16 juni 2025, 22:08:00

DIERENPARADIJS van Piet en Wilma DEEL 1

Gestart door Wilma1, 18 december 2005, 22:57:22

« vorige - volgende »

Riny

Hoy Wilma
Wij hebben jaren geleden problemen gehad met de opvoeding van onze papegaai.
Bij die hielp het niets als die voor straf in zijn kooi moest,
die keek me dan aan of die zeggen wilde ''dan ga ik toch slapen"
Wij hebben toen iedere keer als hij fout gedrag vertoonde, hem in een vervoersmandje voor straf 5 minuten op de badkamer gezet in het donker.
Dat heeft prima geholpen ,ik was nl ook bang dat hij anders de kooi zou zien als een strafplekje en dat wilde ik niet.
Veel succes met heropvoeden.
Groetjes Riny :D

Wilma1

Oke???!! Ik zou hem er dan eerst zonder kleerscheuren UIT de kooi moeten zien te krijgen, hij is ZO vreselijk snel..en valt DIRECT aan....het is wel waar wat je zegt, want ik vond het net best rot hem zo snel weer terug te zetten....want zijn kooi wordt zijn straf nu...maar hij is ZO FEL!!!!

Ik werd er ff bang van, krijsen, bijten, vasthouden....dan weer een "aanloop" om zich op me te storten...was blij hem zo rap in zijn kooi te krijgen om MEZELF te beschermen!! Dit is mijn 1e ervaring met een aanval van een vogel en die doet PIJN, zowel lichamelijk als gevoel.

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Riny

Hoy Wilma
Ik deed dat alleen als die fout gedrag vertoonde buiten de kooi.

Wilma1

Ja snap ik hoor, maar ik heb er nu ff moeite mee het nog eens te proberen, omdat hij ipv lekker gaat vliegen zich meteen aan MIJ vastklemt....

HIJ in de stress en IK ook als ik hem nu NIET "te pakken" krijg, wat HOE pak je hem dan....hij gaat er niet vanzelf in??misschien vanmiddag even als Piet erbij is?!!

WAT een held he?!

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Riny

Hoy Wilma
Misschien een rare vraag maar die keren dat Goofy je aan viel had jij toen dezelfde kleding aan??
Ik heb wel eens gehoord dat valkjes op een bepaalde kleur heel erg fel kunnen reageren.

trienke

Hoi wilma

het is toch wat met goofy.
Ik hoop voor je dat het snel beter word want dit is niet leuk voor je.

Groetjes Trienke

Wilma1

4 januari 2006, 13:48:19 #156 Last Edit: 16 maart 2006, 16:02:42 by Wilma1
 Riny,

Nee, het is op verschillende dagen ....en vanmorgen liep ik in nachtkleding....mijn bedoeling was juist...dan kan ie ff lekker vliegen terwijl ik de rest van de dieren verzorg/ schoon ga maken.....en dan koffie drinken en DAN TERUG naar de kooi!

Zo juist heb ik hem ( met mijn GROTE  :P Piet om me heen) er TOCH weet uitgelaten.....hij ging rustig uit zijn kooi, vloog naar de valken....ziet mij ergens in de kamer staan en BINGO!!! Weer OP mijn hoofd en bijten WAAR hij kon......ik heb dus NOG MEER wonden erbij nu!!! En een frustratie rijker...

Hij komt met zijn bek open al aanvliegen! We gingen ff koffie drinken, maat zelfs dat lukt me niet, Weer hetzelfde als bovenstaand!! Ik ben nu ff gevlucht naar boven, de poezen zijn OOK gevlucht....zijn OOK bang!!

Hij valt Piet  NU OOK aan die loopt nu met zijn politiehandschoenen  ( GROTE LEREN ) door het huis,zijn handen liggen OOK al open en Goofy schreeuwt ....om hem naar een ANDER verblijf zetten, zal ie toch eerst op een diervriendelijke manier gevat moeten worden....kijk met "grof" geweld vastpakken levert de nodige stress, denk ik en dan is het contact "gebeurt"....

