28 maart 2024, 20:56:04

DIERENPARADIJS van Piet en Wilma DEEL 1

Gestart door Wilma1, 18 december 2005, 22:57:22

« vorige - volgende »

Wilma1

18 december 2005, 22:57:22 Last Edit: 1 januari 2007, 12:52:50 by Wilma1
Sinds vandaag zijn van ALLE 3 de kleintjes de oogjes open!!! Verbaasd ben ik van Melody...die is zo vreselijk klein bij de anderen.....ik voed haar als het kropje leeg is.... en overdag wordt ze wel door de ouders gevoed....maar weet nu niet OF dat wel genoeg is?! Het eet wel bij me, dus voeden gaat goed! heb wat foto's van vanmiddag....OOK van de ouders! Koko heeft al een heuse kuif 8) staat stoer....hahaha.... hoop van de week wat meer tijd aan dit te kunnen besteden....vind ZOVEEL leuk om te lezen....maar ja zieke poes en vogeltje op zijn tijd voeren....de tijd komt wel weer!



Nou het gaat weer niet helemaal goed met de foto's maar Koko met zijn stoere kuif staat erop!!



Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

carco

Klik op het plaatje voor onze site!




Tara

Ahhh wat lief hoor Wilma :-* :-*

es

Hoi Wilma,
:-* wat een liefie zeg, geweldig vind ik dat als ze zo klein zijn, tuurlijk ook als ze groter zijn ;D ;D
Gaat alles goed ???
Gr.ES

Riny

     
Hoy Wilma
Wat leuk dat je ook een dagboekje bent begonnen.
Nu is het toch beter bij te houden.
Ik hoop dat je er net zoveel plezier aan beleefd als wij en hier vele prettige uurtjes door brengt.
Je kleintje ziet er prima uit zeg.
groetjes Riny :D

trienke

Hoi wilma

wat leuk dat je nu ook een verhaal bent begonnen, zo kunnen we elke dag van jou en je kleintjes genieten ;D

Ik ben blij dat alles goed gaat daar.

Groetjes Trienke

Wilma1

Ben NET thuis van (bijna) de HELE dag weg....vanmorgen werken, boodschappen doen, voeren en toen naar de SAUNA...lekker relaxen, dat was wel ff nodig!.....MAARTOCH ff nieuwsgierig en kijken bij de valkparkietensite.....Vanmorgen heb ik Melody weer gevoerd en vanmiddag om een uurtje of 2 weer....OOK Koko had ditmaal een lege krop en Chico zat wel vol??!! Dus Koko ook maar wat pap.....wel lachen.....die kijkt nu zo wijs uit zijn oogjes en schudde eerst zijn koppie van ....brrrrrrrrrrrr wat is DAT??!!....Maar eenmaal de smaak en het ging perfect kropje deels vol....en mij maar aankijken als ik zat te praten tegen hem....

De ouders dus maar weer wat vers voer gegeven en er kwam meteen een AANVAL op de bak alsof ze niets krijgen!!! Ze zijn gewoon SUPER SELECTIEF ineens eenmaal hun buikje vol gingen ze na die tijd ZELF de jongen  wat voeren....Ik zorg wel dat ze NIET ALLEEN het lekkers eruit eten, want "zo werkt dat niet"....ook hun dagelijkse stukje BRUIN brood staat even aan de kant, want ze eten dat en gingen DAN voeren....leek me niet goed.....maar ja als ze dan weigeren om het "overgebleven voer te eten en de jongen OOK minder krijgen....ga je weer over stag en geef ik ze toch een nieuwe bak!

Ik vind alleen dat Melody zo klein blijft....de anderen 2 groeiden VEEL sneller en zij lijkt stil te staan....morgen krijg ik een keukenweegschaal te leen van mijn schoondochter en ga ik TOCH maar eens wegen. Nu zag ik net foto's van juli van de kleine van Tara geloof ik.....en dan lijkt het niet veel te verschillen van afmeting, ze is nu 8 dagen.....misschien komt het doordat Koko en Chico ineens ze groot lijken?!

Ik ga de foto's nog eens proberen......


Jaaaaa gelukt....van links naar rechts.....Koko, Chico en Melody

Nu de ouders nog...

Jaaa ook goed, ging beter dan gisteren!
Dit zijn dus Kiki en Koko de trotse ouders en lief hoor!!

Nou dit was ff een laat nieuwtje, maar beter dan helemaal niet!


Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Riny

Hoy Wilma
Het is inderdaad een groot verschil met het laatste jonkie.
Maar dat wil niet zeggen dat het niet een gezond valkje is.
Het lukt je prima om foto's te plaatsen.
Dat heb je toch maar snel geleerd.
Groetjes Riny :D

Wilma1

20 december 2005, 11:18:51 #8 Last Edit: 4 maart 2006, 23:31:17 by Wilma1
 :D Goed he...HOE ouder, HOE sneller "je" leert he?! ;D ;D.....

