29 maart 2024, 08:59:47

DIERENPARADIJS van Piet en Wilma DEEL 1

Gestart door Wilma1, 18 december 2005, 22:57:22

« vorige - volgende »

Wilma1

jaja en ik wil steeds MEER weten....HOE MAAK IK ZO'N MOOIE HANDTEKENING????? :-\


Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

hippysuus

Hoi Wilma,

Je kunt gewoon een foto van de valkjes nemen voor je handtekening ofzo. Bovenaan de pagina staat profiel en daar kun je een handtekening invoegen  :D

Wilma1

21 december 2005, 15:03:08 #17 Last Edit: 21 december 2005, 15:06:52 by Wilma1
Ehhh...moet ik dan iets schrijven in "handtekening" en hoe komt die foto er dan bij? Ik heb al zitten prakizeren.....foto plaatsen, dan naar profiel en in handtekening iets schrijven,dan aanpassen, maar dat klinkt helmaal niet logisch....zal zo nog eens proberen...


Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Riny

Hoy Wilma
Je gaat naar je profiel en dan staat onderaan handtekening.
Dan ga je de foto uploaden zoals je dat doet als je een foto in een berichtje plaatst.
Als je dat gedaan hebt zet je dat in je handtekening.
En klaar is Kees!
Als het niet lukt dan geef maar een gil.
Groetjes Riny :D

Wilma1

Vanmorgen heb ik besloten dat het nest van de jonkies te klein wordt....of eigenlijk de jongen worden TE GROOT voor het nest! Daarbij waren de ouder bezig meer ruimte te maken en hapten er gewoon gaten in....het begon "gevaarlijk" door te zakken....dus om ongelukjes te voorkomen....een nieuw nest bedenken!

Even zitten denken hoe ik dat ging oplossen en jawel hoor...ik heb een mooi formaatje doosje....daar een laagje kranten in, dan wat houtsnippers en nestmateriaal om wat warmte vast te houden....ze staan in de buurt van  de CV met de kooi (niet TE dichtbij) en de CV op 22 graden.....dat lijkt me een lekkere temperatuur voor ze in de kamer....IK zweet af en toe "peentjes" (leeftijd he?!) maar je moet er iets voor over hebben.....als de kleintjes het maar lekker warm  hebben.

En Koko vind het wel apart in die doos....met nieuwsgierige kraaloogjes kijkt ie de wijde wereld in....en loopt waggelend een rondje wat er nog meer te zien valt....tis dat ie niet kan praten, maar ik denk dat ie het fijn vind wat beter zijn vleugels te kunnen uitslaan en die zijn best al wijdt....daarnet zat ie me over de rand aan te koekeloeren....zal zo de foto's doen!

Vanaf vandaag ben ik lekker vrij TOT volgende week dinsdag, heb nog genoeg te doen, maar kan wat beter mijn tijd indelen dan vorige week.....HEERLIJK!! En Piet maar hard werken....haha...die heeft middagdienst...ach ja 1 moet er geld verdienen he?!! Dan geef IK het wel uit aan de vogels!

Piet werk trouwens bij de politie Zaanstreek/Waterland....als brigadier...hij is 55 jaar en heeft dus zijn langste tijd erop zitten.....wertk ook op dat niveau lekker relaxt en je NIET druk maken....slecht voor lijf en lede....geniet bij ALLES wat hij doet in zijn leven.....WOU DAT IK DAT KON....ik ben soms een druktemaker....

Gisteravond hebben we samen een beslissing genomen over 2 Bourkes  parkieten, die we nog hebben....ze zitten in een grote hangende kooi, hebben niet veel ruimte nodig, omdat ze zo vreselijk rustig zijn.....vaak liet ik ze boven los vliegen (beneden met de katten gaat niet!).....door alle drukte eromheen, komt het er momenteel niet meer van....

Ik heb ze geobserveerd de laatste weken en denk dat ze in een grote voliere meer tot hun recht komen.....ze kunnen lekker vliegen en misschien lukt het dan een nestje te maken in de toekomst....ze wilen dat wel maar de ruimte ontbreekt....

ik vind dat IK ze te kort doe en heb met een vriend van ons ( waar een van hen vandaan komt) afgesproken ze daarheen te brengen.....het gaat aan mijn hart, ik nam ze ook mee met vakantie en heb ze 2 jaar.........maar ik moet reeël blijven en ze de kans geven een nest te kunnen maken...

Hierboven staat n.l een klein vogeldoosje en steeds al ze los zijn gaat de pop erin....een nest in de kooi is vogelonterend....dan is er geen voldoende ruimte meer voor ze.....IK MOET ten gunste van hun beslissen dat het beter is voor ze....Rody (pop)ziet er soms echt zielig uit....en als Rody gaat gaat Ruby mee, want ze horen bij elkaar! :'(

Ik zal ff de foto's doen....jullie kunnen ze zo zien ( hoop ik, dat ze goed zijn, want heb ze nog niet bekeken!!)


Oooo....Riny ik zal het meteen proberen!!



Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Roosje

Ik vind het heel goed dat je toch zo'n beslissing kunt nemen voor het geluk van je vogels, zo hoort het :)

Ik ben benieuwd naar de foto's.

Riny

Hoy Wilma
Zo'n beslissing getuigd van dierenliefde.
Groetjes Riny :D

Wilma1









Zo heb geloof ik het hele rijtje nu

de eerste is afgelopen Zaterdag met mijn TROTSE schoonzus de nieuwe"mamma"van Koko....ze is er zo blij mee en de kooi waar ze momenteel inzitten gaat met haar mee met Koko erin....als de "tijd rijp is"...in die tussentijd komt ze regelmatig op bezoek om ook een band  :-*met Koko te krijgen...dat vind ik beter dat zo heel af en toe kijken.

de volgende is het nestje op dezelfde dag als bovenstaand....je ziet NU echt verschil....zelfs Melody!

dan Melody gisteren in de weegschaal (20gram!)...niet scherp (rot toestel!!) zie je hoe klein voor 10 dagen of lijkt dan nou zo?!! Zal  straks om dezelfde tijd weer wegen!

