DIERENPARADIJS van Piet en Wilma DEEL 1

Gestart door Wilma1, 18 december 2005, 22:57:22

« vorige - volgende »

Wilma1

Hoi Kristen,

het schijnt dat Chico gisteren niet wilde eten, ze heeft Chico wel bij het bakje gezet met regelmaat en toen is ze de zaadjes gaan voeren op een lepeltje, dat ging wel redelijk....maar dat zou dat meerdere Xren per dag moeten gedaan worden....

Nu is het "probleem" dat beiden werken en ze niet ALLE tijd erin kunnen steken in dit geval van goed observeren en voeren,,,,ik heb net Riny een IM gestuurd en die geeft het advies Chico terug halen en laten voeren door de OUDERS TOT Chico HELEMAAL zefstandig.



Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Kirsten

Maar niet willen eten?,. weet je dat zeker?
Meestal is het wel gebruikelijk dat ze de eerste dag moeten wennen en dan wellicht niet of minder eten. Je kan bijvoorbeeld waar ze dan zit een bakje met zaadjes ophangen. Ernaast kan je wegen om het in de gaten te houden. Enig idee wat Chico weegt?
Maar ik begrijp nu dat je Chico weer terug gaat halen?
Hoe oud is Chico nu?

nogmaals sterkte

Groetjes
Kirsten


Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Lique

Hoi Wilma,

Wat sneu dat de kleine Koko is overleden.
Ik heb alleen nog eens de mailtjes doorgekeken, toen je me mailde toen je net een jonkie had. Dat was op 8 december. De jonkies zijn nu dus 5 weken oud, en véél te jong om weg te mogen. Veel jongen gaan hier niet eerder weg voor 7 of 8 weken. Uitzonderingen naar 6 weken.
Het is belangrijk om te voelen of er voer aanwezig is in de krop, en belangrijk is om Koko te wegen. Na het overlijden verliezen ze wel een beetje lichaamsgewicht, maar zo kan je in ieder geval wel bepalen of hij te licht of te zwaar was.

Als de nieuwe eigenaar van Chico eventueel bij wil voeden indien nodig, zou heel mooi zijn. Anders raad ik je aan om hem toch nog een paar weken terug te nemen.

Sterkte.

groetjes Lique

Wilma1

Ik heb het berichtje van Pag. 11 of 12 van Kirsten nog eens gelezen en heb DAT gewoon verkeerd in me opgenomen zie ik....op mijn eerdere vraag pag. 10 van WANNEER ze weg kunnen, omdat mij die vraag ook gestelt werd... schreef zij dat ze met 4/5 weken bij de ouders weg konden en ong. 6 weken geheel weg....wel observeren en DAT deed ik wel en koko at steeds zelf....nu zie ik dat ik dus eigenlijk TUSSEN DE REGELS heb gelezen....

OH gut IK KAN AMPER DE LETTERS LEZEN DOOR ALLE TRANEN VOEL ME NU ZO VRESELIJK SCHULDIG, ALSOF IK HEM HEB VERMOORD....

Ik heb Chico al hier...... eerder woog die 90 gr. en nu 70 gr. Chico hoorde bekende geluidjes en begon te schreeuwen eerst heb ik pap gegeven toen gewogen op iets meer dan 80 gr. Koko ging op het geluid af en gebon te voeren Kiki liep weg en kijkt "vreemd" naar Chico en ging Melody voeren...

Een van de grasjes heb ik met een stateprikker ff geprikt door het gaas heen, want DIE ging op de "huilende" Chico af en hapte in het bekkie en ging opboveop Chico zitten ....voelt waarschijnlijk aan dat het wat zwakker is??

Vanavond weeg ik wel weer en voer toch wel wat bij zonodig...hou het zeker goed in de gaten en hoop dat Kiki en ook Koko wel weer gaat voeren!!! Zo niet HOE VAAK MOET IK DAN VOEREN...ZET NU ALLES OP ALLES HET GOED AF TE RONDEN VERDER, KAN HET VOOR KOKO  EN JOKE NIET MEER TERUG DRAAIEN ....

VOEL ME ECHT HEEL ELLENDIG NU.......dacht dat alles zo goed ging, nu zie ik dat GOED lezen belanrijk is...iemand in de kenissenkring zegt dat ze met 12 weken pas weg mogen!!

