16 april 2024, 22:31:40

toch allemaal mannetjes ???

Gestart door XxLindaxX, 12 december 2005, 13:26:12

« vorige - volgende »

XxLindaxX

Chipie is een cinnamon witkop van een maand of 7 en is al een keer in de rui geweest. Hij/ Zij was 9 weken toen ik hem kocht en had toen nog een grijze kop. Nu is zijn koppie witter geworden, maar nog niet zo wit als een echte man eventueel zou moeten zijn.
Ook de witte spots op de vliegpennen die na de rui nieuw zijn terug gegroeit zijn verdwenen en dus egaal cinnamon grijs.
Chipie vindt het ook leuk om overal tegenaan te roffelen met zijn snavel en zingt alle deuntjes hetzelfde en even hard als de andere valkjes waarvan ik ook vermoed dat het mannetjes zijn. Soms lijkt het erop alsof hij ook met zijn vleugels wijd van de lichaam parmantig loopt te doen met zijn geroffel.
Ik dacht eerst dat het een pop was omdat ie het rustigste was, maar dat is veranderd. Wat denken jullie ?

De wildkleur, bonte wildkleur en albino roffelen ook allemaal en fluiten dezelfde deuntjes even hard. Alleen de wildkleur en bonte wildkleur heb ik duidelijk met hun vleugels wijd van het lichaam zien paraderen. en die zijn de 2 jongste van de 4 en zijn zo'n 6 maanden oud. De parels zijn nog niet minder geworden, want de rui is bij die 2 nog niet echt geweest.

Dus als het allemaal mannetjes zijn is het ook niet erg, maar zullen ze helaas geen jonkies kunnen krijgen. Ze blijven toch bij mij en mogen lekker oud worden.

groetjes Linda

XxLindaxX

Hier nog een foto van chipie toen ik hem ging halen.
(9 wk oud)



En hier een foto van chipie van vorige week.
(ong. 7 mnd)


Riny

Hoy Linda
Ik denk dat je Chippie inderdaad een mannetje is.
Zijn masker wordt al witter.
En dan al die andere dingen die je beschrijft bevestigen dat vermoeden alleen maar.
Groetjes Riny :D

ali

Zelfde probleem met mijn valk, gisteren zij een kweker dat het een pop is maar ik heb mijn twijfels, hij fluit veel, fluit terug en zijn "snor" is wit geworden en wangen krijgen een witte vlaag. hij is net begonnen met de rui.

ik heb gisteren bij een kweker een tweede valkje gekocht, alleen hij is nog daar tot ie zelfstandig kan eten, ik heb een keus tussen een pop en een mannetje. ik wil dus een partner van het andere geslacht hebben maar moet wel eerst weten of de mijne een mannetje of een pop is.

hier op de foto's zie je wat ik bedoel



bobbie

Hoi,

Wat mij bij mijn witmasker opviel was dat het witter worden begint boven de neus, daar komt als eerste een wit driehoekje.

Groetjes, Nel :)

XxLindaxX

Bedankt voor jullie reacties.
Dan is mijn vermoeden bevestigd. Misschien kan ik volgend jaar 2 popjes erbij kopen waarvan zeker is dat het 2 popjes zijn. Gaat dat wel 2 popjes en 4 mannetjes in 1 voliere , of krijg je competitie strijd???
Ik zal de mannen buiten dadelijk maar weer eens verwennen met wat lekkers. Geen wonder dat de enigste pop die ik binnen heb zitten steeds eieren gaat leggen. Die hoort zeker die mannen buiten fluiten en gaan de hormoontjes weer omhoog.

groetjes Linda