DIERENPARADIJS van Piet en Wilma DEEL 1

Gestart door Wilma1, 18 december 2005, 22:57:22

« vorige - volgende »

Riny

Hoy Wilma
Dat kan ik me voorstellen dat je daar niet op zit te wachten.
Zou je niet nog een paar daagjes langer van je rust genieten?
Groetjes Riny :D

Wilma1

25 februari 2006, 12:20:51 #541 Last Edit: 25 februari 2006, 13:02:47 by Wilma1

Dit is ons nieuwe nest geworden,   een doorzon"kamer"...


hier vanuit de binnenkant voliere......


Kiki kijkt om de hoek......weer zo'n "apart geval"..... ;D


terwijl Koko de binnenkant even later eens gaat bekijken...


Vanmorgen weer eens ff kijken en het lijkt wel goed....nu "de rest" nog!!

We hebben sinds gisteren een zingend trio....Goofy, Coco en Meoldy....dat is zo leuk, we stonden allemaal verbaasd te kijken WIE er nu aan het fuiten was, maar alle drie om beurten of tesamen en Coco en Melody, zijn ook al aardig "opweg"met...... "papagaaitje leef je nog" mee te fluiten....SUPER!!!!!

Zojuist zat ze ook ZO MOOI te fluiten, heb ik nog niet eerder gehoord van Melody.....gaaf  :P hoor!!


Een heerlijk kusje  :-*  van Petra....mmmmmmm.....


Kijk eens.....muts gemaakt....ZELF  :o  ??? Nee natuurlijk niet, Danny gedaan!!!!  ;D


Hahaha  :D ....WAT EEN LOL  ;D !!!!!!!




Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Wilma1

Citaat van: Riny op 25 februari 2006, 11:49:50
Hoy Wilma
Dat kan ik me voorstellen dat je daar niet op zit te wachten.
Zou je niet nog een paar daagjes langer van je rust genieten?
Groetjes Riny :D



MOET NIET te RUSTIG WORDEN HOOR BEN AL NIET ZO'N STILZITTER !!!!! Hou me wel wat meer in dan anders!! ;D


Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

marilyn

hoikes wilma

oooooooo je nestje is prachtig geworden  :D en amai gaan ze er al in !!!!!!!!!!!!!!! ik geloof dat ik ook zo'n nestje ga maken  :D want die broedblok die misty en kendi nu hebben ze kijken er alleens niet naar om  :-\ maar jouw nestje is gelijk een luxe paleisje echt waar  ;)

je foto's zijn ook zo mooi en hhhhhhmmmmmmm kusjes geven doen ze bij jou ook graag geloof ik  :P

groetjes marilyn

Wilma1

Ik hoor net van Petra, dat er een "vogelplaag" heerst in Wormerveer...dat stond in het Zaanse nieuwsblad!!!

Ze hebben al een week last van HEEL veel vogelpoep rondom woningen, daarbij is hun auto (en ook van de buren uiteraard)echt HELEMAAL vol gescheten....ik wist niet wat ik zag  :o ... en als Danny hem gewassen heeft, zit het korte tijd later weer vol poep!!

Het schijnt  dat erbij een huisarts, aan de overkant bij hun, ontzettend veel vogels zich hebben "gesetteld" en het "zwart" van de vogels ziet. De man kan zijn tuin niet eens meer in??!! Het is een ontzettende vieze smeerboel in het kleine buurtje en juist nu met de vogelgriep ???

Vanmiddag gingen ze in hun tuin aan de gang zoveel mogelijk   ::) schoon te maken!!
:o Wilma


Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

marilyn

hoikes wilma

ojeeeeeeeee  :-\ serieus werk om alles proper te houden en zeker als de vogels zich in de buurt gesetteld hebben   :o dan kan je wel dag en nacht bezig blijven om alles op te kuisen.
en tja die vogelgriep ............ ik hoop dat ze die niet overbrengen op de hobbyvogels in de buurt  :-\

groetjes marilyn

Wilma1

25 februari 2006, 20:22:46 #546 Last Edit: 26 februari 2006, 11:43:42 by Wilma1
Danny en Petra zijn hier in de buurt uit eten en hadden foto's en een filmpje meegenomen.....Ik had al gehoord van VELE vogels, maar zijn er echt wel DUIZEND!!!

Ik kon mijn ogen EN oren haast niet geloven  :o  :o  :o .... het is werkelijk "eng"  :-\ en geeft mij een beeld uit de film "Birds" van Alfred Hitchcock!! ZOVEEL vogels heb IK er hier nog nooit bij elkaar gezien!!!!!!

Overdag zie je wel vogels maar minder en rond 18.00u. komen ze in zwermen overvliegen vanuit de bomen bij de huisarts....1 zwarte wolk!!!!! Danny heeft dikke lagen poep van de tegels in hun tuin gekrabt, de vijver geprobeert wat schoner te maken en morgenochtend ligt er een groot deel weer....het is "water naar de zee dragen".

