17 juni 2025, 21:35:01

DIERENPARADIJS van Piet en Wilma DEEL 1

Gestart door Wilma1, 18 december 2005, 22:57:22

« vorige - volgende »

Wilma1

Ook dat heb ik al bedacht...vogel los ...katten er ff uit ...NU heb ik de halsband parkiet los en die kan gewoon op de kooi blijven ..ze kijken er niet eens naar OOK als ie fladdert, maar voorzichtigheid is altijd geboden...het hoeft maar 1x fout te gaan ja!!

Dank je wel Roosje,

;) Wilma

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Lin

Hey,

Dat zijn echte dikkerds. Ik hoop dat de mijne dat straks ook gaan halen. Maar ik heb een keer een gekortwiekt valkje gehad. dit heeft de vorige eigenaar zelf gedaan. Het was in mijn geval erg handig ivm de openruimtes naar grote ramen toe. Als een valkje gekortwiekt is kan het nog wegvliegen hoor alleen niet zo ver. En als je denkt ik kan het valkje makkelijk pakken en het valkje wil het niet dan onthoud dat valkje het wel. Het valkje kan natuurlijk even tam worden als het niet gekortwiekt is. Ligt eraan hoeveel tijd je met het valkje doorbrengt. en vooral omdat je poezen hebt zou ik het eigenlijk niet aanraden.

Groeten, Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

marilyn

hoikes wilma

ik heb douchefoto's geplaatst van onze mayka dus je kan even komen kijken naar mijn dagboekje  ;)

groetjes marilyn

ps ik ben blij dat er ook iemand anders heeft gereageerd op het kortwieken  ;) je kunt nog beslissen als je wilt hé niemand verplicht je tot iets

bobbie

Hoi Wilma,

Ik heb de eerste keer al mijn valkjes gekortwiekt (ook op aanraden van de dierenarts). Nu hebben ze hun volledige vleugels alle 10.

Persoonlijk denk ik dat het met katten  handig is als ze wel kunnen vliegen. Inderdaad kunnen ze gekortwiekt wel een stukje vliegen maar dat is vrij laag aan de grond, dus dat is ook niet veilig met katten. Buiten kunnen ze gekortwiekt aardig ver komen omdat ze meegenomen oftewel opgetilt worden door de wind. Daar heb je binnen geen last van ;)

Wat betreft het tam worden cq blijven: mijn eerste valk, Jopie, was superdesuper angstig en die heb ik superdesuper tam gekregen zonder ooit zijn vleugels te kortwieken. Ook kreeg ik hem altijd met handigheidjes de kooi in.

Nu ook deze boeven. Als ik wil heb ik ze met 5 minuten alle 10 in de kooi zonder achter ze aan te hoeven jagen.

Ik zit hier zo te kletsen dat ik eigenlijk vergeten ben WAAROM je ze wilt kortwieken. :-\

Misschien heb je er wel een hele goede reden voor.

Ik zal even terug lezen.

Groetjes, Nel :)

bobbie

Citaat van: Wilma1 op 28 december 2005, 22:53:49
EEN VRAAGJE.....ik had het er al met Marylin over, maar zij kon me er geen antwoord op geven...omdat ze het zelf niet doet.

Wanneer kun je een valkje eventueel kortwieken??? Ik wil ze liever met de mooie vleugels, maar als ze tam zijn is het wel zo fijn om ook UIT de kooi te kunnen natuurlijk....

Nu zit ik een beetje met de poezen te dubben......kijk NU gaat het MEER dan prima en accepteren ze alle vogels, maar als ze LOS gaan :-\ vliegen???? JAHA WAT doen ze dan?!!

Wie heeft er ervaring mee.... ???....HOE zou ik het in de toekomst anders kunnen oplossen ??? want bet het best wel met Marylin eens...vogels moeten eigenlijk kunnen vliegen!!

En eh....het gebeurt niet "morgen" hoor....het even een nadenkertje voor me!!

;) Wilma

Tja, je zegt het zelf al: uit de kooi om te vliegen.

Persoonlijk zou ik ze niet kortwieken maar even de poezen uit de kamer doen.
Verstandig dat je niet over 1 nacht ijs gaat.

succes met je beslissing, groetjes, Nel :)

Wilma1

Wat fijn al die reakties...zelf ben ik het met ehh....ff spieken hoor.....Bobbie eens .....en Roosje zei , katten kunnen de kamer uit en DAT is OOK zo....met vliegen kunnen ze zichzelf makkelijker verplaatsen om te "ontkomen".....

Nu zijn onze katten HEEL wat gewent, want de grasjes hebben wel eens de "vleugels genomen"...toen ik iets wilde pakken en IN de voliere aan een stok bleef hangen...vogels schrokken zich rot en DAT was de rede van "paniek"dus hupsa 3 eruit....JAGEN heeft geen zin, maar kalm blijven wel....ze zijn NIET tam maar met een netje had ik ze zo weer en Snoopy zat BIJ een van  hen op de grond te wachten tot ik hem kwam pakken.....vond het HEEL frapant dat ze de vogel niet in haar bek nam....

