DIERENPARADIJS van Piet en Wilma DEEL 1

Gestart door Wilma1, 18 december 2005, 22:57:22

« vorige - volgende »

Caroline

 ;) Bedankt voor je berichtje terug, maar ...... ik weet niet waar jij woont  ::) dus ik weet nu eigenlijk nog niet of Brandon & Joyce, Culemborg, ver bij jullie vandaan wonen.  :D
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Wilma1



Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Wilma1

Tis weer een "gewip" in de valkenkooi....Goofy het hoogste woord erbij voor de aanmoediging....maar na een poosje vind hij het welletjes......ook aan de andere bewoners denken en er zit een "kind" bij  ;D ;D ;D ;D.......

Ik ben de hele ochtend "op pad"dus ff snel kijken en zometeen komt mijn vriendin t/m morgen, zal dus niet veel aanwezig zijn!! Coco is ff mee met me mee naar boven en ik wilde meteen mijn wat natte plakkerige haar uitkammen...niet denken dat ie eraf wil nee hoor loopt zover weg op mijn rug dus HOPLA een handoek over hem heen en mijn  haar zit weer netjes....hihi...stom gezicht   :o  die kop er af en toe onder vandaan!

Hert weekend zal ik er wel weer zijn met een propvolle mailbox denk ik zo maar  ;D
;) Wilma


Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Caroline

Zaandam ken ik wel, mijn familie komt uit A'dam!!  :D
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Wilma1

19 februari 2006, 12:50:12 #514 Last Edit: 19 februari 2006, 12:52:03 by Wilma1
Ik heb zojuist even een traantje weggehaald......een van mijn kwartels Maxi is net overleden.....en eigenlijk OOK nog eens mijn schuld door niet goed op te letten tijdens schoonmaken van de voliere gisteren.

Zonder dat ik het zelfs GEZIEN heb (stomstomstom)....is hij onder me door eruit geglipt, pas toen ik hun huisje ging verplaatsen zag ik alleen Mini zitten en keek veral in de rondte waar maxi zat, soms springen ze ZO hoog en zitten op de bovenste rand.

Wij allebei op de knieen door het huis, maar nergens iets te zien....ook de katten algen rustig op de bank te slapen en waren ook niet van hun plek geweest.....ik was er tenslotte al die tijd bij??? Een loopje naar de keuken deed me verstijven toen ik overal veertjes zag en slaakte een gil van schrik...

In een hoekje zag ik Mitzy ( die is vermoedelijk snel mee geslipt door de deur, want ze juist zat OP DE GANG, Mitzy moeten we wel "wegdoen" met de vogels los vliegend of schoonmaken van de kooien, want die vertrouw ik niet helemaal.....!!!) zitten bij de waterbol en zag niets maar pakte haar toch op en daar zat Maxi IN haar bek!!! Ik kneep in een reflex bijna haar keel dicht en op mijn schreeuw liet ze al los.....nergens was bloed of iets raars te zien, alleen een stukje kaal bij het pootje....

Ik heb hem gekalmeert want het hartje bonkte in zijn borstkastje....terug in de voliere gezet en even later, na een rustpose en op adem komen, hupte hij weer rond....de hele verder dag in de gaten gehouden (ben zelfs gestopt met verder schoonmaken voor de rust) en merkte niets bijzonders OOK vanmorgen niet hij zat even te "badderen" in het zand en nu roept Piet dat ie dood ligt en idd.

Mini is helemaal uit haar doen, ze waren zo vreselijk hecht en ze zat nu dicht tegen zijn dode lijfje aan....och wat doet dat pijn en ZEKER OP DEZE MANIER!!! Hoe is het mogelijk dat ik NIET heb gezien, dat hij de voliere is uitgeglipt...ik sta er met mijn neus BOVENOP!!!!! Dit is me nog nooit overkomen!

ZO ZIE JE MAAR WEER, ALTIJD ALERT BLIJVEN MET DIE LIEVE 4 VOETERS....HET IS HUN INSTINCT EN JE KUNT HET ZE NIET EENS KWALIJK NEMEN...WIJ ALS MENSEN MOETEN OPLETTEN!!!