En de volgende 4 zijn van vandaag met de kleine verhuizing in de kooi ....op de laatste kijkt Koko ECHT ZO HELDER de kamer in met een blik van  8) "Wat een uitzicht!!!" Die erboven zit Mamma Kiki net onderin de kooi (moeilijk  ::) te zien) te  ???observeren ??? of ze het er mee eens in, dat haar kindjes een groter bed hebben gekregen....en wel hoor, want ze kan er  :Pmakkelijker bij ;)

Ik heb er wel zijkantjes in gemaakt en moet ff aankijken of het rondom moet....stel dat die wijsneus eruitstapt?!!!! Zie Koko er voor aan hoor de eerst stap naar zelfstandigheid....je ziet gewoon dat ie veel :D wijzer is en meer durft  :o dan de andere 2!!

Zo mijn best weer gedaan voor vandaag! ZELFS DE HANDTEKENING  zal nog wel eens een leuke verzinnen, maar dit is beter dan niets!! Dank je wel Riny...wat zou ik zonder JOU moeten ;D....haha!!!Ga nu ff naar beneden...krijg kouwe vingers hier!!


Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Wilma1

Dank voor jullie lieve reaktie...NU weet ik zeker dat ik goed doe met Ruby en Rody...ik heb ZO getwijfelt...WAT IS GOED??? DIT DUS!! Een opluchting nu hoor!!
:-* :-* :-*


Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Riny

Hoy wilma
Nog een kleine tip ivm het plaatsen van foto's.
Als je meerdere foto's plaatst komen ze mooier tot hun recht als je er een kleine ruimte tussen laat.
Gewoon een paar keer op enter drukken.
Dit is geen kritiek ,maar ik was het vergeten bij het berichtje van het plaatsen van foto's te zetten.
Groetjes Riny :D

Wilma1

Kritiek kan POSITIEF werken hoor!!! En IK ben nog een beginneling....dus ALLE kritiek is welkom ;) ;)


Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Wilma1

Het voeren door Kiki en Koko gaat veel beter en Melody is 3 gram zwaarder !!!dan gisteren.......ik denk dat ze er beter bij kunnen en nu Melody OOK "gezien" wordt en NIET meer in een hoekje wordt gedrukt, door de GROTERS die steeds vooraan staan..... ik ben heel :D :D blij  :D :D nu!! Het GROTE bed is niet voor niets! :)


Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

trienke

Hoi wilma

wat een lieve foto's
mag ik vragen wat voor nestje je ze eerst in had??
In een doos vind ik wel grappig.
;D Heb er nog nooit van gehoord.
aar nu eens gezien ;)

Ben blij voor je dat alles goed gaat daar.
Het zijn echte schatjes om te zien ;D

groetjes Trienke

Wilma1

22 december 2005, 11:57:36 #28 Last Edit: 22 december 2005, 12:00:38 by Wilma1
Tuurlijk mag je dat vragen....ik had een nestje in een grote dierenwinkel gekocht....meer voor de sier omdat ik het leuk vond "staan" in de voliere....het was een soort BOL van allerlei takjes....dus echt NATUUR....aangezien de Valken op de GROND in een ...eh... hokje van riet, voor de kwartels....waren gaan zitten had ik er NOG zo'n hokje bij gehaald, zodat de kwartels weer een onderkomen hadden....anders worden ze steeds op de kop gescheten he?!!

Het nest had wel een groot gat, maar dat ze er SAMEN in zouden gaan en OOK pasten....DAAR stond ik echt van te kijken en VOOR ik er erg in had lag er een ei.....terwijl ik LATER OOK een ei IN het hokje beneden vond?!!! ZE WAREN dus al bezig en de nieuwe lokatie vond 8) Kiki  :P geschikter, want ZIJ ging IN het nest als eerste....Koko had alle voorbereidingen op de "benedenverdieping"voor  ??? niets gedaan....ahhh...arme man....hihihi... :)

Ze zijn nu ECHT  :D gelukkig in het doosje, zitten er soms met zijn 5en in en ALLEMAAL krijgen de jongen aandacht!

Koko was gisteren  :-\ chagarijnig...maakte ruzie met Kiki  :'( ....beet haar op haar kop, duwde haar van de stok en beet zelfs naar ONS.....postnale dip zeker.....haha....NU is het weer over en gedraagt hij zich weer zoals we hem kennen....

DUS HET BEGIN VAN VANDAAG:
Vanmorgen heb ik Melody gevoerd en die krijgt ;D EEN KUIFJE!!! De vliegpennen worden ook zichtbaar.....groeit wel, maar langzamer....Koko krijgt veren echt zo stoer 8)  en zo kijkt ie ook EN IS GAAT MEER "OP ZICHZELF"in de doos.....voelt zich vast GROOT ::)  bij die "kleintjes".....Chico.....gaat ook lekker, met kuifje, vliegpennen en wat meer grijs wordt ie en kan ook zo lekker de ruimte  :P inkijken nu.....ze zijn om te knuffelen en WIE  zegt dat ze LELIJK ZIJN!!!!   ECHT NIET..... :-* SCHATTIG EN 8) STOER!! ;)

XWilma ;)


Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Riny

     
KLEUTERVALKJE GEFELICITEERD!!
Dat je maar snel in de puberteit mag komen ;D ;D ;D
Groetjes Riny