Nu zit ik met Koko en Chico hierboven,(nadeel nu hoor, dat ie oven staat...ik wil ZO VAAK kijken en loop maar heen en weer...hihi)..... om de ouders de gelegenheid te geven Melody wat meer aandacht te geven.....zojuist heeft Kiki wat gevoerd aan haar/hem? en kroop bij "het"....vanmorgen rond 9 heb IK haar al wat gegeven, want kropje was bijna leeg....ze eet goed bij me! IK HOOP DAT ZE ALLES OVERLEEFD.....en voer haar zoals JIJ zei Riny....bij een LEEG kropje!


Wat denk je?! Er komt een MANvalkje bij.....als ie er nog is.....een collega van Piet, heeft hem er wil er vanaf??! Snap je dat nou??? Waar beginnen mensen soms aan....hij is supertam.....ik hoop MET kooi, dat zou handig zijn...



Zo ook maar een "beeld" van mij....hihi....met de achtergrond in de poezenkamer, dat zie je aan al die foto's, ze hebben een speciale speelkamer.

Momenteel drukke bedoening hoor, met alle dieren....Mitzy moet OOK bijgevoerd worden en mag GEEN brokjes.....gelukkig WIL ze die ook niet, want er lopen nog 7 anderen die WEL brokjes willen.....maar ondanks de drukte BLIJFT het erg leuk..zelfs het "gevecht" met Mitzy's pil....maar daarna zijn we weer vriendjes!

Nu "mag"ik in de kleren....moet zo paar uurtjes werken....ik werk in een ziekenhuis in Zaandam ZMC ( ach er is er maar 1)....Vervoer patiënten van zaal naar allerlei onderzoeken en retour....er leuk, dankbaar en leerzaam, want ik kom OVERAL door het HELE ziekenhuis....VEEL lopen en goed voor het lijfje....haha....

Zo tussendoor vertel ik wel wat meer over mezelf en Piet OKE?!! In ieder geval wordt IK in Maart 50...en ben benieuwd naar MIJN SARA....haha....vind het wel leuk, de kinderen lopen nu al te smoezen over e.e.a....want Petra ( mijn ene schoondochter) is bezig voor haar moeder die wordt donderdag 50   een voorproefje voor haar....maar IK hou mijn oren DICHT en wil lekker verrast worden!!
Zo genoeg voor nu!

Daaaaaag :-*


Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Wilma1

20 december 2005, 11:22:14 #9 Last Edit: 20 december 2005, 11:24:01 by Wilma1
Ff kijken of ik OOK het onderwerp ZO kan veranderen??!! Weer iets om te "oefenen"!!

Niet dus...kan dat eigenlijk??? Want die oogjes open weten we wel en dan heb ik een tekst die overal bij "past"...of moet ik dan weer met NIEUW beginnen???? Ik hoor  het wel!


Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Riny

Hoy Wilma
Als je naar je allereerste berichtje gaat van je dagboek dan kun jede titel ook  veranderen.
Groetjes Riny :D

Wilma1

20 december 2005, 18:36:55 #11 Last Edit: 26 december 2006, 10:27:34 by Wilma1
Dank je wel Riny....het is gelukt! Heb net een weegschaaltje gehaald en Melody weegt 20 gram......ze heeft vandaag wel eten gehad zo te zien, maar haar kropje is nagenoeg leeg dus heb ik een beetje bijgevuld......ze kijkt me zo lief en helder aan en huppelde de weeschaal door....

Ze krijgt OOK al vliegpennen, al zijn ze ieniemienie hoor, maar verder is ze nog kanariegeel.....nu zit ze even heerlijk op mijn borst en poept  :o ze in mijn bh....hihi....piepte wat en nu zijn de oogjes toe.......voelt zo goed  :-* aan....hoop ook dat het goed is en blijft.

Volgende week Donderdag komt onze nieuwkomer MET kooi....GOOFY.....een manvalk, ik weet nog niet de leeftijd en Piet is het vergeten te vragen....de rede dat ie weg moet....de kinderen zijn de deur uit en ze hebben er geen tijd meer voor ???...hm....de mijne zijn OOK de deur uit en hier wordt het alleen maar  8) voller!! EN GEZELLIG!!!! :D ;D

Ik heb het steeds maar over ZE :P, maar dat weet ik nog  ::) niet eens?!!

XWilma ;)


Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Riny

Hoy Wilma
Het is wel een passende naam die je verzonnen hebt.
Ook gezien je toekomstplannen.
Fijn dat alles gelukt is en dat je bij Goofy ook nog een kooi krijgt.
groetjes Riny :D

marilyn

hoikes wilma

ik heb eventjes in je verhaal zitten neuzen en ik ben razend beniewd hoe het verder gaat met de jonkie's en zeker met kleine melody. ze lijken me alledrie echte schatje en ik  hoop dat ze groot en gezond mogen opgroeien tot knappe valkjes  :D

groetjes marilyn

hippysuus

Hoi Wilma, wat zijn ze lief die kleintjes :-* wat leuk dat je gezellig bij onze verhalen bent gekomen. Er was net een plaatsje vrij  ;) ;D

Groetjes,
Suus