DIERENPARADIJS van Piet en Wilma DEEL 1

Gestart door Wilma1, 18 december 2005, 22:57:22

« vorige - volgende »

Wilma1

Gisteren een druk dagje geahd, werken,maaaaaaaaaaar daarna de gehele middag in de sauna relaxen....dat doet een mens goed en je voelt je als herboren!!!

Vanmorgen heb ik Chiko gewogen, die zat zo te schreeuwen, alsof ie dagen niets had gegeten  :P....maar onder het gewiebel in het bakje weegt ie meer da 90 gr. (zette toch bijn kilo neer ;D ;D)....

Ik heb wat zaadjes op mijn hand gelegd en ze eet het netjes eruit...maar zet haar bij het bakje en ....uhuh...NEE hoor een schreeuw in de "ruimte" naar Pappa of Mamma...Ik heb haar hierop mee naar boven genomen en heeft er nogal wat rondgevlogen wat proberen te laten eten, met Piet er bij maar nee spelen was leuker.

Weer beneden ging ze snel naar boven klimmen in de kooi en wel hoor mamma stond klaar met het eten.....en ze werd weer rustig!!! Is dat nu luiïgheid, of wat moet ik er van denken????Melody wordt ook wel wat gevoerd, maar schreeuwt er nauwelijks om! Vind het zo zielig voor Chiko, want ze negeren haar soms gewoon. En voor Folkert en Maja vervelend als ze een schreeuwer hebben, juist voor een eerste valkje wat al allemaal vreemd is!
;) Wilma


Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

tweety

hoikes

zo schattige valkjes  :P :P

groetjes debbie

Wilma1

1 februari 2006, 00:33:40 #392 Last Edit: 1 februari 2006, 10:46:35 by Wilma1
De dochter van de vorige eigenaars van Goofy was even met Piet mee (ze is een collega, dus dat gaat gemakkelijk tijdens de dienst) om te kijken naar Goofy. Hij hoorde haar stem en reageerde meteen....zo grappig, schijnt dat hij nogal gek was op haar vandaar die reaktie. Ze vond het fijn Goofy met zijn nieuwe vriendjes te zien in 1  kooi.

Goofy zat zonet Koko te versieren   :P en het zijn BEIDEN mannen  ???.....vreemde   :-\ vogels dus ;D ;D.....Goofy zat lieve geluidjes te maken en Koko ging gezellig tegen hem aan zitten....Bij Kiki doet Goofy het soms ook wel, maar Koko IS HET helemaal  :D voor hem!

Chiko heb ik, toen ik thuiskwam, met de hand wat zaadjes laten eten, omdat ze weer zo schreeuwen en ze at het netjes op....dus buikje gevuld en verder weer rustig geweest. Ik had wat bladspinazie in de kooi gedaan en ze vonden dat toch lekker!!!! Goofy had een heel groen snaveltje  ;D..

Coco gaat snel weer terug   :( naar zijn baasjes....ze willen hem wel weer graag terug. Ik heb zelf contact gezocht, want ALS HIJ TOCH TERUG MOET, moet het niet veel te lang gaan duren voor hem....hij is al ZO gewend hier en wordt het voor Coco ook steeds moeilijker. We zullen hem erg missen  :'( en hij ons ook wel  :'(, denk ik....het is zo'n  :-*  lieverd  :-*!!!
Zo nu bedtijd!!

:) Wilma


Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Wilma1


Melody's koppie lijkt geler te worden...


Zie het verschil met Chiko


We mogen weer even los om de vleugels te strekken...maar rond kijken is ook leuk..


Oeps Mamma Kiki toch, daar kun je niet opzittenhoor!!


Hatsjie!!!!!!!!


Zeg wie ben jij eigenlijk???


Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

marilyn

hoikes wilma

heel mooie foto's hoor  :D maar ik vind deze met die zakdoek wel grappig  en die naast dat beeldje ook  :P

groetjes marilyn

Wilma1

Och hij is zo lief, we zullen hem zo vreselijk gaan missen!!!


Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

tweety

hoikes wilma

mooie foto's hoor :P :P jammer dat hij bijna weg moet   :'(

groetjes debbie

marilyn

hoikes wilma

idd jammer dat coco algauw weg moet  :-\ je zult hem wel verschrikkelijk missen denk ik maar in elk geval zal je fijne herinneringen aan hem overhouden en dat is toch iets hé  ;) en btw bedankt dat ik coco voor de cam heb mogen zien  :-*

groetjes marilyn

Wilma1

Ik heb vanavond wat foto's gemaakt in de kamer...Chiko en Melody hebben een paar uur heerlijk kunnen vliegen en spelen...hier het resultaat....


Kijk Chiko eens


Hoog hoor!!


Een theedoek op het dakje, anders glibberen we eraf...


2 erop en 3 erin....