Jammer is het dat hij "aangeleerd" heeft om OP het hoofd te landen en daardoor een MACHTSPOSITIE HEEFT ......denk ik??!!!! Wij zaten net al te denken....moeten we hem dat TOCH maar kortwieken om aanvallen vanuit de lucht te vermijden, want ZO kan ie echt niet meer los....ten eerst omdat hij een gigantische puinhoop maakt van mijn haar en dat is een x niet erg, maar dat trekken eraan en krabben vind ik niet fijn en ik moet toch een beetje gekamt door het leven kunnen????

Trienke,

Ik vind het best wel een teleurstelling, ik was zo blij met zijn komst en nu dit....misschien toch een verkeerde opvoeding gehad...ik weet het niet, maar de lol is er snel af, als ik steeds met pijn loop, op armen handen en hoofd!! :-\ En dan later Melody erbij zetten....IK weet het ff niet meer!

Een trieste   :'(  Wilma

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Riny

Hoy Wilma
Ik heb je een IM gestuurd.

Wilma1

Ik zag het...je hebt er 1 terug!
:-* Wilma

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

bobbie

Hoi Wilma,

Ik heb echt met je te doen :-\. Kortwieken is dan nog een optie inderdaad, je laatste strohalm in huis.

succes, met wat je ook doet.

Groetjes, Nel

Wilma1

4 januari 2006, 14:54:25 #160 Last Edit: 16 maart 2006, 16:08:08 by Wilma1
denk het ook...vind het wel drastisch, maar als ik hem NU ZIJN gang laat gaan....worden WIJ straks degene die naar HEM luisteren...

Ik zit eigenlijk al te denken... is ie wel echt tam in de zin van "ook luisteren, zonder problemen"... HIJ doet wat HIJ wil...HIJ bepaalde ook WANNEER hij zijn kooi inging, begreep ik...zodra hij EROP zat brachten ze hem naar binnen, want uitzichzelf deed hij dat niet !

Hij mocht  daar gewoon los vliegen, zat overal, kwam OOK op hoofden en soms schouders zitten en zolang DAT werd toegelaten was er niets aan de hand...hij heeft daar ook wel eens gebeten, als iets hem NIET aanstond! Maar of dat ook op deze manier was ???

EN HIER ZIJN ENIGE REGELS, DIE STAAN HEM VAST NIET AAN!

Metname dat ik hem moet wegbegeleiden naar zijn kooi vanaf de valken en voor de poezen kan hij hier niet continue los....dat is te riskant! We MOETEN erbij zijn!!!

:o Wilma

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

marilyn

hoikes wilma

ik denk dat je gelijk hebt wat goofy betreft, hij is niet echt tam zoals het zou moeten, hij leeft naar zijn eigen regels en dat ergert hem, maar zo kan het idd niet verder. mijn kleintjes landen soms ook op het hooft maar ik maak hen wel duidelijk dat ik dat liever niet heb en plaats hen zo snel mogelijk op mijn schouder, zij maken er niet van omdat ze dat gewend zijn maar jou goofy is dit kennelij niet gewend  :-\ en ik geef je op dit punt ook gelijk als ik een vogel zou hebben gelijk goofy zou ik misschien ook geneigd zijn om aan kortwieken te denken (ook al ben ik er in principe tegen)

groetjes marilyn

trienke

wat jammer dat het zo moet gaan
In dit geval denk ik toch dat kort wieken beter is, en dan moeten jullie zoveel mogelijk proberen boven hem te staan.

Ik hoop dat het beter gaat

Groetjes Trienke

Riny

Hoy Wilma
Ik ben een van die mensen die vindt dat een vogel hoort te vliegen.
Maar het gedrag van goofy kan echt niet getolereerd worden .
In dit geval zou ik hem kortwieken.
Veertjes groeien weer aan en hopelijk is in die tussentijd zijn gedrag verbeterd.
Je hebt groot gelijk in wat je zegt ,jullie zijn de baas en niet Goofy en dat moet hij leren.
Succes Riny :D

Ankie

Hoi Wilma

Ik heb net je hele verhaal gelezen over Goofy !!
Vreselijk hoor !!! Je hoort en leest er wel vaker over !
Helaas kan ik je niet helpen ,maar ik denk dat er wel mensen zijn op het forum die er ervaring mee hebben !!
Ik wens je heel veel sterkte en hoop dat Goofy zich gauw een beetje gaat gedragen !

Groet van Ankie