:'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'(



Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Kirsten

Citaat van: Kirsten op  5 januari 2006, 12:51:33
Verder vroeg je eerder wanneer de jongen weg zouden kunnen. Ik zet ze met een week of 4,5 a 5 apart van de ouders en observeer of ze zichzelf goed op gewicht houden en genoeg drinken.. Rond de 6 weken mogen ze dan weg, ze zitten dan zo ie zo boven de 80 gram. Zolang ze bij de ouders blijven, zullen ze blijven vragen om eten,. en ouders blijven dan voeren,. waarschijnlijk.
Groetjes
Kirsten


Hoi Wilma,

Ik kan me nog herinneren dat zover ik gelezen had er nog niemand op je vraag gereageerd had en daarom er ook iets over neergezet had. Mijn jongen gaan inderdaad rond deze periode apart, maar krijgen waar nodig nog wat pap, net zo lang tot ze het helemaal zelf redden. Sommige eten gelijk al goed, maar andere willen wel, maar kunnen zich dan nog niet op gewicht houden met hetgeen ze eten. Als ze goed gevarieerd eten en ook goed drinken en zich dus op gewicht kunnen houden, dan observeer ik ze nog een aantal dagen (ongeveer 4) en mogen ze van mij naar hun nieuwe baasjes. Je had op mijn berichtje volgens mij ook niet gereageerd dus ik wist ook niet of je er wat aan had verder.
Voel me nu ook wel schuldig :'(

70 gram is zeker te weinig. Ik zou Chico elke keer ongeveer 8-10ml pap geven en beginnen met driemaal per dag,. Als je merkt dat ze goed boven de 80 blijft dan overstappen naar tweemaal en zo ook naar éénmaal,.

Groetjes
Kirsten





Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Kirsten

Hoi Wilma,

Je weet ook waar je met papvoeden allemaal op moet letten?

Groetjes
Kirsten





Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Lique

Hoi Wilma,

Je moet jezelf nu geen verwijten gaan maken, jij ook niet kirsten ;).
het is nu eenmaal gebeurd, het is niet meer terug te draaien.
maar je kan Chico nu wel helpen door wat je nu weet over Koko.
Een jong wat geen voeding krijgt en zelf niet kan eten en drinken zal nog ongeveer 2 tot 4 dagen kunnen leven. Dan houdt het meestal op tenzij er ingegrepen wordt.

Ik zou inderdaad ook zo'n 2 tot 3 keer daags voeren, en stimuleren om zelf te eten.
Wel raad ik aan om de eerste paar dagen flink wat dextrose te geven, zodat het valkje meer op krachten kan komen.

groetjes Lique

bobbie

Hoi Wilma,

Wat vind ik dit erg voor je. Je was er helemaal voor de valkjes. Verwijt jezelf aub niets, maar leer hiervan. Wat je nu weet kan je toepassen bij de anderen.

Veel sterkte met alles, Nel

chiko

Hoi allemaal, hier even een berichtje van de baasjes van Chico. Wij zijn Maja en Folkert en zwager en schoonzus van Wilma. Zaterdag hebben wij Chico opgehaald bij Wilma. Zaterdag heeft Chico iets gegeten (gierst strengeltje) maar niets van de zaadjes. Zondag hadden wij de gedachte al dat Chico uit haar zelf niets ging eten, en hebben daarom Chico met een lepeltje gevoerd. Het viel ons op dat Chico de geluidjes daarbij maakte die zij ook in het nest maakte als ze honger had. Toen werd ze gevoerd door de ouders.

Het is triest wat er met Koko is overkomen (die was naar mijn zus gegaan) en hebben daarom samen met Wilma besloten om Chico eerst weer terug te laten gaan naar de ouders. We wachten nu rustig af hoe het gaat verlopen. Enne Wilma je moet je zelf niks verwijten zoals ik door de foon zei, het is voor ons allemaal nieuw. Het is een leer voor de volgende keer, hoe triest het nu ook is ivm met Koko. Voor Joke hopen we dat er weer snel een nestje komt en wie weet krijgt Chico dan er ook een speel kameraadje bij.

Folkert en Maja.

Kirsten

Hoi Folkert en Maja,

Ja het is inderdaad erg verdrietig maar helaas niet meer terug te draaien en dan kan je er alleen maar van leren.
Goed dat jullie trouwens Chico zo goed geobserveerd hebben, het is nu inderdaad even het beste dat ie terug gegaan is,. maar goed komt het zeker en dan kan deze lieverd weer terug naar jullie.

Ik denk dat Wilma ook blij is met jullie berichtje, het is erg begrijpelijk dat ze zich zo voelt en dan is dit berichtje toch een troost voor haar.