Washington???? Ben ik al zover?!!


Chiko's eerste vlucht....


En Melody er achteraan....


nu de landing van Chiko op het dak...


Spelen bij Coco...


Leuk hier....


Coco is er ook....


Hij speelt met een toiletrol......


Chiko kan goed klimmen...


hee....wat doe jij daar nou zo hoog?? Ik wil ook....


oke, even met wat hulp dan!!

En dat waren ze voor vandaag!!
:D Wilma  :D


Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

marilyn

hoikes wilma

je foto's zijn heel erg mooi geworden hoor  :D ik heb ervan genoten . ik heb nu niet veel tijd om te schrijven maar dat haal ik deze avond wel in  ;)

groetjes marilyn

Wilma1


Je bent ( samen met Debbie) de laatste dagen de enige die komt buurten.... :(....gelukkig maar anders is het helemaal zo stil  :'(..

;) Wilma

                                 


Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Kirsten

Hoi Wilma,

Nee hoor, ik ben ook regelmatig geweest,. sorry het is/was zo druk, dus dan had ik niet echt de tijd om een berichtje te plaatsen :-[

Je foto´s zijn prachtig , jammer dat je koko weer moet gaan missen straks,. en als ik het goed gelezen heb ook Chiko vanaf zondag.

Chiko, Ik denk dat ie lui is hoor, met zijn 90 gram,. zie je hem ook drinken trouwens?.
Het is inderdaad jammer als ze zo om eten gaan schreeuwen, maar ze zijn het ook zo weer afgeleerd,.

Groetjes en ik kom gauw weer schrijven,. beloofd! :D
Kirsten



Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

marilyn

hoikes wilma

in mijn dagboekje heb ik ook soms de indruk dat er weinig volk komt maar af en toe zie ik wel dat er iemand in mijn dagboekje leest maar er niet altijd in schrijft  ;) ik ga ook elke dag een hele reeks dagboeken door lezen maar er zijn maar hier en daar ééntje waar ik echt in schrijf en waarom ???? als je overal in schrijft vraagt dat best veel tijd  :-\ en dan kijk ik gewoon waar er ergens iets is gebeurt of wat me leuk lijkt ofzo ...... moeilijk om keuze's te maken maar het kan niet anders, dat is bij mij zo en dat is bij anderen op het forum ook zo daar ben ik zeker van

groetjes wilma

Christine

Meiden! niet te veel treuren! We zullen bij elkaar wel veel komen buurten zodat we allemaal een beetje veel volk op bezoek krijgen!! Wat jammer dat je coco snel zal moeten missen! Maar ik hoop dat je Coco nog veel gaat zien! Het is zo prachtig hoe de valkjes van hem genieten! Prachtige foto's trouwens!! :-*

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

Wilma1

Citaat van: Kirsten op  2 februari 2006, 15:00:28
Chiko, Ik denk dat ie lui is hoor, met zijn 90 gram,. zie je hem ook drinken trouwens?.
Het is inderdaad jammer als ze zo om eten gaan schreeuwen, maar ze zijn het ook zo weer afgeleerd,.

Groetjes en ik kom gauw weer schrijven,. beloofd! :D
Kirsten



Hoi Kirsten,
Wel lief dat je meteen reageert hoor :D....snap wel sat iedereen zo zijn drukte heeft en een dag....WAT een WEEK is ZO voorbij!!!!

Wat Chiko's drinken betreft, vind ik een goeie vraag....moet zeggen dat ik er vanuit ga als ie eet dan OOK drinkt en aangezien Valkparkieten niet zo heel veel drinken valt het nauwelijks op.

Ik denk dat ik tegen Folkert en Maja zeg, om Chiko de eerste paar weken gewoon 's morgens PAP te geven, dan weten ze ZEKER dat ze wat heeft gegeten ( gewicht 90 gr. dus ong. 9 a 10 ml pap) EN ook vocht binnen krijgt!! Over de rest van de dag kunnen ze dan zaadjes voeren en ZIEN of Chiko EET of er wat mee speelt....ze moet het toch eens zelf allemaal gaan doen nu!! En als ze eenmaal gescheiden van de ouders is zal dar wel gaan komen met behulp van Pappa Folkert en Mamma Maja ;D ;D ;D.....

Verder ben ik even gaan kijken naar een andere kleine papagaai en heb er een gezien (al vaker zelfs!!!) in een vogelwinkel....een Alexanderparkiet....hij is handtam  3/4/ jaar jong en komt naar me toe in zijn kooi....ik hem hem al eens geobserveerd en zal mijn gedachten nu laten gaan....als Coco weer "thuis"  is vind ik het toch wel leuk een ander soort in de grote kooi te hebben.....Coco vervangen kan hij niet maar wel de leegte opvullen!!!

;) Wilma


Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3