8 mei 2025, 06:51:20

Lucky

Gestart door daan, 2 juni 2003, 13:36:48

« vorige - volgende »

daan

Hoi Diana W,

dank je, dus jij hebt ook van die punkies net als ik, ik zal idd door geven dat jullie het leuk vinden om mij te zien, ik zal ook ff vragen om weer eens foto's van de andere valkjes van vrouwtje te plaatsen. Ja die moet ze niet vergeten he, doet ze ook niet hoor, maar het is natuurlijk ook zo leuk om te zien hoe ik groei he, en ik laat me graag fotograferen, een echte fotomodel. hihihihihihi. Tot snel, ik ga nu slapen, veelste laat voor zo'n kleintje als ik hahahahahaha.
Weltrusten voor alle valkjes en de baasjes

Ellen

Jeetje hee................wat ziet lucky er goed uit zeg.
Wat leuk dat kuifje op zijn koppie.

Dat wordt een echte doerak................ :D
Groetjes.....Ellen.

Marianne

Hallo Diana,

Mooi om te zien hoe goed Luckky groeit.
Echt heel koddig zo met de beginnende veertjes.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

daan

Hoi Marianne,

ik denk dat je daan bedoelt opv diana, geeft niet hoor, ik vind het al heel erg leuk dat je mijn dagboek leest.
Ja lief gezicht he die kleine. Ik ben er ook erg blij mee.

groetjes Daan

daan

Hoi Ellen,
bedankt he, ja het is ook zo'n snoepig gezicht dat kuifje, en het za idd wel een doerak worden. ;) ;)

groetjes Daan

Marianne

Hoi Daan,

Ja natuurlijk bedoel ik Daan i.p.v. Diana.
Sorry voor het foutje. Maar het was nog vroeg vanmorgen, het slaap niet helemaal uit mijn ogen, denk ik,

Verder lees ik je dagboek met veel plezier dus ga vooral zo door !

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

daan

Dank je wel Marianne,

Wat leuk dat je mijn dagboek met veel plezier leest, ik maak het ook met veel plezier, ik vind het vooral erg  leuk om weer nieuwe foto's te laten zien.

Groetjes Daan :) :) :)

daan

18 juni 2003, 02:09:55 #52 Last Edit: 18 juni 2003, 02:18:39 by daan
Hoi allemaal,

Hier LUCKY weer, hihihihi, ik zal jullie voorstellen aan wat vriendjes van mij, alleen suske en wiske zaten verstopt in het blok dus vrouwtje kon van hun geen goeie foto maken, maar dat komt dan nog wel, De eerste is Prego prego hebt vrouwtje opgehaald bij mensen die geen tijd meer voor hem hadden, en hij mag natuurlijk geen aandacht te kort krijgen, en dat zit nu wel goed, hij zit nog llekker in huis, als ik wat groter ben dan komen alle valkjes uit de huiskamer ook gezellig naar de buitenvoliere, Prego kan erg goed zingen en praten, en brabbelt altijd gezellig met iedereen mee. Dan hebben we hier Pino.Pino hebt vrouwtje gelijk met Prego opgehaalt, hij is nog een beetje schuw, maar het gaat al veel beter. Hij vind het altijd heerlijk om lekker los te vliegen in de huiskamer Dan komt nu zwabber, hij is erg eigenwijs en kan heel veel herrie maken, maar kan ook heel goed naar mooie vrouwtjes fluiten en een stukje van een liedje, erg gezellig dus en hij laat altijd horen dat hij er is. Hij heeft vroeger met mijn mama in een voliere gezeten, dus hij schreewt heel veel naar de buitenvoliere, ff praten met gabbertje mijn mama Dan krijgen we nu mijn papa kuif, die naam heeft hij gekregen omdat hij een superlange kuif hebt, ik hoop dat ik die van mijn papa ga erfen. hihihihi. en dan als laatste mijn allerliefste mama Gabbertje, ze is echt een kanjer van een moeder. En erg mooi al zeg ik het zelf, hihihihi O'jee vrouwtje fluistert nu in mijn oor dat ik de foto's per ongeluk heb omgedraaid suffie ben ik he', maar de namen klopte niet, maar het is al opgelost, slim ben ik he voor zo'n kleine valk als ik. Maar goed, jullie weten nu een beetje wie hier allemaal rond huizen in de kleine boederij van mijn vrouwtje tussen alle andere beesten. Het is wel hartstikke gezellig hoor.
Tot de volgende keer dan maar weer !!!
Dikke kus LUCKY  ;) ;) ;)

