DIERENPARADIJS van Piet en Wilma DEEL 1

Gestart door Wilma1, 18 december 2005, 22:57:22

« vorige - volgende »

Wilma1

Ik mag het hopen dat ie dat door krijgt  :o , want bijten doet ie nog flink als de kans zich voordoet (bij Piet vanmorgen).....Vandaag was ie weer even "vrij" en op zijn kooi zitten gaat goed, gaat ZELF erin om iets te eten. Mocht hem een aaitje geven toen er er nog IN zat, maar eenmaal eruit geweest, dan is ie toch enigzins onhandelbaar en nukkig.

Er is een tijd van even eruit, maar OOK weer erin! Doe juist ook tussendoor mijn arm naar hem, zodat ie kan overstappen om even mee te gaan met me en NIET meteen mijn arm ziet om teruggebracht  :D te worden....dat lijkt me niet logisch.

Mee gaat ie al niet want hij fladdert meteen weer terug naar de valken (slim hoor via de bank en de rest lopend)en als ie op mijn arm zit, kruipt ie omhoog om in mijn nek, oren of gezicht te happen als ie de kans krijgt....u gaat dat gelukkig minder snel, omdat hij niet  "rap" omhoog komt en ik mijn andere arm ertussen zet met een BOOS  >:(  klinkende "NEE GOOFY....FOEI"....

Ook eenmaal in de kooi, maakt hij happende bewegingen naar me, waarop ik hetzelfde   >:( zeg als daarvoor.....als hij dan met zijn koppie komt (  :P slijmbal!) en ik hem even kan aaien, zeg ik GOED ZO :D , met een lieve hoge stem.....Is er nog een andere/betere methode dit enigzins in te dimmen bij hem? Is het goed hem TOCH met regelmaat eruit te laten OF juist nog laten zitten in zijn kooi???

Koko is bij Joke, mijn schoonzus....ze is ZO VRESELIJK BLIJ.....alsof ze zelf is bevallen  ;D  ;D  ;D . Na observeren at Koko steeds zelfstandig, liet zich wel vieren als het zo uitkwam en zit gewoon op stok....gisteren al "hommeles" met Pa die op dezelfde plek wilde en Koko simpel eraf duwde  :-[.. Ze houdt het zeker in de gaten of Koko voldoende eet, want nu is het even vreemd, alhoewel Koko in dezelfde kooi is meegegaan....dus dat is herkenbaar! Eventueel voert ze Koko bij.

De reis was spannend voor Koko, onderweg wers alled eens goed bekeken onder de handoek vandaan, ddie ik iets had opgeschoven en wereld vreemd keek ie de "ruimte" in, toonde niet bang, maar erg nieuwsgierig een auto voorbij en de  oogjes volgde....leuk om te zien!

Jammer dat jullie het niet kunnen horen, Goofy zit een heel concert te fluiten in een wijsje wat MIJ niet bekend voorkomt van hem.....Piet loopt veel te fluiten en daar lijkt het meer op.....zou Goofy het hier dan toch wel fijn gaan vinden, het zou me zo goed doen te weten dat hij gelukkig is!!....Coco zit bij me met zijn kop scheef en fluit terug...LIEFFFFFFFFFFF!!!

:D Wilma



Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

marilyn

hoikes wilma

wat jammer dat goofy nog steeds durft bijten en ik hoop dat hij dat algauw afleert , je bent in elk geval de goede weg op  ;) nu nog even geduld hebben.
ik had ook geduld moeten hebben want vandaag was mayka helemaal anders maarja het is voorbij en hopelijk voor eeuwig (al heb ik daar mijn twijfels over)

groetjes marilyn

Wilma1

Ik zag het....hoop echt voor je dat Mayka zijn leven betert wie weet heeft mayka toch wel aangevoeld dat JIJ ook niet HAPPY was...ze zijn niet gek hoor!!!! Het zou een prachtig geschenk voor je zijn wat je verdiend!!
:D Wilma


Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

marilyn

hoikes wilma

nu mayka vandaag zo lief is ben ik beginnen nadenken misschien hebben we haar wel teveel gepuscht om de dingen te doen die ze al kon zoals pootje geven en was ze dat beu, maar ze kon het ons niet zeggen  :-\ dus misschien was het wel ons eigen stomme schuld nu ja zoals ze vandaag was ging het prima ze heeft maar 1 keer moeite gedaan om te knappen en het is haar dan nog niet eens gelukt omdat ik mijn vinger heb weggetrokken en met boze stem heb gereageerd  ;)

groetjes marilyn

Riny

Hoy Marilyn
Dat denk ik ook dat daar een kern van waarheid inzit.
Als ik naar me zelf kijk naar mijn gedrag als ik bij onze Bink in de voliere kwam.
Bink had ook zoiets van '''kom op zeg,ik ben geen speelgoedbeestje waar je ieen batterij in stopt en die dan kunstjes doet''
Probeer het eens uit als je een week lang hem niets vraagt om te doen.
Jammer dat ze ons niets kunnen vertellen en het ons met hun gedrag allemaal aan het verstand moeten peuteren.
Groetjes Riny :D