Als iets dergelijks gebeurt roep ik met RESULUTE klank in mijn stem PAS OP...FOEI...of ZACHTJES doen.....en nagenoeg werkt dat wel, want ze druipen af.....

Zo ook een loslopend konijn vorig jaar 2 weken opgepast, meteen alle katten laten zien en snuffelen dat er een nieuweling bij was met MIJN "verhaal" erbij voor "duidelijkheid" omtrent wel/niet....en later LOS in de kamer( niet alleen natuurlijk).....STOMVERBAASD was ik dat ze gingen spelen met elkaar...het konijn daagde ze uit... en er een aantal NIETS van moest hebben en verderop gingen slapen, zonder poeha...Flossie (de oudste) heeft zelfs NAAST Flapje liggen slapen...NOU DAT VOND IK TOCH WEL ECHTE LIEFDE.. ;D

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

bobbie

Hoi Wilma,

Dat herken ik wel, van het konijn.

Mijn hond is een jachthond. Die gaat buiten achter de konijnen en fazanten aan. Ze heeft zelfs eens een keer een vers gevangen fazant voor mijn voeten neergelegd :o, ik wist niet wat ik zag.

Maar, en nu komt het, dat konijn wat nu ruim 10 jaar is, woonde eerst bij ons in huis want mijn dochter heeft hem meegenomen toen ze op zichzelf ging wonen.

Konijn en Naira mijn hond sliepen naast elkaar of het konijn lag tussen de poten van mijn hond. Als we uit waren geweest en we kwamen thuis ging mijn hond direct het konijn begroeten, terwijl ze vlak daarvoor nog achter een konijn in het bos aanzat. ::)
Dus wat je vertelde kan zeker wel, vriendschap tussen dieren die in de natuur vijanden van elkaar zijn.

Als Chico komt logeren gaat het weer precies hetzelfde als toen ie nog bij ons thuis woonde, slapen tussen de hondenpoten en afgelikt worden door de hond. :D

Wilma1

29 december 2005, 14:05:28 #97 Last Edit: 29 december 2005, 14:13:33 by Wilma1
GOOFY!!!!

HIJ IS ER EN IK VIND HEM WEL MOOI...hij is lichter dan Kiki en Koko van kleur en is 5 jaar...ik heb foto's gemaakt....Hij is erg aanhakelijk en fluit "papagaaitje leef je nog" met daarna "koppie krauw"....Goofy is geen enkele vogel gewend dus alles was errug interressant hier.....een hevig gefluit bij innenkomen, dat die mensen zeiden OJEE...ALS IE DAT MAAR NIET BLIJFT DOEN?!!

Nou daar was IK niet bang voor, als je vogel bent en nooit een hebt gezien is je "eigentaal wel" erg fijn natuurlijk....en ik had gelijk   eenmaal op zijn plek begon ie te zingen en gaf antwoord naar de overkant....Coco ernaast keek ff raar, want Goofy floot OOK een zelfde deuntje als hij, ff wat kijken naar elkaar en "het ijs was gebroken"....

NU DE FOTO'S EN SCHRIK NIET HIJ WAS PLOTS LOS!!!! Er moets natuurlijk voer en water in en aangezien Goofy eraan gewent is KOOI OPEN IK ERUIT....deed ik dit al heel zorgzaam, maar Goofy was sneller....klom op mijn arm en ik dacht "oke dit is gebeurt en NU rustig blijven en het contact NIET verpesten"...

Ik kon hem kriebelen op zijn koppie en hij zat heel rustig bij me toen ging ie ff op onderzoek uit...wat dus de volgende foto werd... EN KIJK LINKS op de leuning van de bank ligt MAUS!!

toen even hogerop kijken, OP de voliere en daar heb je mooi overzicht op alles....

Dan ook maar kennis maken met de grasjes, maar blijft wel bij de valken staan want DAT zijn al zijn vriendjes geworden in korte tijd en Kiki en Koko vinden Goofy ook wel leuk, ze maken er geen poespas van....en OOK hier zit Maus op de vensterbank te kijken....

en DIT is even de huisvesting....de kooi mogen we overnemen en Coco gaat in Januari weer terug naar zijn eigen baasjes, die dan weer gesettelt zijn....dus is er wat meer ruimte....de bourken breng ik zometeen als ik hiermee klaar ben....vind het aan de ene kant jammer, maar aan de andere kant worden ze gelukkiger in meer ruimte.

Na de vlucht maar weer even terug gebracht in zij kooi....Goofy gaat NIET zelf naar binnen je moet hem er heen brengen.....was ff doorzetten, maar na aantal X met hem op de schouder teruglopen snapte hij wel dat ik volhield en stapte ie rustig in zijn kooi terug!!!!