Het enige leuke wat ik ff te melden heb is dat ik even ervoor Ruby op mijn arm heb gehad....ben een stukje met haar wezen "wandelen" en ze keek haar oogjes uit, vooral voor het raam naar buiten.....het opstappen ging niet meteen simpel, maaaaaaaaaaaaar ze deed het en dat vind ik al fijn!!!


  :-\ :'( Wilma



Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

marilyn

hoikes wilma

wat jammer nu dat maxi er niet meer is  :-\ en het is ook niet echt jouw schuld hé het is wel je poes die maxi heeft gevonden en je kan niet altijd 100% allert zijn . ik moet hier ook opletten hoor als ik de vogels uit de kooi laat  ;) ik heb hier ook één poes die ik niet 100% betrouw en als die binnen is laat ik enkel mayka buiten ik weet als snoezeke uithaalt naar mayka dan zal mayka zichzelf verdedigen !!!!!!!!!!!! maar de valkjes nee die houd ik dan mooi in hun kooi

en ruby oooooooooooo wat lief dat ze al zo mooi met je meewandelt op je arm  :D de basis van het vertrouwen is gelegd anders zou ze dat niet doen  ;)

groetjes marilyn

Riny

Hoy Wilma
Even een berichtje aan jou schrijven.
Wij hebben dan zoveel ervaring met dieren en vooral kwartels(vorig broedseizoen zijn er hier wel bijna 700 geboren).
Maar die zijn zo watervlug, dat kan een ander die hier geen ervaring mee heeft zich niet voorstellen.
Ik vindt het nog een prestatie van je ,dat ze niet eerder ontsnapt zijn.
Ik hoop dat je snel over je verdriet heen bent,en bedenk dat hij toch een heerlijk leventje bij je gehad heeft.
                   
Groetjes Riny  :D           




Wilma1

19 februari 2006, 15:00:05 #517 Last Edit: 19 februari 2006, 15:11:18 by Wilma1
Maxi is wel eens vaker ontsnapt....maar dan "WIST" ik het...want hij sprong op mijn rug, als ik wat voorover de kooi aan leeghalen was en kon ik hem MET handdoek vangen....met de blote hand zijn ze ZO snel dat gaat amper lukken, Mini springt meestal HOOG op de lat in de voliere en blijft zitten tot ik klaar ben.....de katten zijn de meeste Xren NIET binnen OF in de gang gestuurd, behalve Flossie die doet echt NIEMAND kwaad en kijkt alleen maar zonder er zelfs naar toe te lopen.... de oude lobbes van 17  :-* ....

Nu heb ik ook "iets" anders ontdekt bij Dusty...de grasparkiet....maar plaats dat ff op ALGEMEEN/ziekten gezien het niets met de valken te maken heeft....

Goofy heeft een fluitconcert gegeven voor Folkert....uitslover ;D....met de vleugels wijd. en heen en weer wiegen kwam de "papagaai"weer met vol geluid de kamer in.....geweldig!!!!
;) Wilma


Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

marilyn

hoikes wilma

ik heb eens bij ziektes gekeken maar ik weet helaas veel te weinig van ziektes af om jouw te kunnen helpen  :-\ ik hoop dat anderen die er wel wat vanaf weten eens gaan kijken  ;)

groetjes marilyn

Wilma1


HELA....waar zijn jullie mee bezig  :o , onder mij?????


Aha  :D...ik zie het al......HUP-HUP  :P....KOM OP Koko zet em op  ;D !!!!!
fjuut,fjuut.........


Ze zeggen dat ik wordt verwend..... :P


....maar ik vind het gewoon fijn  :P  ff "geholpen" te worden... :D


Heb ik al verteld, dat ik elke week help het kleine aquarium te verschonen  :D ?! Dat vind ik ZO   8) gaaf!!


Daarbij is het ook nog eens gezellig, wij als mannen  :D onder elkaar ;D....








Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Caroline

Hoi Wilma,

Sterkte met het verlies van Maxi.  :'(

Wat een heerlijk nieuws over Ruby, leuke hoor dat ze op is gestapt.  :D

En wat zal je man ook die lieve Coco missen als tie straks weer terug gaat naar zijn kleine baasje.

Ik zie dat je nog online bent, dus welterusten voor straks.

