DIERENPARADIJS van Piet en Wilma DEEL 1

Gestart door Wilma1, 18 december 2005, 22:57:22

« vorige - volgende »

Lin

Hey,

De beste wensen! Wat een verhaal over goofy. Ik heb geen verstand van dit soort papegaaien. Maar komt het niet doordat hij tekort ruimte heeft (of klopt dat niet?) of dat hij geen partner heeft? ik noem maar wat hoor. Veel succes en ik hoop dat iemand een oplossing heeft.

Groeten, Lin


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Wilma1

Hoi Lin,

Goofy is een valkparkiet van 5 jaar en naar IK denk NIET tam, maar gewoon DEED en NU PROBEERT te doen wat HIJ wil en GEEN `regels´ kent.....

Verder allemaal, bedankt voor jullie reaktie´s en we gaan hem laten kortwieken....ik ga dit ZEKER NIET zelf doen.....heb de loge Coco OOK laten doen, om het weer netjes te krijgen die WAS al gekortwiekt...en DIE is erg lief ondanks dat hij ons OOK NOG MAAR 4 weken kent!!!!!

We komen net thuis en ik liep langs de kooi en zei.... HALLO Goofy....HIJ sprong tegen de tralies en maakte snuivende geluiden en bek open om te bijten met bijtbewegingen....gelukkig zit er NU tralies voor.....maar IK vind dit ECHT HEL ERG hoor!!!! Hij blijft zeker IN zijn kooi TOT hij is gekortwiekt, want zowel HIJ als ik raken anders in de stress en dat moet voor Goofy NIET gebeuren....hij moet zich juist HAPPY gaan voelen met eerdaags..... HOOP Ik???.....een soortgenoot in zijn kooi! IK VIND HET ZO ZIELIG VOOR HEM!!

:-\ WILMA


Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

marilyn

hoikes wilma

je weet dat ik tegen kortwieken ben hé maar ik denk dat het in goofy's geval misscien wel de beste beslissing is en als ik dat al zeg is dat heeeeeeeeeeel wat hoor  ;)

groetjes marilyn

Riny

Hoy Wilma
Ik heb niet zo goed alles gelezen maar hoelang heb jij Goofy en hoe be je er aan gekomen?
Doordat computervirus denk ik dat ik wat gemist heb.
Groetjes Riny :D

Wilma1

4 januari 2006, 21:36:20 #169 Last Edit: 16 maart 2006, 16:18:23 by Wilma1
Hoi Riny,

Hier alles even op een rij voor je...

Goofy is hier morgen een week en komt bij de ouders van een collega van Piet vandaan.....die hebben hem klein, 5jr. geleden, gekocht.....HIJ is nu gepensioneert, kinderen de deur uit en nu willen ze vaker weg en kan dan niet door Goofy...

Goofy was DAAR vaak uit zijn kooi, deed waarschijnlijk wat HIJ leuk vond...op hun hoofd vonden hun geen probleem....ik wel vanwege dat hij "boven" mij zit!!! Hij beet de man OOK wel eens, maar of dit ook zo "gemeen" was??!!

Vorige week deed ik spullen IN zijn kooi en juist voorzichtig, want deurtje open is bij hem hupla eruit!!! Dat mocht daar ook zo....hier ging hij dus TUSSEN mij door en ja,,als ie eenmaal vliegt kon ik hem beter laten gaan...zonder paniek...het ging ZO goed joh!! Hij kwam bij me zitten, ging naar de valken toe maar na verloop moest IK weg en HIJ terug.....


dag 1 een uurtje of 2 na aankomst....



en even later weer terug naar zijn kooi vanaf

HIER


DAT gaf dus problemen HIJ wilde niet....Goofy bepaalde eigenlijk waneer hij in zijn kooi ging door EROP te gaan zitten en HUN hem in zijn kooi zette....uit zichzelf, ging hij de kooi niet in!! Hier wil ie helemaal niet meer NAAR zijn kooi toe nu!!!