Hun buurman was zijn auto aan het schoonmaken en moest schuilen onder de luifel van zijn huis   ;D om zelf niet ondergescheten te worden?!!! Je hoorde het vallen, als grote regendruppels!
:o :-\ Wilma


Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Inger m

Hoi,
Een vogelplaag lost zichzelf wel weer op. Wat voor vogelsa zijn het spreeuwen? of misschien kauwen?

Het is normaal dat vogels zich in de winter in grote groepen verzamelen en na de winter zoeken ze hun eigen broedterritorium weer op en zie je geen grote groepen meer.

En ook vogels horen hier thuis. Vogelpoep is vervelend, maar uiteindelijk is de mens zelf de grootste vervuiler. Ik plaats het probleem even in een ander perspectief.

Hier vliegen nu ook enorme groepen kauwen over. Ik vind het een mooi gezicht als ze hun slaapplaatsen opzoeken of 'spelen' met de wind.

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Inger m

Ik heb eens zitten kijken naar de 'nestkast' die je hebt gemaakt voor je valkparkieten. Het ziet er mooi uit. Het enige dat mij opvalt dat het niet overeenkomt met wat valkparkieten van nature gebruiken. Ze zoeken namelijk bij voorkeur dichte holtes, omdat het typisch holenbroeders zijn. Het zou bijzonder zijn als ze hierin gaan broeden, kun je alles goed volgen!

Het nestmateriaal is bedoeld voor tropen. Valkparkieten gebruiken nauwelijks nestmateriaal en bouwen geen nest. Dit kan problemen opleveren. Hou dat in de gaten! Ikzelf gebruik niet meer als een handje zaagsel.

Succes!

gr Inger 
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Wilma1

Ik weet en het nestmateriaal kan ik eruit eruit halen....maar vond het frapant dat ze het vorige nest ook gewoon "in de ruimte hadden" gemaakt, zonder dat wij er eigenlijk eerst erg in hadden.....



en ook met hetzelfde materiaal...het is geen must...ik kijk het ff aan, kan het donker maken en verder zonodig aanpassen.

De vogels in Wormerveer zijn vermoedelijk spreeuwen. Maar dit X in zeer grote zwermen.
;) Wilma


Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

trienke

Hoi wilma

Wat een leuke foto's heb je gemaakt zeg, en wat een schatje met een stukje papier/zakdoek in de snavel ;D.

Ik hoop voor jullie dat die vogelplaag snel voor bij is.

Groetjes Trienke

Wilma1


Het wordt eens tijd om kennis te maken, moet Ruby dgedacht hebben....ze stapte via Coco naar de valkjes toe en had een "communicatie" met Goofy. Wel onder toezicht, want straks van de een of ander de teentjes weg. (foto is wat wazig...jammer)


Later even gespeeld en takjes gekluift, op Coco's kooi en DIE was het er niet mee eens.....ook nog omdat ik er een doek overheen had gelegd, zodat Ruby rustig over de kooi kon lopen.

Zeg wat raar, de bovenste foto lukte wel groot en de onderste was te groot werd vermeld.... ???



De kwartel heeft er ook weer een kameraadje bij en dat gaat er goed, zoals je kunt zien.....ze huppelen achter elkaar de hele voliere door, dus Mini is niet meer alleen....ze heeft een nieuwe Maxi.

Ik heb Kiki en Melody ff mee, om te laten vliegen, maar ze hebben beiden GEEN zin en zitten alleen maar te kijken. Het is jammer dat ze beneden niet kunnen vliegen overdag, vanwege de ramen die niet "bedekt" zijn en ik donkere gordijnen heb dus om die dicht te doen.....wordt een beetje somber dan!
;) Wilma



Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Riny

26 februari 2006, 15:12:41 #552 Last Edit: 26 februari 2006, 15:17:49 by Riny
Hoy Wilma
Dan koop je toch lichte rolgordijnen voor als je ze los wil laten vliegen.
Groetjes Riny :D

marilyn

hoikes wilma

je foto's zijn heel erg mooi geworden  ;) wel jammer van die éne wazige foto maar ik vind hem wel geslaagd met zijn conversatie met goofy  :P

en hééééééééééé mini zit niet meer alleen  :D proficiat met je gezinsuitbreiding  ;) dat zal mini wel leuk vinden denk ik

groetjes marilyn

Wilma1

Even wat foto's van de spreeuwen, die momenteel weer overvliegen bij Danny en Petra in Wormerveer......elke dag dezelfde tijd en allemaal  :o  :o vanuit de tuin van dr. Roling  :-\ t/o/hun.... overdag horen en zien ze de vogels niet, maar rond half 6 begint het weer......het klettert als een fikse regenbui  :P









Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3