PS. Ik had je vraag over Goldie in mijn dagboek beantwoord.  ;)
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

marilyn

hoikes wilma

prachtig zijn je foto's weer  :D maar zie ik nu goed of wat ??? op de bovenste foto ook wipwap ? alé dan kan je weer een nestje verwachten binnenkort  :P hou me wel op de hoogte hé  ;) is dat melodietje die van je hand eet ? een lief ding hoor hihihii en coco tja ook mooi op de foto maar ergens hangt er wel een shaduw over hé het afscheid .......... nu ja dat overleven jullie wel hé ruby zal jullie wel bezighouden
en wat maxi betreft veel sterkte meid met je verlies   :-*

groetjes marilyn

Wilma1

21 februari 2006, 21:13:00 #522 Last Edit: 21 februari 2006, 21:16:52 by Wilma1
Ze "wipwappen" hier ook wat af...de stok zakt er haast van door  ;D  ;D  ;D  en die Goofy vindt het prachtig en fluit de mooiste deuntjes....doet me denken aan zo'n man die aan je tafeltjes staat met een viool of zoiets  :D....


Zit nu ff met Melody hier, dacht...."kan ze even de vleugels uitslaan", beneden vliegt ze steeds weer terug naar de kooi waar Kiki zit te schreeuwen als ze eruit gaat....maar ze is liever lui dan moe  :P ze is IN een kooi gaan zitten die hier staat  :D.

Daarnet heb ik een hele wandeling door het huis gemaakt met Ruby, ze stapte op mijn arm en bleef zo netjes zitten....ik had alleen een wat gladde mouw en ze gleed naar beneden, hing op haar kop aan mijn arm....en bleef hangen....sukkel  ;D....heb haar overeind gehesen en de boodschappen uitgepakt terwijl ze op mijn schouder zat.

Ze beet wat in mijn haarspeld en vond al dit gedoe wel interessant.....eenmaal zittend op de bank, vond ze het genoeg en wilde wegvliegen, maar dat gaat niet natuurlijk. Ze belandde op de grond en de katten sprongen van schrik achteruit....ze is best groot  ;D....opstappen deed ze niet, maar ik kon haar gewoon oppakken, zonder dat ze iets deed. Op de kooi heb ik haar getrakteerd op een aardbei!!! En DIE vond ze lekker! Half 7 gaan haar "luikjes" dicht, als vast patroon tot morgenochtend....ze slaapt lekker met een handoek over haar kooi en heeft ze geen last van tv geflits in haar ooghoeken.

Ben deze week niet zo vaak aanwezig, metname Donderdag misschien ff en Vrijdag geheel niet (ben dan een dagje ziekenhuisopname, niets ernstigs, maar gewoon "nodig"), het weekend maar ff aanzien! Anders denken jullie misschien "hee, waar is ze?!!"Als het ff kan zal ik zo nu en dan bijlezen.

;)Wilma




Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

marilyn

haaaaaaaaaaa wilma

hihihihihi eindelijk ben je in je eigen dagboekje geraakt je maakt al een evengrote omweg als ik  ::)

dat is leuk hé als ze de mooiste deuntjes fluiten  :D hier kunnen kendi en chica er ook wat van  ;) ik hoor niet zo heel veel maar als er eff niemand in de buurt is en ze fluiten zo mooi dan hoor ik het wel en ik geniet er elke keer weer van  :D

waaaaaaaaaw een hele wandeling met ruby  :D wat ben ik blij voor jou dat ze het zo leuk vind alleen volgende keer aan denken om eventueel een puul ofzo aan te trekken dat is minder glad  ;) ojeeeeeeeeee ik kan me al levendig voorstellen dat de katten achteruit sprongen  :P hier moet mayka ook niet voor de katten hun neus komen hoor want dan zijn de katten foetsie  ::) en ruby heeft die aarbei dubbel en dik verdient zo te lezen in je verhaal !!!!!!!! zo'n lieverd zich laten oppakken zonder dat ze iets doet !!!!!!!! amai

veel sterkte vrijdag in het ziekenhuis  ;)

groetjes marilyn

Gerda

Hoi Wilma,

Sterkte met je dagje ziekenhuis opname!!!

En dan nog wat: ze roepen jou in mijn dagboek

Citaat van: Gerda op 20 februari 2006, 19:49:50
Ik stuur deze wel in voor de captiongame!!



G


Ik weet al een leuke:

WIIILMAAAAAAAAA!!!!!

Rianne[/color][/size]


Grappig toch!!!