Mandy

Mooie valkjes heb je daar hoor Daan! ;D
Maarre heb je nou niet te weinig vrouwtjes daarbinnen voor al dat manvolk?
Ik heb hier nog wel een paar geparelde poppen zitten als je interesse hebt? Maar dat zijn jongen natuurlijk en daar kan je nog niet mee kweken. Volgend jaar is misschien nog te vroeg, je hebt dan risico dat de eerste nestjes nog niet zo goed gaan.
Dat was bij mij ook. Mijn eerste valkje wat ik wilde houden was een jonkie van Marrie; Japie-jo. Die ging het jaar daarop toch eieren leggen, tja de natuur hou je toch niet tegen, en dat ging niet zo goed. Ze had 8 eieren, allemaal bevrucht, maar in een nacht met nachtvorst stopte ze er ineens mee! :o
Alle eieren heb ik overgelegd, maar eentje, de oudste die het verst in ontwikkeling was heeft het nog gered. De andere 7 waren halve valkjes in zaten dus niet... Dat zijn vervelende teleurstellingen die je beter kan voorkomen.
Dus probeer volwassen poppen te zoeken, hier via de site, via andere kwekers of via advertenties op bv marktplaats, van bv een kweker die ermee stopt ofzo?
Succes in ieder geval! ;)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

daan

Hoi Mandy,

Bedankt voor je reactie en compliment, ja ik ben nu dus inderdaad op zoek naar een aantal poppen. Ik wilde het eerst met Gabber en Kuiffie proberen, nou en dat is gelukt, 1 jonkie Lucky natuurlijk. Dus ik heb nu nog 3 mannen in huis zitten, want ik wil ff wachten tot dat Lucky iets groter is, dan gaan alle valkjes de buitenvoliere in. En in de tussen tijd kan ik mooi op zoek gaan naar 3 mooie vrouwen, voor de lekkere mannen die ik nu heb. Ik wil in ieder geval bij Zwabber (witmasker) een geparelde zonder wangen. Ik zit ook bij een vogelvereniging, en daar zijn natuurlijk ook een hoop kweker. Deze week gaan we er bij hier 1 uit de buurt ff kijken, hij heeft hele mooie vogels zitten. En met Prego en Pino weet ik het nog niet hoor, misschien wil ik daar wel niet mee kweken. Mijn vader heeft nu ook onwijs mooie geparelde zitten, ik zal wel snel eens een foto van die jongen laten zien. Maar ik wil een overjarige hebben. Dus dat gaat ook niet lukken. Maar we kennen genoeg mensen in de vogelwereld, dus dat komt wel goed hoor. Ik vind het wel leuk hoor een beetje kweken, moet je mij nu horen, ik heb net mijn eerste jonkie. hahahahaha Ja je moet toch met 1 beginnen toch............! Als ik bij mijn vader de voliere in loop, kan ik echt genieten hoor, hij heeft zoveel vogels en ook een heleboel jongen. een groot deel van de jonge valken zijn deze week de voliere ingegaan, zo'n mooi gezicht al die schatjes bij elkaar. Alleen hij heeft er niet zo'n band mee als ik met mijn valkjes, hij moet ook altijd erg lachen dat ik ze namen geef. hihihihihi, Ja dat kan hij niet doen hij heeft er wel rond de 60, dus dat wordt een beetje lastig he' dan krijg je pietje 1,2,3,4 of kuif 1,2,3,4 ect hihihihi.
Mandy tot de volgende keer he'.

