11 mei 2025, 22:49:56

Witmasker Fallow

Gestart door Tjerk, 3 maart 2006, 19:30:36

« vorige - volgende »

Tjerk

Hey,

omdat ik volgend weekend een Witmasker Fallow kans split Bont Geparelde man ga ophalen vraag ik mij af wie me iets over deze mutatie kan vertellen?

Groeten Tjerk

Kirsten

Hoi Tjerk,

Wat wil je ervan weten?
Witmasker fallow is een witte vogel met een bruine waas over de vleugelpennen/staartveren en de  rug. Verder heeft hij rode ogen, waardoor je hem goed kan onderscheiden van cinnamon.

Verder vererft witmasker fallow recessief, wat inhoud dat je de mutatie dubbel nodig hebt om ook witmasker fallow nageslacht te krijgen.

Groetjes
Kirsten

Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Ludo

ooit is er de kruising tussen een witmasker en een fallow geweest, daar zijn wildkleuren split fallow split witmasker uitgekomen
als je die jongen terug tegen elkaar zet komt daar een gedeelte vogels uit die zowel fallow zijn en met witte wangen, maw er komen een aantal witmaskerfallows uit.

Als je maar één zo'n vogel hebt kan je die best tegen een witmasker zetten, dan komen er 100% witmaskers uit split fallow. Die vogels kan je dan weer tegen je witmaskerfallow zetten want die hebben geen rode ogen. (dit noemen ze lijnenteelt) en dan komen er een deel witmaskerfallows uit.

LET WEL OP DAT MEN JE GEEN WITMASKERCINNAMON VERKOOPT  (want die vind je veel meer)
een witmaskerfallow heeft KNALRODE ogen (nog roder dan van een albino) een witmaskercinnamon heeft donkere ogen met als je heel goed kijkt een donkerrode schijn.

Groeten

Ludo
Voorzitter
Internationale Werkgroep Valkparkieten
www.werkgroepvalkparkieten.tk

Tjerk

Hey,

bedankt. De vogel die ik ga kopen is 100% witmasker Fallow.
Ik heb meerdere foto´s gekregen waarop dat goed te zien was. Bedankt.

Groeten Tjerk