DIERENPARADIJS van Piet en Wilma DEEL 1

Gestart door Wilma1, 18 december 2005, 22:57:22

« vorige - volgende »

Lin



Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Wilma1

28 december 2005, 14:50:24 #76 Last Edit: 28 december 2005, 14:57:53 by Wilma1
Vanmorgen zag ik Kiki Chico voeren....DACHT ik.....bij GOED kijken was het "kleine" Koko  :o !!! Kon mijn ogen niet geloven....gisteren zag ie er nog babyachtig uit en NU leek het NET Kiki....wreef eens goed in de oogjes, maar zag het ECHT goed!! Dat Koko nog een baby/kleuter is blijkt uit het opengaande bekkie  als het voeren gebeurt....







Ik vind ze steeds   :D mooier....Chico kijkt ook al ze lekker wijs uit de oogjes en Melody merk ik aan dat ze 's ochtends helemaal gewend is pap te eten...als ze me ziet gaat het bekkie open  :D ...lief   :-* he?!

Zal ook eens een paar poezenplaatjes erbij doen....en NU goed HOOP IK....drukte net op verkeerd knopje PLOEP ALLES WEG!!



v.l.n.r.  Daisy 14j., roxy 3j. op de leuning, Flossie 17j. aan het poetsen, Maus 6j. achter de vitrage ( die is NU weg stofnest  ;D ) en Lizzy 10j. op de rugleuning.



Hier Snoopy ... net 1j. ....op het bovenste"bedje" en Lizzy eronder....



Hier is Mitzy, de poes die het aan haar hart heeft...er moet een echo worden gemaakt en dan kan er behandeld worden..



Mickey 4j. een echte banjer....kruipt lekker onderauto's door...kijk zijn snuit maar......geen kroelkat voor op schoot, maar wordt wel graag geknuffelt als ie op bed ligt...is heel graag buiten in weer en wind.

En of ze hier kunnen relaxen met al die vogels om hun heen?? Oordeel  zelf  ;D ..



Snoopy heb ik afgelopen zomer meegenomen uit het bos...3wk. is ze bij mij in de caravan gebleven en bleek zwanger...ze was toen een mnd. of 9 geschat...de kittens zijn kort na geboorte overleden en Snoppy was in levensgevaar omdat alles zeer gecompliseerd verliep....ze is er helemaal bovenop gekomen en IK ben een beetje haar "mamma"...ze ontwijkt me niet, al begint ze nu wat "losser" te worden.

Hier 2 van haar 6 kindjes kort na de geboorte...



jammer van de kittens, maar we zijn blij dat Snoopy het heeft gered..

Dan nog ff de andere vogels...



2 Argaponissen....geel Lucky en groen Lady....de grasjes Donny, Romy, Dusty, een kopje van Dolly en Rocky....Ricky zit ff onderin de voliere dus uit beeld....



Ruby en Rody de bourkes die weggaan in de witte kooi en dat was het zo'n beetje....

O ja DIT geeft een "beeld" HOE sociaal de katten zijn...hier Flossie met het buurkonijn Nijntje kennis maken...dat ging heel behoedzaam...leuk om te zien..



eerst netjes achter het hekje  toen.....



en vervolgens....



LEKKER SPELEN EN RENNEN SAMEN!!!

Nou dit was het ff... kennis maken met de rest van ons drukke maar gezellige dierengezin!

:D Wilma


Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Wilma1

De datum van het fototoestel klopt niet zie ik weer....de foto's van de kleintjes zijn van vanmorgen!!!!
:-\  :-\ Wilma


Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Lin

Hartsikke leuk zeg! Leuk dat je alles ook vertelt bij de fotos. Wat een verhaal over snoopy zeg.. :'(

Groeten, Lin


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Wilma1

ja vind ik wel leuk, maar moet dan wel tijd hebben en DIE was er ff vandaag.. :D :D :D


Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

bobbie

Hoi Wilma,

Wat leuk heel je beestenboel nu gezien te hebben. Wat een leuke serie foto's met het konijn. :D
Mijn dochter heeft een konijn en die wordt in augustus 11 jaar. Echt een ouwe sok, maar sproeien kan ie nog als de beste ::), volgens mij gaat ie DAAR een keer aan dood, kan niet anders.

En wat zielig van Snoopy. Wel hardstikke goed dat je haar al had opgevangen anders had ze vast dood gegaan :'(.

