6 augustus 2025, 15:26:56

DIERENPARADIJS van Piet en Wilma DEEL 1

Gestart door Wilma1, 18 december 2005, 22:57:22

« vorige - volgende »

marilyn

hoikes wilma

goed nieuws zeg dat de pap opeens toch lekker blijkt te zijn  :D en nu op naar de volgende stap gewicht stabiel houden en nog een volgende stap pap terug afbouwen met andere woorden minder pap bij de pellets  ;) maar je bent prima bezig  :D je verdient een pluim voor je inzet en zeker ook je wekelijkse ontspanning en verwennerij  ;)

groetjes marilyn

Riny

Hoy Wilma
Marilyn neemt me de woorden uit de mond.Ik heb er niets meer aan toe te voegen.
Groetjes Riny :D

Wilma1

21 januari 2006, 11:49:15 #302 Last Edit: 21 januari 2006, 11:52:35 by Wilma1

De ene wiebelkont (Chico)  weegt nu 83 of 85 gram en Melody zit op 80,....volgens mij is dat goed toch??? De pellets hebben ze sinds gisteren pas...stond in de winkel en toen ik het vroeg, keken ze me aan of ik Chinees sprak...."pellets??? wat is dat???"....hondebrokjes voor vogels  ;D was mijn beste Hollandse verklaring en hij kwam met een pak Nutribird aan en DIE lijken op minihondebrokjes  :D..

Heb ze met wat water in de kooi gezet en ze hebben wel ff geproeft, vanmorgen in de koffiemolen (wat is ouderwets toch handig !!) en door de pap gemengd...nu waren ze al goed gevoerd door de ouders zag ik,(Chico schreeuwt ze helemaal doof...HONGER!!! :P) dus veel  wilden ze niet en omdat het gewicht niet schokkend is laat ik het zo! Dat kan dan toch wel???

Ik zie ze soms ook wel zaadjes, grit en in het eivoer bakje "rommelen", dus denk dat ze daar ook wel van mee pikken...

Chico zit te knarsetanden in mijn oor....brrrrr.....en af en toe ff inspectie of ze wel schoon zijn  ;D...Melody vind het blijkbaar onzin en duwt Chico weg  :D...mijn wang is een lekker knuffeldoel dus de kusjes  :-* vliegen over en weer tussen ons drieën :D......ze vinden het heel leuk zo samen hierboven, waar ze veilig kunnen fladderen, maar niet meer willen  :P.

Mijn verwendag werd plots nog uitgebreid door een avondje Zaantheather, kreeg een uitnodiging mee te gaan, van zoon Danny en schoondochter Petra, naar het Verkade Showorkest ( Petra speelt saxofoon en is het weer aan het "oppakken", zodat ze over een 2/3 jaar mag meespelen.....trostrotstrots) met optreden van Glenis Grace, trommelgroep medicameto GOEEEED zeg en een zwoele zanger waarvan ik de naam ff schuldig blijf !!! Ehhhen Franklin Brown (wat een kanjer :P is dat toch) als presentator...vorig jaar zat ik 1e rij en kreeg een pak Sultana's van hem, zat nu ietsie verder, maar kon hem goed zien!!!! WAUW!!

Nou dat was het wel zo'n beetje :D zit vandaag weer op normaal ritme  ;)
  :-* Wilma

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

marilyn

hoikes wilma

je hebt gelijk als ze niet echt zin in eten hebben (omdat ze al op hebben van de ouders) zeker niet dwingen om te eten zolang ze  op 80 gram zitten is dat een redelijk mooi gewicht enkel als ze onder de 80 gram gaan zou ik bijgeven anders niet  ;)

wat hebben de birdie's je weer verwend zeg  :D leuk hé als ze zo graag bij jou zitten de warmte van hun veren tegen je wang aan hhhhhhhhhhmmmmm dat kunnen mijn kleintjes ook zo goed en dan zitten ze dikwijls te dommelen op mijn schouder  :P

waw zeg je bent nog meer verwend dan je had gedacht !!!! wat lief zeg van danny en petra dat ze aan jouw hebben gedacht  :D nou jou weekend kan ook niet meer stuk dan  :P

groetjes marilyn

Wilma1

Mamma Kiki had een klusje.....ONTPAPPEN  ;D  ;D  ;D....het leek of ze MIJ aankeek en dacht "laat dat voeren nou maar aan ons over, want nu hebben wij DUBBEL werk....voeren en de pap uit de veertjes plukken  :P " en ik had nog zo mijn best gedaan die snoetjes schoon te wassen met een natte doek  ::) .....
;D   ;D   ;D Wilma

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

marilyn

hoikes wilma

idd zo heeft mama kiki dubbel werk en dat is ook jammer hé maar als mama kiki ze eten geeft en ze blijven goed op gewicht dan is het niet echt nodig dat je ze bijvoert . maar wel gewicht in de gaten blijven houden hé ook al zie je dat ze zelfstandig eten  ;)

groetjes marilyn

Wilma1

DAT doe ik zeker......weet nu hoe snel dat mis kan gaan!! Net als Riny weeg ik ze 's morgens......maak ook wat pellets klein, zodat ze misschien er zelf van gaan eten, het ruikt wel lekker  :P....
;) Wilma

