28 april 2024, 20:02:22

papegaaienziekte??????

Gestart door Vickyke, 18 december 2005, 16:33:59

« vorige - volgende »

Lique

Hoi Vicky,

Ik zou zo veel mogelijk proberen te doen, voor zover mogelijk.

Zelf heb ik 2 keer de ziekte gehad, geen pretje. Het voelt wel ongeveer hetzelfde als griep, maar de longen doen meer zeer op dat moment. Je kan beter voor de zekerheid een bloedtest laten doen, en een kuur doxycycline nemen.

groetjes lique

Riny

Hoy Vicky
Als ik jou was zou ik zeker naar de huisarts gaan.
Dat neemt dan in ieder geval al een hoop onrust in je weg als er wat aan gedaan wordt.
Volgens mij wordt het ook altijd aangeraden om zoiets te vermelden als je bij je huisarts komt.
ik vindt het vreselijk voor jullie dat het nieuwe jaar zo moet beginnen .
Liefs Riny :-*

Vickyke

Hey

Ja dan ga ik dat zeker laten doen. Ik ben er totaal niet gerust in pffff.
Hoelang duurt het eer je de uitslag van die test hebt?

Ik moet morgen wel een hele dag gaan werken.  Ik hoop dat dit niet overzet naar mijn collega's...
Dus het zal voor dinsdag zijn eer ik naar de huisarts kan.
Zolang kan het nog wel wachten zeker ?
Gohhh man man man wat een miserie.

Idd Riny zo'n  :censuur begin van het jaar ... nu dat het juist wat beter ging hier krijgen we dit weer. 
Allee morgen weer een hele dag gaan werken kan ik mijn voliere nie uitkuisen maar dat heb ik vandag al grondig gedaan.  Dan doe ik het dinsdag weer...

Ik had mij het nieuwe jaar wel anders voorgesteld ppffff

Groetjes Vicky

Mariska

Hoi Vicky,

Ik had zo gehoopt op goed nieuws voor jullie :'(
Helaas heeft dat niet geholpen.
Ik vind het heel erg voor je en wat Lique ook al zei, stel al je vragen! Liever alles 10 keer als 1 keer te weinig ;)
Ik vind het ook heel lief aangeboden dat je haar mag bellen want zij hebben er tenslotte ook ervaring mee.
Ik zou zeker met je kinderen langs de huisarts gaan als jullie griepverschijnselen hebben en zo hoesten.
Neem maar geen risico.
Ik wou dat ik iets voor je kan doen, maar ik zou niet weten wat :(
Heel veel sterkte in ieder geval en pas goed op je gezinnetje!

Groetjes
Maris!!


Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

Riny

Hoy Vicky
Ik begrijp dat je niet graag vrij vraagt omdat je hier nog maar net werkt.
Maar zou je niet een paar uurtjes vrij kunnen vragen om naar de dokter te gaan met je kindjes.
Voor zo'n situatie heeft toch wel iedere baas begrip(hoop ik)
Liefs Riny :-*

Mariska

Hoi Vicky,

Voor zover ik weet kun je andere mensen hier niet zo maar mee besmetten hoor als je het al heb.
Volgens mij kun je alleen besmet raken van ontlasting.
Maar pin me hier niet op vast want daar ben ik niet helemaal zeker van.

Groetjes
Maris!!


Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

Vickyke

Hey

Ja Mariska dat vind ik ook heel lief dat ikmag bellen maar spijtig genoeg heeft mijn stem het begeven. Dat ook nog ies ppff.
Vrij krijgen zal niet gaan denk ik. Moest ik mij morgen echt niet lekker voelen dan vraag ik wel of ik mag stoppen. Ze weten wel dat mijn vogels ziek zijn en kheb gzegd dat het op mens kan overgaan.  Ze vinden het ook erg. Maar ze staan al onderbemand....
Anders was dit geen prob geweest denk ik.

Mss weet lique wel of het zo overkan zetten bij mensen mss door te niezen of zo kweet nie.

Groetjes Vicky

Mariska

Hoi Vicky,

De linken die Peter hier allemaal voor je geplaatst heeft heb ik ik ook helemaal gelezen en daar stond volgens mij in van niet.
Ik kan me herinneren dat thuisblijven van je werk en je afzonderen geen zin had.
Dus je zou die linken nog even na kunnen kijken ;)

En ook al werk je er nog maar kort en zijn ze onderbemand,
ZIEK IS ZIEK!!
Daar kun jij niks aan doen en heb je al helemaal niet om gevraagd ;)
Dus denk ook om jezelf alsjeblieft!

Groetjes
Maris!!


Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

Peter

Hoi Vicky,

De papegaaienziekte is gelukkig niet van mens op mens of mens op dier overdraagbaar. De mens is het eindstadium.
Dus je hoeft echt niet bang te zijn dat je een mens of dier met dit probleem opzadelt.

Ik raad je wel aan, om lekker uit te zieken indien mogelijk. Of het nou papegaaienziekte is of griep.

Beterschap!

groetjes Lique

Vickyke

Hey mariska

Ja das waar ziek is ziek.  Ik ga zien hoe ik mij morgen voel.  Als het niet gaat moeten ze maar iemand opbellen.

Kga vroeg slapen vanavond ; kheb deze nacht niet veel geslapen.
Dat zal mij ook deugd doen.

Haaa dan ben ik toch alweer gerust dat ik het nie kan overzetten. Ommenduur ga je vanalles denken he. Pfff
Dank je Lique :-*



Groetjes Vicky

Riny

                     

Voor jou, je kindjes en je valkjes.
En ga maar zo snel mogelijk naar de huisarts dan ben je ook zelf weer wat geruster.
Liefs Riny :-* :-*

Vickyke

Dank je Riny!! Das heel lief van je!!

:-* :-* :-*

Vickyke

Kheb nog een vraagje voor jou Lique...

Kun je me een keer vertellen hoe jij je voelde en welke symptomen je had toen je ppz had?
Ik ben nogal een bange op gebied van ziektes... ::)
En herstelde je vlug nadat het was vastgesteld en je je medicijnen kreeg?
Gohhhhhh ik zal blij zijn als het dinsdag is zennee. Ik loop er heel ambetant van  :(.

Groetjes Vicky

Riny

Hoy Vicky
Ik zie dat Lique niet meer online is maar ik ken iemand die de ppz zelf heeft gehad .
Ik zal die mensen een mailtje sturen en dan stuur ik jou het mailtje wel door.
groetjes Riny :-*

Vickyke

Oww Riny dat zou mooi zijn!!
Je bent echt een schat hoor!!

:-* groetjes Vicky