2 mei 2025, 10:38:19

samen doen!

Gestart door deniejs, 2 augustus 2005, 18:42:14

« vorige - volgende »

trienke

hoi shirly

Dat gedrag heeft, binkie ook, ik vind het juist een b eetje vervelend, kan nergens naar toe of hij vliegt achter me aan

Groetjes Trienke

Shirly

Hoi Trienke,

Eerst vond ik het ook wel vervelend maar ik leer nu om gewoon mijn dingen te doen ook al zit ze op mijn schouder. Ik ga ook niet meer voorzichtig doen of zo. Als ze mijn bukken of opstaan niet bij kan houden gaat ze vanzelf wel een ander plekje zoeken. Ik merk vaak niet eens meer dat ze op me zit. en ik dan moet ik echt oppassen dat ik haar niet perongeluk mee naar buiten neem.
Ik vind het niet meer zo erg ik heb het geaccepteerd. En als ik echt even alleen wil zijn stop ik haar in de kooi ( wel open hoor maar dan gaat ze daar even spelen)

ziralioness

Ik doe de volgende activiteiten wel eens met mijn eigen vogels;

Samen ''quality time'' met knuffelen en kroelen
Samen zingen of dansen (of allebei!)
Samen koekjes eten
Gewoon ''mijn dagelijkse dingen'' met een valkje op de schouder, schoot of waar ze maar op me willen zitten.
Gezellig trosgierst laten knabbelen terwijl jij de stengel beet houd.
Met Kiko ''balletje'', waarbij zij een groen kattenballetje in haar snavel pakt, hem van het bureau gooit en ik hem weer voor haar pak en naar haar toe rol, en weer van voor af aan.

Ook leuke tips;

Leer je valkje een kunstje! Een kattenballetje (zoeen met gaatjes erin, ze moeten er grip op kunnen krijgen) is leuk valkjesspeelgoed (vaak moeten ze er wel even aan wennen).
Je kan ze bv. leren dat balletje in een bakje te gooien. Dat vergt wel veel geduld, maar het is een leuke en gezellige bezigheid.

Samen een stuk papier snipperen! Altijd succes. ;)

Zoals genoemd; BLING BLING! Alles wat glimt en glittert vinden ze mooi. Je kan er allerlei geintjes mee verzinnen. Wel oppassen dat ze geen stukjes eraf kunnen bijten of in kunnen slikken!

Samen douchen, zoals genoemd, en samen eten, schoonmaken, enzovoorts...

Het druivenspelletje! Doe een paar druifjes in een schaaltje water. (niet teveel he)
Zodra de nieuwsgierigheid gewekt is, vinden sommige valkjes het vreselijk leuk om naar de druifjes te ''vissen'' met hun snavel. Daar zijn ze wel even mee bezig!

Je kan in de dierenwinkel een bird-kong krijgen, net zo'n ding als voor honden. Het schijnt dat veel vogels het leuk vinden.

Autotjerijden! Sommige valkjes spelen graag met kinderspeelgoed, zoals een auto of fietsje. En ze kunnen je wel eens verrassen als ze er mee spelen... zo zat Sparky vandaag op mijn legoautotje, te kijken of ie 'm kon bewegen... :D

Veel valkjesplezier! :D

Diane en haar valkjes; Nina, Kiko, Ricky, Breezer, Chiko, Bontje, Parel, Dina & Minki!
Rust zacht, lieve Sparky, Cinna & Wuppie...