Ik ben dus NET ZO LANG heen en weer gelopen met hem OP MIJN HAND OF ARM, tot HIJ het opgaf en zich IN de kooi liet zetten....en dat heb ik de dagen erop OOK gedaan alhoewel het al sneller ging..ZONDER HEM IN HANDEN TE PAKKEN.....EN EEN BEETJE OP DEZELFDE TIJD ALS DAT LUKTE...met de beesten verzorgen, dat kwam dan het beste uit.

Hij vind de valken geweldig en beschouwd ze als VAN hem....zo lijkt het....IK of nu WIJ in de buurt, WIL hij blijkbaar niet meer
en hij stuurt ONS nu weg...hij vlieg echt van de kooi omhoog en zeilt dan zo hard naar beneden land op mijn hoofd en vervolgens pakt hij armen en handen..

Daarom denk ik.....hij is wel tam, maar meer dominant, komt dat nu door de valken waar hij gek mee is ???

Nou hoop dat het `leesbaar` is voor je.

;) Wilma



Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Wilma1

Citaat van: marilyn op  4 januari 2006, 21:02:54
hoikes wilma

je weet dat ik tegen kortwieken ben hé maar ik denk dat het in goofy's geval misscien wel de beste beslissing is en als ik dat al zeg is dat heeeeeeeeeeel wat hoor ;)

groetjes marilyn


YEP...dat was me HEEL duidelijk gemaakt  ;D....en dat DIT uit jou gedachten komt??!!!!Ja verbazend!! Ik vond het vliegen juist leuk worden....was zo trots dat hij bij me kwam zitten.

Maar OF dit een goede beslissing is weet ik pas als het is gedaan...IK HOOP het voor Goofy en MIJ...maar allereerst dat hij iets leert en te leren is, omdat hij al 5 is!


Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Wilma1

Ik ga ff naar beneden, ben moe en kan ik nog ff bijkomen met.....JUIST JA......EEN GROOT GLAS WIJN....

OF IK DENK WEL

;)Wilma


Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

marilyn

hoikes wilma

idd als het een goede beslissing is of een verkeerde dat zal je maar nadien te weten komen maar als je goofy niet permanent kotwiekt groeien de veren toch weer aan dus ik denk niet dat dat zo enorm veel schade kan toebrengen, goofy moet op de één of andere manier handelbaar worden en als hij zo blijft bijten heb je niet echt veel keuzes denk ik  :-\

groetjes marilyn

Riny

Hoy Wilma
Als ik dit zo lees heeft Goofy de verkeerde naam gekregen.
Die hoort Tarzan te heten (heerser van het oerwoud)
Hier hoefde ik dus geen minuut meer over na te denken als het mijn valkje was.
Je hebt hem bij jou in huis genomen met de intentie dat hij daar de rest van zijn leventje kan blijven.
Nu dat is op deze manier onmogelijk ,zo'n beestje met zo'n gedrag ga je haten of je wil of niet.
Laat hem zo snel mogelijk kortwieken is mijn advies anders wordt Goofy nooit het valkje wat jij graag in huis wil hebben.
Groetjes Riny :D

Lin

Hey,

ik snap de uitleg over goofy. Ik had niet goed gelezen het is dus een valkparkiet! sorry.. ik vind het lezen met hoofdletters tussendoor best moeilijk, dus misschien kwam het daardoor.

Groeten, Lin


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Wilma1

Hoe kan DAT nou Lin???
Citaat van: Lin op  5 januari 2006, 09:22:18
Hey,

ik snap de uitleg over goofy. Ik had niet goed gelezen het is dus een valkparkiet! sorry.. ik vind het lezen met hoofdletters tussendoor best moeilijk, dus misschien kwam het daardoor.