Groetjes, Nel :)

~Natas~

Hoi Wilma,

Zo heb jou verhaal ook even opgezocht.
Tjee zeg hoeveel katten heb jij wel niet  :o
Maar wat lief zeg die jonge valkjes, het zijn echt dotjes aan het worden.
Wat leuk dat je weet waar je valkjes naar toe gaan, zo blijven ze inderdaad vlak in de buurt van je.
En je kan ze ook nog eens opzoeken als je wilt.

Groetjes,

Natas

hippysuus

Wat een heerlijke beestenboel bij jou thuis Wilma ;D

En ooh die trio foto waar ze op je hand kruipen :-* :-*

Wilma1

BEN OOK BEST HEEL TROTS  :D OP MIJN 3TAL....en de 1eX dat ik een nestje vogels heb....ff wennen, maar gaat me wel goed af ....met de nodige hulp van jullie allemaal....en geniet  ;)  met VOLLE teugen...al heb ik soms best ff spitsuurtjes met alle dieren  ;D  ;D   ;D ....maar OOK DAT heeft z'n charmes.

Om en om hebben ze een poosje bij me gezeten...lekker warm  en Koko was met mijn ketting aan het spelen, gaf een wilgenstokje en voorzichtig "knabbelde" en likte ie er aan....toen  dacht "ik weeg ze weer eens!!"....

Koko Koko 21 dagen  100 gr.
Chico         19 dagen   90 gr.
Melody       17 dagen   70 gr.

Netjes lijkt mij?!!

:) Wilma  :)


Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

marilyn

hoikes wilma

wat een leuke beestenboel bij jou  :D de dieren voelen zich allemaal heel goed bij jou geloof ik , je verzorgt ze ook heel goed hé want anders zou je poes het niet overleeft hebben.
pluim voor jou wilma  ;) je doet het prima

groetjes marilyn

Wilma1



Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Wilma1

EEN VRAAGJE.....ik had het er al met Marylin over, maar zij kon me er geen antwoord op geven...omdat ze het zelf niet doet.

Wanneer kun je een valkje eventueel kortwieken??? Ik wil ze liever met de mooie vleugels, maar als ze tam zijn is het wel zo fijn om ook UIT de kooi te kunnen natuurlijk....

Nu zit ik een beetje met de poezen te dubben......kijk NU gaat het MEER dan prima en accepteren ze alle vogels, maar als ze LOS gaan   :-\ vliegen???? JAHA WAT doen ze dan?!!

Wie heeft er ervaring mee.... ???....HOE zou ik het in de toekomst anders kunnen oplossen  ??? want bet het best wel met Marylin eens...vogels moeten eigenlijk kunnen vliegen!!

En eh....het gebeurt niet "morgen" hoor....het even een nadenkertje voor me!!

;) Wilma





Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

marilyn

hoikes wilma

ik heb hier nog een nadenkrtje voor je . eer je vogels gekortwiekt zijn of niet als je poezen je vogels willen pakken doen ze dat toch met een poes in de buurt moet je altijd opletten. en als je vogels nog kunnen vliegen hebben ze een goede verdediging als de poes in de buurt komt dan vliegt ze gewoon weg. aleja zo denk ik er toch over hé  ;) wat niet wil zeggen dat ik tegen kortwieken ben .
ik hoop dat anderen ook eens hun gedacht geven over je nadenkertje dan kan je nog beslissen

groetjes marilyn

Wilma1

NOU DIE gedachte heb ik dus OOK....vandaar dat ik wat ervaringen wil uitwisselen!!! Zitten hier meer mensen met poezen...en ik ga NIET over 1 nacht ijs..

:D Wilma


Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Roosje

Nou ik moet je ook teleurstellen. En kat blijft een kat en een kat blijft een jager. Of je valkjes nu gekortwiekt zijn of niet, ze kunnen NIET met katten in één kamer. Tenzij je enorme risico's wilt lopen. Dus het is óf de katten uit de kamer, of de valkjes kunnen niet los. En als je het eerste beslist, waarom zou je ze dan kortwieken? Het is juist zo heerlijk als ze kunnen vliegen :)

Dat verhaal met die kat en het konijn ook...Allemaal leuk en aardig, maar je loopt hele grote risico's! Ik zou dat NOOIT doen. Dat konijn blijft een prooi voor die kat. En dat instinct kan op de meest onvoorspelbare momenten naar boven komen. Zo ook dus met de valkjes! Gewoon NIET DOEN!

Nou mijn standpunt is duidelijk denk ik ::) Maar je moet er toch niet aan denken... :-X