Nou en DIT voor de eerst X....en de poezen die binnen waren...."instrueerde" ik meteen met mijn "doordringende woorden" ze keken in het rond terwijl hij vloog en legden lekker hun kopjes neer om te slapen....ze waren er niet allemaal hoor...Daisy kwam binnen en die is eens door Coco op de neus gepikt, ze keek en ging snel weer naar buiten toe ;D ;D ;D

Maaaaaar voorzichtigheid geboden.....DAT staat voorop, maar voor een eerste kennismaking vond ik dit wel errug apart, want het was NIET de bedoeling

:D Wilma  ;)

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Kirsten

Hoi wilma,

wat een prachtige foto´s en wat is Goofy een lieverd,. Ik kom snel terug om even je dagboek bij te lezen,. heerlijk zo´n beestenboel zeg :D

Ik heb er ook een hoop en kan me eigenlijk al geen leven meer voorstellen zonder.

Tot gauw :D,
Groetjes
Kirsten

Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Lin

Ik ben het dus ook met Nel (bobbie) eens, zoals ik al schreef.

Maar wat een leuk valkje goofy. Volgens mij kan je nu al niet zonder hem! Hartstikke leuke fotos en hij voelt zich al snel op zijn gemak zie ik.

Groeten, Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Wilma1

IK ook ......dus ik kortwiek ze niet!!
bedankt allemaal...zo ben ik snel mijn "getob" heen.....anders loop ik WEKEN met "iets"....zoook met de bourkes "weg doen" 1 babbel hier en ik voel me er goed bij!!

:D  :D   :D Wilma

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

trienke

gefeliciteerd met goofy

wat is goofy een schatje zeg, en zo te zien heeft ie geen problemen net wennen ;D

Groetjes Trienke

bobbie

Hoi Wilma,

Gefeliciteerd met Goofy, hij hoort er al helemaal bij :D.

Leuke serie foto's en ik moest erg lachen om je toelichting betreffende de poezen, vooral die de benen weer nam omdat ie al een keer in zijn neus was gepikt.

Ik kom gauw weer lezen.

Wilma1

Ik heb net Ruby en Rodi weggebracht  :'(  :'(...vond het best erg moeilijk....ze gingen altijd mee naar de camping....maar toen ik in de auto zat, wist ik weer WAAROM ik dit deed....

Ze begonnen gezellig te kwetteren, het was rustiger om hun heen....hier is het natuurlijk altijd wel "gebabbel" onderling met de vogels...en zoals HIERBOVEN kunnen ze vrij in een grote ruimte vliegen en DAT vinden ze fijn.....ze zoeken ZELF een lekker plekkie!!

In een voliere ( groot!) zijn er daar OOK wel grasjes maar ze kunnen, weer DIE ruimte vinden om te fladderen en hun plekje zoeken en dan OOK nog naar buiten vliegen.....nestelen..... noem maar op!!

Voorlopig blijven ze DAAR in hun EIGEN kooi en gaan ze als het weer beter wordt gaan ze geleidelijk aan ....dus stap voor stap richting voliere!! E.v krijgen ze een broedblok BUITEN hun kooi...die kennis heeft dat slim opgelost en heeft dan ook vele kooien...vergelijk het met een badje in de opening....en hij STAAT daar en hiet HING ie, dus dat kon niet!! Dus ik denk dat ik er goed aan heb gedaan, OOK AL VOELT HET OF IK 2 KINDJES "ZOMAAR" DE DEUR UITDOE, OMDAT ZE TEVEEL LIJKEN!!

ZO ga nu ff voor mezelf zorgen Piet is borrelen op zijn werk....nou Politie en borrelen....hihi...hij is lekker op de fiets en terug door de sneeuw is ie meteen ontnuchtert  ;D  ;D  ;D

IK hoor hier Goofy zingen "papagaaitje leef je nog"  hij staat op repeat ( schrijf ik dat nou goed?) HIJ lijkt het hier erg fijn te vinden!! :D

;) Wilma

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Wilma1

Goofy heeft zojuist kennisgemaakt met Coco de halsbandparkiet.....Coco zat wel ff raar te kijken, want DIE brutaliteit heeft nog NIEMAND gedaan bij hem...zomaar op ZIJN speelplek stappen?!!!!

maar de kennismakning verliep goed, Goofy lijkt het naar zijn zin te hebben en OOK de katten zien in hem niet veel anders dan de rest van de vogels ze blijven gewoon liggen en doen geen moeite overeind te komen, voor zo'n raar vliegding...

Kijk we laten ze NIET alleen met de losse vogels ....maar het gaat goed en dat WIJ streng zijn als iets NIET mag dat weten ze dondersgoed.....Mitzy heeft die ervaring meteen bij het
"ongelukje" van het losliegen ervaren en ze gedraagt zich nu perfect!
:D Wilma

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3