Groeten, Lin
....GROTE letters geven MEER expressie in een verhaal, of las je het onder borreltijd ;D  ;D  ;D  ;D


Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3


Wilma1

5 januari 2006, 12:33:41 #177 Last Edit: 5 januari 2006, 12:36:20 by Wilma1
Ik heb met net ff in de jungle bij Tarzan gewaagt  ;D ...Goofy BLIJFT vandaag "binnen" DAT is zo zeker als wat....en ik ga snel ff bellen naar een vriend om te laten kortwieken....

Goofy ging liefelijk tegen de tralies zitten en deed zijn koppie scheef ertegenaan......jaaaaaaaajaaaaaaaaaa....dacht ik ..en dan zeker HAP weer een stukje vel minder....maaaaaaaaaaar OKE is heb het gewaagd en voorzichtig mijn vinger erdoorheen...

Schrok me rot toen die kop  bewoog en trok snel terug,,,zeg
nog tegen mezelf...":censuur , wat doe je nu...DAN schrikt ie"...maar weer terug met die vinger en IK KON HEM KRIEBELEN!! Hij rolde zijn koppie van de een naar de andere kant en ik kriebelde door!

Ergens was ik blij, dat ik mijn vinger er weer ongeschonden uit kon halen, maaaaaaaar ik heb hem geaaid!!! HELD 8)....

En Riny...je hebt gelijk ik neem niet "iets"i n huis om er makkelijk weer afstand van te doen, al had ik gister wel ff die gedacht.....maar dat was uit pure frustratie en boosheid ....nu denk ik...Goofy kan er niet eens wat aan doen, het beessie heeft geen grenzen eigenlijk NIETS geleerd...ik ga mijn best doen en dan maar hopen dat ie meewerkt aan een fijn GEREGELD leven bij ONS!!!!

Melody, zit hier vlak voor me te pitten...Piet riep..."WIL KOM EENS SNEL MELODY ZIT RAAR"...Zweet breekt me uit en ik 2 treden tegelijk naar benee.( ben nooit zo snel hoor, maar dan wel!!) . Melody zat met haar vleugels wijd op de grond, wat te hijgen en oogjes dicht....gewoon wat warm denk ik EN ze worden alle drie groter dus de kooi is dan niet meer zo ruim...ze zit hier lekker tussen de koptelefoon en strijkbout op het bureau en kijkt me nu ff aan!!

KAN IK ZE LEREN STRIJKEN ??? ;D  ;D  ;D  ;D


Ik ga ff mijn schoonzus ophalen....ze wil even haar Koko knuffelen....o en het liefst zou ze Koko meenemen....ze kan haast niet meer wachten!!!

:) Wilma


Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Riny

Hoy Wilma
Dat is een waar woord wat jij daar zegt
''Goofy kan er niets aan doen''
Dat geld niet alleen voor Goofy maar ook voor Mayka van marilyn denk ik.
Jullie hebben het er beide maar moeilijk mee.
Groetjes Riny :D

Kirsten

Hoi Wilma,

Pff jij hebt weer aardig wat te voortduren gehad de afgelopen dagen, maar je hebt het wel helemaal juist verwoord. Goofy heeft altijd de baas mogen spelen en is het nu niet helemaal eens met de regels,. Kortwieken lijkt mij de enige optie op dit moment die het gewenste resultaat kan opleveren. Probeer ondertussen niet bang te zijn, hoe moeilijk dat ook is tegenover hem,. want dan voelt hij zich weer meer Tarzan ;)

Verder vroeg je eerder wanneer de jongen weg zouden kunnen. Ik zet ze met een week of 4,5 a 5 apart van de ouders en observeer of ze zichzelf goed op gewicht houden en genoeg drinken.. Rond de 6 weken mogen ze dan weg, ze zitten dan zo ie zo boven de 80 gram. Zolang ze bij de ouders blijven, zullen ze blijven vragen om eten,. en ouders blijven dan voeren,. waarschijnlijk. Succes en sterkte met Goofy, De moed niet opgeven hoor,. Je doet het super en we zijn er om je te steunen.

Groetjes
Kirsten


Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------