Groetjes
Kirsten


Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

marilyn

hoikes wilma

wat een ellende bij jou allemaal zeg  :-\ jammer dat het éne jonkie het niet heeft overleefd maar je mag jezelf echt niets verwijten het kweken is al moeilijk en de moeilijkste periode is wel het moment dat ze net zelfstandig beginnen te eten.
soms denk je dat ze voldoende binnen krijgen maar enkel het gewicht kan zeggen of dat zo is ja of nee en idd ook wanneer ze naar een nieuwe omgeving gaan is het een kritiek moment  :-\ alles is nieuw, de mensen, de omgeving en zelfs hun kooi !!! ze weten niet waar hun eten en drinken staat en zelfs dan nog als ze het gevonden hebben is het nog niet altijd wat het moet zijn. dus het ligt echt niet aan jou alleen hoor valkjes zijn raar op dat gebied. het enige wat je nu nog kan doen is zorgen dat chico erdoor komt  ;)

groetjes marilyn

ps veel sterkte met het verlies van het jonkie ik leef met je mee

Wilma1

16 januari 2006, 21:42:06 #266 Last Edit: 16 januari 2006, 21:46:51 by Wilma1
Hee Kirsten......JIJ moet je zeker niet schuldig voelen...dat IK niet goed lees kun JIJ niets aan doen....het leek voor mij duidelijk, maar ja de eerste X valt dus toch niet mee....en zoals ik het dan naar mezelf schuif, weet ik dat ik het zeker niet met opzet heb gedaan.....maar dat nare "schuldgevoel" zit er nu even....Koko was zo vreselijk pittig en at netjes uit het bakje , in begin gestimuleerd door mamma Kiki en toen ze hier was at ze zelfstandig eenmaal daar waarschijnlijk toch te weinig en slapen, DAT doen ze hier ook veel, verder was Koko best actief, zat zeker niet alleen maar "duf" op een stokje...

Ik heb lang lopen denken en om problemen met de grasjes te voorkomen heb ik het "valken spul" bij elkaar in een grotere kamervoliere gedaan, want de kleiner kooi werd ZEKER te krap voor ze... De argaponissen zitten nu  bij de grasjes en DIE "mannen" zich wel...alleen overzetten ging wat mis, doordat IK best in een soort trance zat vanmiddag, had ik ze eerst in een vervoersdoosje....valken in de kamervoliere en toen de argaponissen in de GROTE voliere, alleen IK dacht dat ze uit de doos sprongen, maar ze waren snel TERUG gegaan IN de doos eenmaal de doos voliere uit,  kwamen de vogels er plots uit....dus hopla door de kamer....nou katten plat op de grond (wat hebben wij voor katten?) , Goofy verbaasd OP de kooi kijkend en Coco kroop snel zijn "huisje" in....ik heb ze weer kunnen pakken, maar DAT was de "druppel" en ik heb daarna geen TIA MARIA gepakt, maar was toe aan wel 2 glaasjes PORT!!! Goofy zit nu lekker bij me en alles in in rust.

Chico heb ik at pap gegeven, maar wil niet zo erg....doe het zometeen nog een X en weeg dan eerst ff.....momenteel slaapt alles ff van de  drukke dag...

Allemaal dank, voor jullie lieve berichtjes en Lique, lief dat je wat terug hebt gelezen.....ben ondanks dit nogmaals blij met jullie steun en hulp en IK HEB wat hulp gekregen!!!! Ook Riny heeft er bijna een baan bij met mij  ;D .........

Ik zal proberen het gevoel wat van me af te zetten, maar zal niet makkelijk zijn voel me erg down nu...hoepelijk morgen wat beter.

:-* :-* :-* Wilma


Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

marilyn

hoikes wilma

wat gebeurt is kan je jammer genoeg niet ongedaan maken maar je bent goed op weg om verdere schade te voorkomen alles wat nieuw is vraagt leerlessen hoe moeilijk dit ook te verdragen is  :-\ toen ik begon met vogels met de hand op te voeden is er ook veel misgegaan en er zijn ook 2 slachtoffertjes gevallen dat doet heel erg veel pijn, maar jij zult nooit meer meemaken dat je een jonkie te vroeg zult wegdoen dat ben ik nu al zeker  ;) met het volgende nestje zal je ze langer houden tot je 100 % zeker bent dat ze alleen eten (dat doe ik nu ook  ;)) timmy was 11 weken oud denk ik voor hij wegging. je doet alles voor je vogels wat je kan dus dat was gewoon een misverstand en jezelf verwijten hoeft echt niet  ;). dat je wel behoefte had aan een glaasje port ja dat kan ik me wel voorstellen, je hebt een serieuse klop te verwerken gekregen ook, hoe raar het ook klinkt probeer het zo snel mogelijk te verwerken want je andere diertjes hebben ook je aandacht nodig en het zijn net deze die je zullen helpen om je verlies te verwerken  ;) geniet maar van melodytje geef haar maar een flinke knuffel het zal je hart luchten  ;)

groetjes marilyn

Wilma1



Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Wilma1

Citaat van: Kirsten op 16 januari 2006, 16:46:34
Hoi Wilma,

Je weet ook waar je met papvoeden allemaal op moet letten?

Groetjes
Kirsten







Zit ff terug te lezen en gebeurde zoveel vanmiddag....maar ....ehhh....wat bedoel je, waar moet ik op letten??
??? Wilma


Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3