18 april 2024, 19:35:05

Zitplekje voor invalide valkje

Gestart door Paul, 13 november 2005, 03:44:04

« vorige - volgende »

Paul

Hallo Allemaal,

Een van mijn valkjes (Nelis, dat is een afkorting van Manke Nelis) heeft een misvormd pootje en kon in het begin nog helemaal niet op een zitstok zitten.
Ze zat dan heel zielig op de bodem tegen de onderbak aan te kijken de hele dag en dat leek me niet zo gezellig.
Omdat ik nog wat afval stukjes laminaat over had na het leggen in huis kwam ik op het idee daar wat van te maken.
Nu zit Nelis regelmatig op zijn verhoging en via het eendetrapje kan hij makkelijk omhoog klimmen zonder dat zijn pootje ergens tussen komt zoals bij een normaal ladderjte.
Hier even een foto het leek me wel leek deze hier even neer te zetten want Nelis is er groots mee :)
Op de foto heb ik het trapje even uit de kooi gehaald maar normaal staat het dus gewoon in de kooi.


Groetjes, Paul

Riny

Hoy Paul
Wat leuk voor Manke Nelis.
Maar kun je niet eens een dagje bij ons komen timmeren.
Niet voor invalide valkjes maar voor valide.
Kost en in woning zijn gratis inclusief kersenvlaai!!
Groetjes Riny en Jan :P

Gerda

Och wat schattig, Nelis heeft nou haar eigen troontje!!!
Prachtig in elkaar gezet, Paul. En blijk baar erg functioneel, en daar gaat het om  :D

Kirsten

Hoi Paul,

Wat een perfecte oplossing zo voor Nelis,. super hoor, zo kan hij toch gewoon ook een beetje klimmen en hoeft hij niet op de bodem te blijven zitten.

Groetjes
Kirsten


Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

marianca.

Hallo Paul,


Wat een super idee van jou ;).Ik zou het ook erg triest vinden als een valkje van mij de ganze dag op de bodem zit en niks ziet :(.
Sleept hij het pootje met zich mee?En zit er helemaal niks meer van leven in...als je het zo op de foto ziet vind ik het zielig en ben blij dat manke nelisje bij jou woont.Beter had hij het niet kunnen treffen en nu kan hij alles van de goede hoogte zien en bekijken..super van jou ;)

Maarre..wij hebben oook nog een nieuwe trap in de living nodig ;D ;D..we houden jou in gedachte :P

groetjes
marianca

Riny

Hoy marianca
We nemen hem mee op onze volieretienertour,en dan reizen we verder als Paul uitgerust is en op krachten gekomen is.
Eens kijken wat we hier voor een reactie op krijgen   :P :P
Groetjes Riny  :D

Paul

Hoi Marianca,

Het pootje gebruikt hij nog wel wat hoor hij steunt erop en waggelt er mee dus helemaal verlamd is het niet hij kan het wel bewegen het staat alleen in een verkeerde stand en de teentjes blijven 1 kant op staan nadat ze uit de pleister kwamen.
Ik denk ook dat ze niet beter weet met dat pootje en er weinig last van heeft.
Ze zit de laatste dagen ook vaker eindelijk op de zitstokken dus dat leert ze ook nog wel.
En zelfs bij het klimmen gebruikt ze het pootje met ondersteunen dus ze kan zich aardig redden gelukkig :)
En Riny en Marianca als ik timmerwerkzaamheden kom doen zullen jullie niet echt blij zijn dat zal behoorlijk scheef en gammel worden dan  ;D ;D ;D

Groetjes, Paul


Riny

Citaat van: Paul op 13 november 2005, 21:05:54
En Riny en Marianca als ik timmerwerkzaamheden kom doen zullen jullie niet echt blij zijn dat zal behoorlijk scheef en gammel worden dan  ;D ;D ;D


Wij weten zeker dat we veel lol zullen hebben Paul ,ook al timmer je scheef :P :P
Groetjes Marianca en Riny

marianca.

Hallo riny,


zie je wat hij nu doet >:(
Laat ons een super mooie trap zien en zegt dan(omdat wij hem willen meenemen op volieretienertour en dan richting belgie en america)dat hij scheef timmert.Net of wij dat geloven ;D
Trouwens Riny..die volieretienertour ..uhhhh..how mot ich dat ziggen..is dat neet vur tieners..of bin ich nu stom ???Ich weet neet of osse paul dat good vint wha.
Zo,nu beschaafd nderlands ;Dga je mee paul???????Enne daarna trapkes maken :P

Maar,hoe oud is manke nelis paul?En dan wil ik nog zeggen dat jij ontzettend altijd zo alles perfect voor je valkjes wil maken..ze boffen met jou hoor.Wat doe jij eigenlijk als je een zielig valkje in een dierenwinkel ziet?Volgens mij kom jij daar bewust nooit,ist niet?

groetjes
marianca

Riny

Citaat van: marianca. op 13 november 2005, 21:24:08

Trouwens Riny..die volieretienertour ..uhhhh..how mot ich dat ziggen..is dat neet vur tieners..of bin ich nu stom ???

We doen gewoon of we niet in de gaten hebben dat we al een dagje ouder worden ;D ;D

Paul

Hoi Marianca,

Ik ben toch een tiener  ;D
Nelis is nu ongeveer 3 maanden denk ik.
En dat trapje lijkt misschien op de foto maatwerk maar als je het kritisch bekijkt is het echt aan alle kanten scheef hoor  :P
Met de decoupeerzaag ging het namelijk niet fijn om recht te zagen met die plankjes.
In dierenwinkels kom ik meestal niet bij de vogels of ik kom bij winkels waar ze er goed bij zitten en dan is het minder erg.
En ik weet als ik met een valkje thuis kom dat ik voortaan op balkon moet slapen dus ik probeer me dan in te houden :)

Groetjes, Paul

Tara

Hoi,

Cottony heeft dat ook, geloof dat je dat nog weet ::)
Is in elk geval handig voor Nelis.

Groetjes, Tara

Riny

14 november 2005, 14:20:44 #12 Last Edit: 14 november 2005, 14:25:40 by Riny
Citaat van: Paul op 13 november 2005, 21:52:34
En ik weet als ik met een valkje thuis kom dat ik voortaan op balkon moet slapen dus ik probeer me dan in te houden :)


Wat zielig.En dan vooral nu we de winter in gaan.
Maar je moet maar zo denken het aanbod van Marianca en mij staat nog steeds!!
Groetjes Riny  :P

marianca.

Hallo Paul,


Klopt wat Riny zegt ;DOns aanbod geld nog steeds..dus als je echt een valkje erbij wil nemen kan je de wintermaanden bij Riny en mij overbruggen :D :PIk heb alleen een trap in de living nodig en Riny kennende wil die wel een paar mooie volieres erbij 8)
Voordat je het weet is het voorjaar ;D ;D ;D

groetjes
marianca

AUB..wel een rechte trap ;)Anders lijkt het net als ik slapen ga en scheef loop dat ik dronken ben ;)

Carin

leuke trap.. is ook wel wat voor Modo! ;D

Toch mijn pa eens lief aankijken! ;D