15 mei 2025, 17:54:49

agressie

Gestart door karel_8, 17 december 2005, 09:46:45

« vorige - volgende »

karel_8

hoi

Ik heb een probleem met mijn valkparkiet.
Ik heb hem sinds april dit jaar, hij was juist uit zijn nest en kon net zelfstandig eten. we hadden hem helemaal tam gemaakt, hij kwam zelfs naar je vinger gevlogen als je hem riep. kan zelf kusjes geven met geluid en al. maar nu sinds een maand is hij enorm agressief. vanaf het moment dat die op zijn kooi zit, kan je hem niet meer op je vinger laten zitten. als hij iets ziet liggen wat hem interesseert vliegt die er naar toe. als dit dan belangrijke spullen zijn, wil je dit natuurlijk afpakken. maar dat gaat niet meer. dan komt die in volle vaart naar je toe gevlogen en valt precies aan. hij bijt waar die maar kan. zelfs in het gezicht.
Dit alles is begonnen met een groene poetsdoek die ik afnam omdat er zeep in zat.
weten jullie hier een antwoord op? Wat kan ik hier aan doen.
Ik ben echt wanhopig.

groeten
Karel

Riny

Hoy Karel
Ik heb vaker verhalen gehoord dat sommige  valkparkieten op een bepaalde kleur heel agressief reageerden.
Maar hij zal rond deze leeftijd ook in de puberteit komen,en gaat kijken hoever hij kan gaan.
Het allerbelangrijkste is laat nooit merken dat je bang van hem bent .
Als je dat doet maakt hij de kachel met je aan.
Ik zou hem als hij je aanvalt per direct in zijn kooi zetten en duidelijk nee zeggen.
Hij begrijpt misschien wel niet wat jij zegt maar die strenge toon en iedere keer de kooi in gaat hij vroeg of laat toch associeren met zijn gedrag.
En vermijdt die kleur kleding zoveel mogelijk als je met hem bezig bent.
Veel succes Riny :D

Mariska

Hoi Karel,

Ik sluit me volledig bij Riny aan.
Ik heb ook een heel tam valkje dat opeens zeer agressief werd en dat was de puberteit!
Dat gaat weer over en helaas moet je daar even doorheen :(
Bij mij werd het echt een groot probleem ook naar een ander valkje toe en ik heb hem toen gekortwiekt.
Ik doe dat liever niet, maar kon toen niet anders.
Het heeft ons heel erg geholpen.
Hij is nu weer mijn oude Binky gelukkig, maar ik weet wat je doormaakt en dat is niet makkelijk.
Dus als je het echt niet meer aankan is dat misschien een optie. Ik zou er niet meteen naar grijpen hoor!

Groetjes
Mariska

Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & SueƱo (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

karel_8

Hoi Riny en Mariska

Hartelijk dank voor jullie reactie. ik ben al blij dat het enkel maar de puberteit is. vandaag was hij weer heel wat liever, maar ik zal nog een lange weg te gaan hebben. Mijn vingers lagen gisteren open, maar ik heb gewoon doorgedaan met te vragen of hij op men vinger kwam zitten. Dit heeft volgens mij toch al een beetje vruchten afgeworpen. Onze "Tweet", dat is zijn naam, was vandaag weer een schatje  ;). Alvast heel hard bedankt en tot snel op het forum.

Groeten
Karel

Riny

Hoy Karel
Jou Tweet is gewoon aan het uitproberen hoever die met je gaan kan.
Zorg dat jij de baas blijft.
Groetjes Riny :D