23 april 2024, 10:31:18

falco en paco

Gestart door angeloke, 18 december 2005, 16:34:20

« vorige - volgende »

angeloke

het gaat echt niet goed met mijnn 2 valkjes, falco zit sinds gisteren bol, paco en falco niezen al sinds ik ze heb, en ze zijn extreem agressief ten opzichte van elkaar maar ook ten opzichte van mij!ik denk dat ik ze ga terugbrengen naar de eigenaarn dit doet vreselijk veel pijn, ik voel me machteloos, ben vitamine gaan halen voor paco zijne rui, eivoer willen ze niet!
waarom kan ik eens geen geluk hebben?waarom kon ik toen geen jonge vallkjes vinden, iedereen zegt altijd dat is toch makkelijk te vinden, maar ik vond nauwelijks valkjes van een maand of 3 laat staan jonger!ben echt deprissief nu! :'(

Riny

Hoy Angeloke
Heb je druivesuiker in huis?
Dan kun je dat onder het drinkwater doen dat geeft extra energie voor Falco.
En zorg dat ze op een lekker warm plekje staan.
Dan ga ik nu even in je dagboekje lezen.
Groetjes Riny :D

Riny

Hoy Angeloke
Ik hoop niet dat je verkeerd opneemt wat ik je nu ga zeggen,maar ik ben altijd heel erg eerlijk en ook tegen jou.
Ik vindt dat je wel ongeduldig bent.
Bij jou berichtje van 7-12 lees ik dat je ze pas die datum gekregen hebt.
Dan kan het ook niet dat ze nu al tam zijn,ik denk dat jij alles te vlug wil.
En ik ben er van overtuigd dat er ook tamme te krijgen waren ,ik weet er nog wel een stel te zitten.
Ik hoop wel dat je geen overhaaste beslissing gaat nemen. :D
Groetjes Riny

angeloke

ze hebben tidj nodig dat weet ik maar ik ben elke dag met ze bezig , en juist beet paco weer, en echt bijte!die druivensuiker is dat dexter?dat heb ik liggen, met citroen en gewone!zou dat helpen?ik heb juist nog eens geprobeerd, ik wil ze niet weg doen, ik ben al zo gehecht aan hun, maar ik heb veel familiale problemen, ben al 2 broers kwijt en 1 zus, paco en falco zijn eigenlijk de vervangers van hun, en dan hecht jeje  wel aan hun!ze mogen gerust blijven maar als er 1 dood gaat, wordt ik gek, die stress kan ik dan echt niet meer aan!
dank u

Riny

18 december 2005, 18:38:14 #4 Last Edit: 18 december 2005, 18:40:09 by Riny
Hoy Angeloke
Ik heb je misschien een beetje te streng toegesproken maar die kleine valkjes kunnen er echt niets aan doen dat jij twee broer en een zusje kwijt bent geraakt.
Dat vindt ik heel erg zielig voor jou ,maar weet je wat ik denk?
Dat jou valkjes die stress aanvoelen en daarom zo reageren.
En misschien zijn jou verwachtingen wel te hoog geweest.
Maar omdat Je oudste valkje al 5 maanden is betekend het wel dat die al vaak gevangen is ,of beet gepakt met handen.
Dat gebeurd niet altijd even voorzichtig en daardoor is je valkje ook gestressd.
Hij moet eerst het vertrouwen weer terug krijgen in de mensen.
En ik wil je overal meehelpen net als alle andere mensen op het forum.
Dextro energie mag je ook geven, gewoon oplossen in water.
Als je iets wil weten ,we helpen je graag.
Groetjes Riny :D

angeloke

Dank u!ik ga heel rustig om met de valkjes, pak ze nog niet, ik laat ze eerst aan mijn hand wennen, ze eten hier wel uit!ik heb binnen 3 dagen 2 weken vakantie, dan zal ik ze stilaan proberen om op mijn hand te krijgen!is dit goed?ik hoop dat ze niet aanvoelen als ik stress heb! terstraks zat paco met zijn snavel tussen falco zijn nekveren te "snuffelen", falco vondt dit wel fijn!waarom doen ze dit?

Riny

Citaat van: angeloke op 18 december 2005, 19:10:42
terstraks zat paco met zijn snavel tussen falco zijn nekveren te "snuffelen", falco vondt dit wel fijn!waarom doen ze dit?



Hoy Angeloke
Wij noemen dat in Nederland kroelen,de belgische benaming ken ik niet.
En als jij nerveus bent dat voelen ze altijd aan ,maar dat geeft niet .
Als jij verdriet hebt om je zus en broertjes ,daar kun jij ook niets aan doen.
Weet je wat je doet,laat ze nog maar even in de kooi zitten dat geeft niet .
Ze leren je ook kennen en vertrouwen als jij veel tegen hun praat.En dan zul je merken dat ze dadelijk veel minder bang zijn.
Maar valkjes die al 5 maanden oud zijn krijg je nu eenmaal moeilijker tam als eentje die net uit het nest komt.
Groetjes Riny :D
Groetjes Riny

angeloke

ok dat zal ik doen, als ik iets zeg tegen hun, dan brabbele ze ter op los!

Riny


Hoy Angeloke
Zie je wel dat is een teken dat ze jou al herkennen.
En je zult zien ook al valt het nu een beetje tegen dat je er niet mee kunt knuffelen toch worden ze je beste vriendjes.
Maar het duurt gewoon wat langer.
Had de kweker ze niet handtam gemaakt??
Groetjes Riny :D

angeloke

die van 5 maande wa stam maar is verwaarloost en toen terug naar de kweker gebracht!en nu heb ik hem, en die van 2 maandne is nog niet tam!

Riny

Hoy Angeloke
http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,12896.0.html
Op deze link staat veel informatie over tam maken.
En als je nog meer vragen hebt geef je maar een gil.
Groetjes Riny :D

angeloke

ze eten gerst uit mijn hand, maar als ze zien dat mijn vingers bewegen komt pacp met zijn snavel voorover gebogen, ik trek dan niet terug maar ik zou hem op mijn vingers willen leren zitten, nu dit heeft tijd nodig dat weet ik!maar hoe kan ik dit aanleren, hun gewoon eerst op hun borst strelen?

Riny

Hoy Angeloke
Als ze de angst voor je handen niet meer hebben gaar=t dat vanzelf.
Maar dat ze al uit je hand eten is al een heel grote stap hoor.
Ik vindt dat het heel snel gaat voor een valkje van 5 maanden wat niet tam is ,en dat na 2 weken.
Zie je wel dat komt allemaal omdat jij zo goed bezig bent.
Groetjes Riny :D

angeloke

dank je paco zat juist met een voetje op mijn vinger, maar verder durft hij nog niet, falco daar een tegen, die laat het met eten!nu merkte ik dat paco zo in zijn eigen babbelt toen hij op mijn vinger kwam zitten, wat is de reden darvoor, en al sik paco zeg, dan kwetteren ze alle 2, maar ze kunnen hun naam nu toch nog niet weten, ofwel?alvast bedankt voor de hulp!

Riny

Hoy Angeloke
Dat ze in hun eigen brabbelen is een teken dat ze zich lekker beginnen te voelen .
En dat Paco met een voetje op je vinger komt zitten betekend dat hij wel heel erg graag wil maar nog niet durft.
Hun naam zullen ze niet kennen maar jou stem wel.
groetjes Riny :D