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

marilyn

hoikes wilma

ja hé het ruikt echt lekker  :D als ik niet had geweten dat het vogeleten was dan zou ik er waarschijnlijk al eens van geproefd hebben  :P

groetjes marilyn

Wilma1

Wie weet HOE MOOI we daarvan worden i.p.v al de dure cremmetjes  ;D  ;D  ;D  ;D   ;D
Wilma

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

trienke

hoi wilma

wat fijn dat het goed gaat met de kleintjes, en die gewichten zijn goed hoor ;D

Groetjes Trienke

Wilma1

21 januari 2006, 18:04:55 #310 Last Edit: 21 januari 2006, 18:13:29 by Wilma1
Zit ff te prutsen met de webcam, hij doet het wel weer, maar krijg ze niet scherp.....we zitten ff gezellie hier met zijn 3en....Chico heeft net gevlogen en was zoooooo snel, vloog onderweg m'n Jagermeister uit handen (ZONDE!!!), was ik net boven, moest ik weer terug naar benee om Chico op te halen  ;D...die zat te kijken van "kom je nou nog?!!" Jaja...IK kan niet vliegen  ;D..

En ze blijven maar dichtbij me zitten, terwijl ze nu MOGEN vliegen  :-\....maar vind het wel om te  :-*...
;) Wilma

Hoi trienke....goed he?!! ben ook heel blij en juist bezig met LIVE foto's te plaatsen!!!

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Riny

Hoy Wilma                                         
Ík ben blij te lezen dat alles weer goed gaat bij jou.
Tussen de regels door lees ik ook dat jij je zelfvertrouwen weer terug hebt.
Daar ben ik blij om.
Groetjes Riny :D

Wilma1

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

marilyn

hoikes wilma

zo mooi die lieve knuffelfoto's van je lieverdjes  :D en kennelijk gaat het daar bij jou heel goed  ;)

groetjes marilyn

Wilma1

22 januari 2006, 12:45:47 #314 Last Edit: 22 januari 2006, 21:08:53 by Wilma1
Wat is het toch heerlijk wakker worden, als je de vogels hoort fluiten....vooral Goofy is op zijn opperbest elke morgen....Coco babbelt er flink doorheen, Chico heeft de GROOTSTE  ;D bek (hihi ...dat mag ik NU zeggen!) voor de aandacht op HONGER en bij te langzame aktie van Pa en Ma eerst een "aanval" in de gedroogde fruitbak....zo  te zien vind Chico dat erg lekker.....

Melody struint de grond af naar lekker dingen, eet samen met Mamma zaadjes uit het bakje en laat zich ook lekker voeren....hihi... wat een verwennerij  ;D  en aan de andere kant......zijn de grasjes met de argaponnissen in de weer.....voel me helemaal happy (ondanks de rommel eromheen :D op de grond)...

Waar ik dan ook aan denk is dat Coco eigenlijk een loge zou zijn voor een paar weekjes en nu al 2 mnd. bij ons is, ik ga het erg moeilijk vinden als hij terug moet en ten 2e heb ik al niets meer gehoord vanaf 28 Dec.   snap er niets van?! Hen foto's gestuurd en een sms, maar geen reactie!

En daarbij... Coco is hier zo vreselijk gelukkig....is gewoon verliefd op Piet, leeft nu met regels en regelmaat (slapen en eten IN de kooi..UITZICHZELF!!!) en daar is hij alleen, als vogel en veel alleen door schoolgaand kind en werkende moeder....de kooi altijd open OOK als ie alleen is!!! Net als vroeger dus...Ik denk dat Coco heel erg heimwee gaat krijgen als hij hier weg moet en ik voel me onzeker OF ze hem nog wel echt willen?? WIJ GAAN HEM incl. kids en Coco's "kijkers"  OOK ZO MISSEN, NU HIJ AL HELEMAAL BIJ HET DIERENPARADIJS HOORT!!!!  :'( Hij mag hier zeker weten blijven en gaat dan ook mee naar de caravan in de zomer net als de valken.....vorig jaar ook gedaan ging geweldig!!

Moest daarnet erg lachen om Roxy (de poes)...ze ziet een vogel buiten, gaat in sluiphouding over de vloer richting deurtje, stapt naar buiten....maar vogel weg gelukkig....en kijkt teleurgesteld terwijl dat er hierbinnen 2 los op de kooi verblijven en Goofy best wat kan vliegen en ze daar voor wegloopt (vast kennis gemaakt met de snavel  ;D)...blijf het facinerend vinden, maar als de kleintjes mogen vliegen, zoals gisteravond even, dan bonjour ik ze de kamer uit, wil dan VOLOP genieten van die rare vlieg/faldderbewegingen, nog zo lekker ongecontroleerd en verbaasd kijkend als ze op de grond belanden....

Zo een heel verhaal weer, maar dan heb ik tijd voor andere dingen...ben iets moois voor Joke aan het maken, was gister al af, maar vond het niet mooi, dus opnieuwe en nu tevreden!

Foto volgt  ;) , want anders ziet ze het al he?! Ze leest mee :D
:D Wilma

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3