7 mei 2025, 02:18:06

zieke valk parkiet

Gestart door Gizimo, 15 december 2005, 00:45:58

« vorige - volgende »

moeite met klimmen lopen vliegen

?????????
0 (0%)
???????
1 (100%)

Totaal aantal stemmen: 1

Gizimo

hoi ik heb hier een valkparkiet samen met een halsband in een kooi in huis vorige week begon de valk te braken maar dat knapte zo het leek even later weer op alleen zag ze er wel wat duf uit de dagen erop volgen leek het op zich wel weer goed te gaan maar vandaag viel het me op dat het erger was inplaats van beter ze staat heel suf/duf op de stok alles gaat heel moeizaam klimmen evenwicht bewaren ik had haar er even uit ze probeerde te vliegen maar naar een meter viel ze als een baksteen uit de lucht ze is niet tam maar ze had net og een beetje over me heen gekloutert en zat wel een halfuur op m'n schouder tegen mijn nek aan te luinen
ik heb de valk net bij de andere vogel weggehaalt en apart in een kooi gezet ik haar de afgelopen uren niet zien eten of drinken maar ze maakt een heel erg verzwakte indruk
heeft iemand raad??????????

ROCKS

Hoi Gizimo,

Ik denk dat je beter naar een arts kunt gaan of minstens even bellen. Het klinkt niet goed hoe je haar beschrijft.
Heb je een warmtelamp in huis? Zet haar daar dan onder, of leg een warm waterzak of kruik met handdoeken erom heen in de kooi. Met een doek over de kooi dan blijft de warmte hangen. Zorg wel dat ze niet bij de lamp of kruik kan komen. De temperatuur moet rond de 28/29 graden zijn.
Heb je druivensuiker in huis? Dat zou ik beginnen te geven, daar krijgt ze meer energie van, plus ze krijgt in ieder geval wat vocht binnen, desnoods moet je het haar geven, met een spuitje ofzo. Ik weet niet waar je vandaan komt, maar hier in het rijtje links staan hele goede "vogelartsen". Wacht niet te lang, ze is nu al 1 week niet in orde, da's best al lang voor een vogel.
Mocht je het echt niet vertrouwen kan je altijd naar dokter Feld bellen, ook hier links vermeld, je krijgt dan een 06 nummer te horen en die kan je altijd inspreken, en dan belt hij je heel snel terug. Ik hoop dat je laat weten hoe het met je valkje is? Hopelijk knapt ze snel weer op!

Groetjes, Nellie

ROCKY  *R*I*P*
                                          28 maart