Groetjes Daan

moonwitch (diana)

hoi daan

Zo te horen deel je je hobby met je vader. Kan je hem altijd om raad vragen. Mijn Opa had vroeger veel kanaries waar hij mee kweekte en veel prijzen mee in de wacht sleepte.
Mijn vader die hield weer kippen en die broede dan ook weer op eieren, niet altijd kippen eieren maar mijn broers haalde dan enkele eieren weg van wilde eenden, zwanen of gansen en die werden dan door de kip uitgebroed. Was altijd wel lachen als zo'n zwaantje achter zo'n kip aan hobbelde.
Later als de wilde vogels groot waren werden ze weer in de natuur uitgezet en dat gaf nooit problemen. Mijn jongste broertje haalde ook wel eens een jonge ekster uit het nest en die bracht hij dan zelf verder groot, die waren dus ook supertam en bleven echt bij huis hangen.
Maar ik vind het harstikke leuk dat je eerste valkje het zo goed doet, het is toch altijd maar weer afwachten. Ikzelf heb 3 lutino's en de rest is wildkleur, behalve wat geboren is uit de nestjes van biggles en sparky daar zaten geparelde in en dat vond ik toen erg bijzonder. Nou meid ik hoop dat je gauw weer foto's van lucky plaats want al reageer ik niet altijd ik kijk wel altijd.
groetjes diana
R.I.P. Boomer 15-11-06
Voor altijd in onze gedachten , Kanjer

daan

Hoi allemaal,

Hier ben ik weer LUCKY.
Ik wil weer ff laten zien dat ik al weer wat gegroeid ben.
En vandaag hebt mama iets heel raars gedaan, ze heeft weer een eitje gelegd, die gekke mama van me.

Maar ze mag mij niet gaan vergeten hoor.
Ik doe er ook weer foto's bij van mijn papa en mama.
 en nog 1tje zien jullie het er liggen 2 eitjes 1tje is van mijn tijd, die moet vrouwtje nog weg halen en die andere hebt mama vandaag gelegd. Hier nog een foto van papa en natuurlijk ook nog 1 van mama. MIJN MAMA !!!!
Zo jullie zijn weer op de hoogte. Vrouwtje zet nog ff een vraag bij Kweken, wat ze nu toch  met dat eitje noet doen.

Dikke knuf van Lucky en de rest van de valkjes natuurlijk ook.

daan

Hoi Diana,

Leuk dat je reageerd.

Ja ik deel inderdaad mijn hobby met mijn vader, hij vind het ook geweldig dat ik zelf nu ook vogels heb, en ook een beetje ga kweken.

Grappig verhaaltje, van die eieren onder die kip, dat lijkt me inderdaad een comische gezicht ja hahahahahaha.

Leuk dat je de foto;s mooi vind en leuk vind om te zien.

Groetjes Daan

Speedy

Hoi Daan,

Jeetje wat een mooie valkparkieten zijn dit zeg wat jij hebt. schitterend mooi kop hoor.
En wat groeit Lucky lekker.
Kijk je wel uit dat je niet het verkeerde eitje weggooit?

Groetjes,
Trudie

daan

Hoi Trudie,

Bedankt, ik ga er helemaal van blozen............. Nee hoor ik ben ook erg trots op mijn valkjes allemaal hoor, maar je vind toch altijd de ene net iets mooier als de ander, maar ze zijn allemaal even lief.

Ja dat is een goeie van je dat ik niet het verkeerde eitje weggooi,  maar die nieuwe is nog helemaal schoon en de oude is al een stukkie viezer, dus nu kan ik het nog goed zien, morgenochtend gelijk maar weghalen.

Groetjes Daan