17 april 2024, 01:23:28

nageltjes verkeerd geknipt :(

Gestart door zwolse_girl, 16 december 2005, 15:06:43

« vorige - volgende »

zwolse_girl

hallo allemaal..!
ik had mijn kuif vanmorgen laten knippen (zijnageltjes..)

eerst bloedde het heel erg en ben ik naar de dierenzaak gegaan en hem meegenomen om tevragen hoe het zou stoppen
ze hebben zijn nagel dicht gebrand voor het bloeden te stoppen
alleen... nu is hij best rustig..nu ligt hij ook bij mij
normaal gesproken zou hij het niet fijn vinden dat ik aan zijn ruggetje kom maar nu maakt het hem niks uit..

maakt dit wat uit en komt dit nog goed.. keb zo spijt!! :'(

Henry

wat ik hieruit begrijp heb je dus zelf zijn nageltjes geknipt?zoja dan heb je iets te veel eraf geknipt want dan heb je dus 1 van de adertjes geraakt en dan gaat het inderdaad bloeden.en dan pakt een dierenarts een brandertje en dan schroeit hij het iets dicht.en van het aanraken daar kan ik je niet bij helpen.





henry

marilyn

hoikes zwolse girl

nageltjes knippen is een heel fijn werk en eigenlijk mag er maar een ietsiepietsie heel klein stukje af want anders raak je idd een adertje zoals henri al heeft gezegd. als je er zelf niet veel van kent dan laat je dat best doen door een da. als de nageltjes echt te lang of te scherp zijn kun je ze ook een beetje bijvijlen (al heeft niet elk vogeltje dat even graag) maar dan raak je niet zo snel de adertjes  ;) normaal zal je kuif (of hoe hij ook noemt) wel herstellen van dat beetje bloedverlies maar geef hem wat tijd je kunt altijd wat druivesuiker in zijn drinkwater doen daar sterkt hij wel een beetje van aan  ;)

groetjes marilyn

Lique

Hoi Zwolse girl,

Ik zag je Im, maar ik kan beter hier reageren.

Er mag zoals hieronder staat maar een klein stukje van de nagel af. Liever niet meer als 1 of 2 milimeter, afhankelijk van de lengte van de nagels.

Er is overduidelijk te veel van de nagel geknipt en is er een ader geraakt. Dit is erg pijnlijk voor je valkje.
Het is uitstekend dat het dichtgebrand is, zodat het niet meer bloedt. Mocht hij eraan zitten, kan je bij de dierenarts een kapje kopen, waardoor hij niet aan zijn pijnlijke nagels kan zitten.

Dat je over zijn rug kan aaien komt omdat je valkje gewoonweg pijn heeft en van slag is door alle emoties.
Dit zal met enkele uren wel bijdraaien.
Aai hem maar lekker over zijn rug, gelijk een manier om hem nog tammer te krijgen. Zo krijgt hij het gevoel van geborgenheid.

Groetjes Lique

zwolse_girl

gelukkig ben er ook heel erg van geschrokken
jonkman bij ons in zwolle zei van je moet het dichtknijpen wat dus niks hielp.. toen zijn we naar jumper gegaan bij ons in zwolle en die heeft hem voor mij dichtgebrand want ik durf dat zelf niet

dit is de 1e keer dat ik hem ooit heb laten knippen en de laaste het spijt me zo erg.. ik wou dat ik al die pijn op kon nemen inplaats van hem.. wat is trouwens het beste hem ff een poosje in zijn kooitje laten zitten of hem veel bij me dragen??

groetjes Jolanda

marilyn

hoikes zwolse girl

geef hem maar wat extra aandacht want hij heeft pijn, laat hem maar voelen dat je om hem geeft dat zal hem goed doen aai hem maar over zijn rugje of waar hij het graag heeft . met andere woorden een beetje verwennen mag nu wel eens  ;)

groetjes marilyn

Riny

Hoy Jolanda
Verwen hem maar schandalig,en als die graag bij je is dan doe je dat toch.
Net zoals Lique ook al zei dan snijdt het mes van 2 kanten ,en wordt kuifje tammer.
En je zegt dat je er spijt van hebt,dat geloof ik de eerste keer.
Maar wie maakt er nu nooit fouten? niemand dus.
Je hebt er een les mee gehad voor de volgende keer.
Ga maar lekker met Kuif kroelen .
Groetjes Riny :D

zwolse_girl

Hooi . ik hier weer  ;D
t gaat weer goed met kuif hoor.. hij is nog wel wat rustiger fluit niet :(dan normaal maar hij beweegt wel weer wat meer.. en nu slaapt hij ook al de hele dag.. terwijl hij je wel in de gaten houd haha..
hij komt er gelukkig weer snel boven op..

groetjes!!

Riny

Hoy Jolanda
Fijn te lezen dat het weer beter gaat met Kuif.
Dan gaat het met het vrouwtje ook weer goed.
Groetjes Riny :D

Mariska

Hoi Jolanda,

Ik zag je berichtje net :-\
Maar troost je maar met de gedachte dat ik er vanacht een teen heb afgeknipt tijdens het kortwieken :'( :'( :'(
Ik weet hoe je je voelt, ik ben er ook goed ziek van.
Maar gelukkig is het bij jou goed afgelopen ;)

Groetjes
Maris!!


Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

zwolse_girl

ja idd... mijn kuif is weer helemaal de oude... hoe ist dat gekomen dan teentje eraf bij het kortwieken  :o
mja beterschap aan je valkje.. groetjes en een dikke knuf van kuif aan jou valkje