marilyn

hoikes riny

hahaha als mayka nu ook nog eens zou vertellen wat er scheelde dan zweeg ze van gans de dag niet meer want ze zit nu al zoveel te brabbelen en te zeggen van neeeeeeeeee joran en ewel en pas op hé en kweet nie wat nog allemaal hahahaha als ze in haar element is dan doet ze wat van babbelen hoor !!!!  :P maar idd ik had haar vandaag gerust gelaten en gewoon uit haar kooi gelaten op het moment dat ze er normaal uit mag en tadaaaaaaaaa ze kwam pardoes op mijn hoofd landen, ook dan heb ik niets gedaan ze beet niet dus waarom zou ik iets doen ? ze vloog vanzelf weer weg maar nog geen 10 minuten nadien zat ze weer op mijn hoofd  :P ondertussen heb ik iedereen hier op de hoogte gebracht dat ze mayka moesten gerust laten en wat dacht je ???? ondertussen heeft ze al op iedereen haar hoofd gezeten en zelfs al op de schouders  :D

groetjes marilyn

Riny

Hoy Marilyn
Goed van je dat je geen overhaaste beslissing genomen hebt.
Het beestje heeft ook niet geweten wat hem aan het lijf was.
Eerst geen liefde en dan ineens zoveel dat hij het niet kan verwerken.
Ik voel aan mijn water dat het je gaat lukken.
                 

marilyn

hoikes riny

ik hoop dan maar dat je geen ontstoken blaas krijgt als je het voelt aan je water hoor want ik ben ook niet almachtig  :P ik kan alleen mijn best doen en nu weet ik in elk geval dat ik niet teveel ineens mag verwachten  ;)

groetjes marilyn

Wilma1

Ben het wel met Riny eens....met jouw geduld komt het allemaal goed met het vertrouwen naar Mayka....tis gewoon een kwestie van "luisteren" naar je dieren en kijken naar hun gedrag.....NOU EN IK ben er van overtuigd dat JIJ dat wel kan  ;)  hoor!!!!
En ik kan veel van JULLIE leren, want misschien wil ik ook wel te snel!!!
:D Wilma


Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Wilma1

Goofy lijkt goed gemutst vandaag...maaaaaaaaar hij is er nog niet uitgeweest he?! Ik mocht hem helemaal over zijn koppie krabbelen, alleen als ik met mijn hand IN de kooi kom, gaat hij weg....zou dat door van de week kunnen komen met vangen naar de "kapper"??!

Chico heeft de plek van Koko ingenomen en zit bij Pa en Ma op de stok heel parmantig rond te kijken....Melody  doet verwoede pogingen via het trapje ook zo hoog te komen, maar BOEM en moet weer opnieuw beginnen  ;D ach vallen en opstaan he!

Melody wilde gevoerd worden maar Mamma had daar blijkbaar niet zoveel zin in en begeleide Melody net zolang naar het etensbakje tot ze samen gingen eten.....IK VIND DAT TOCH ZO APART OM TE ZIEN?!! Gebeurt dit altijd, dat ze zo leren zelfstandig eten????

ECHT FANTASTISCH.... kan mijn ogen er niet vanaf houden!!

:D  :D Wilma



Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Riny

Citaat van: Wilma1 op  8 januari 2006, 12:15:55
Goofy lijkt goed gemutst vandaag...maaaaaaaaar hij is er nog niet uitgeweest he?! Ik mocht hem helemaal over zijn koppie krabbelen, alleen als ik met mijn hand IN de kooi kom, gaat hij weg....zou dat door van de week kunnen komen met vangen naar de "kapper"??!


Hoy Wilma
Ik zou gewoon een paar dagen Goofy met rust laten.
Niet in je handen proberen te nemen ,of hij moet iets doen wat echt niet mag.
Dan heeft hij het eerste het vertrouwen weer terug.
Groetjes Riny :D

Wilma1

Maar WEL uit de kooi of NIET, denk je?!!


O en WAAR halen julllie toch die leuke plaatjes vandaan....ik"pik" er soms wat, vind ze enig!


Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Riny

Hoy Wilma
Dat kan ik vanaf hier niet goed zeggen ,het ligt eraan wil hij er graag uit of is die tevreden in zijn kooi.

En als je bij Google gifplaatjes intypt krijg je heel veel site's waar je ze kosteloos kunt downloaden.
groetjes Riny ;D

Wilma1

Hij lijkt wel tevreden, maar voor mij ook best moeilijk inschatten....als ie eruit is gaat ie toch wel snel richting valkenkooi een meestal DAARNA wordt ie nukkig...maar hij is gewend er elke dag uit te gaan....




en bedankt voor de tip...hier een vrolijk bloemetje voor je!!!

:D Wilma


Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Wilma1

Goofy is nog steeds in een goed humeur...zelfs vanmiddag zitten fluiten en zijn "koppie krauw" was er ook weer, daarbij kan ik hem aaien over zijn bol....hij zit nog wel in zijn kooi en slaapt regelmatig.

Net even geschrokken met Melody.....die wil ook hoger op stok naar Chico toe, met een trapje als hulpmiddel (die Koko en Chico ook gebruiken) kwam Melody steeds hoger...TOT ik een vreemd geluidje hoorde net toen ik even niet keek...wierp snel een blik in de kooi en zag Melody met het kopje vast zitten tussen de treetjes!!! Schrok ervan en was blij dat ik in de buurt was, stel je voor!!! Het zijn ook net kleine kinderen  ::)...je kunt niey oplettend genoeg zijn.
:o Wilma


Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3