog is het wit ???

tis net of ie een masker op heeft....(zonder elastiekjes achter de oren  ;D )

Vreemde vogel ??? ???

Helemaal mee eens Marilyn, dat Charlie idd een twijfelgeval is  ::)  :P.....aan de ene kant "zie" ik dingen van een man, maar aan de andere kant dingen van een pop...en Charlie, die "maalt er niet om hoor"  :D heeft het erg naar z'n zin bij Melody en Maxime....nu zijn ze vliegen en Piet past FF op, want ik wilde de foto er even op zetten....

Ook Ruby was weer naar beneden gegaan.....te druk luchtverkeer  ;D ;D ;D


en heeft even een show gegeven, voor 2 toeschouwers...Flossie en Snoopy  :D


ze hadden een goeie plek....vooraan op de eerste rij  ;D


toen op mijn rug......lekker zo bloot met die pootjes erop :-\


ook in vogelvlucht :D


EN KIJK MAXIME EENS.....WAT MOOI!!!!!!

Het dagje Nellie was erg gezellie ;D ;D ;D....
leuk om te zien alle vogels los  :P.....
Nellie doet werkelijk ALLES  :o  ;D om ze de vrijheid te geven...
ze hebben een bij haar een fantastisch leven  :D :D :D ;)

;D WILMA



Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

marilyn

hoikes wilma

prachtige foto's alweer  :D en wat charlie ook is het is een beauty  ;) en die foto van maxime  :o waaaaaaaaw zo mooi met haar staartveren open zie je zo het geel ertussen prachtig gewoon  :D en ruby hahahaha die sloeber heeft eventjes de aandacht van de poezen getrokken , best dat je zo'n brave poezen hebt anders had je wel vliegende pluimen gezien .

groetjes marilyn

Caroline

Jeetje!!

Inderdaad, een poppenstaart of ........ een jongenstaart. Hoe oud is hij/zij eigenlijk, kan het zijn dat de staart nog moet verwisselen door de rui?? Ik weet het niet hoor, zeg ook maar wat.

Ik heb hier Coco, een bont cinnamon POPje, van 6 maanden en die heeft haar hele jonkiestaart nog, is nog geen 1 veer van uitgevallen. Pablo, mijn cinnamon geparelde witmasker MAN, van 10 maanden is al helemaal verwisseld, dus heeft zijn witte kop al gekregen maar is nu nog met zijn staart bezig en heeft hiervan nog steeds een veer of 4-6 te verwisselen. Zo ook Fleur, mijn bonte cinnamon witmasker POP van 10 maanden. Dus heel misschien is Charlie nog niet helemaal klaar met ruien, mits hij natuurlijk al een jaar of ouder is. En als hij jonger is dan is hij misschien ook wel heel laat met zijn staart ruien.  :-\ Fluit hij eigenlijk?? Mannenfluitjes dan, want mijn poppen produceren ook geluid.

En anders wordt het toch veertjes trekken.  :P

Succes ermee!!  :D

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Wilma1

 :o :o :o :o :oVEERTJES TREKKEN  :-\ ECHT NIET....arme beessie...."het"  ;D is ruim 9 mnd. en fluiten....tjsaaa, er komt af en toe fluit uit, maar als ik Melody hoor van 4 mnd. kan die een uitverkochte ARENA vermaken hoor  ;D ;D ;D


Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Wilma1

Citaat van: marilyn op  3 mei 2006, 21:19:52
hoikes wilma

prachtige foto's alweer  :D en wat charlie ook is het is een beauty  ;) en die foto van maxime  :o waaaaaaaaw zo mooi met haar staartveren open zie je zo het geel ertussen prachtig gewoon  :D en ruby hahahaha die sloeber heeft eventjes de aandacht van de poezen getrokken , best dat je zo'n brave poezen hebt anders had je wel vliegende pluimen gezien .

groetjes marilyn


Gelukkig geen vliegende pluimen zeg....ik heb al genoeg gevonden aan het plafond, zonder dat de katten de rest zouden plukken  :o..... ze gedragen zich zoals het hoort  :P....kijken mag, aankomen niet  ::) ( pootjes op de rug ;D ) en Maxime was de gehele tijd zo mooi vliegen, hij kent de weg nu erg goed, dus waagt een vrije vlucht in snel tempo!  ;)
:D Wilma


Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3