4 mei 2025, 23:29:37

nageltjes vallen uit

Gestart door marilyn, 10 december 2005, 13:03:51

« vorige - volgende »

marilyn

hoikes iedereen

de meesten kennen mij hier wel maar ik ben hier nu eventjes niet voor mezelf of voor mijn valkjes maar een vriendin van mij heeft een grasje en een enkele weken geleden zat het vogeltje heel dubbeltoe en als ze nadien keken was er een teentje heel dik en het nageltje was eraf nu dit teentje is weer helemaal genezen maar nu ineens heeft dit grasje hetzelfde probleem maar met een ander teentje en het nageltje is er ook al af het teentje zit helemaal dik en opgezwollen wel is er nergens geen bloed te bekennen dat vind ik raar maar hoe zit dat met die teentjes en die nageltjes kan dit kwaad en zullen er nog nageltjes uitvallen weet er iemand raad aub ?

groetjes marilyn

Mariska

Hoi Marilyn,

Ik zou even een DA raadplegen want je weet niet waardoor dit veroorzaakt wordt!!
Dat lijkt mij voor het grasje echt het beste!

Groetjes
Maris!!

Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

Petra en Cheeky

Een dik en gezwollen teentje waar de nageltjes uitvallen, lijkt me niet in orde! Misschien een ontsteking in het teentje zelf of iets anders. Dat valt op deze plaats niet te beoordelen. Ik zou je vriendin het telefoonnummer van Dr. Feld geven 033-2864772, dan kan ze het geval eens aan hem voorleggen! Het kost verder dan nog niets of heel weinig, en hij kan beter beoordelen wat er moet gebeuren dan wij op een afstand!

Laat ze niet te lang daarmee wachten!

Groetjes,
Petra

marilyn

hoikes petra

die dr feld zit in nederland zeker ? wij wonen wel in belgie hé :s maar ik heb al met haar gesproken en ze gaan naar een da in de buurt gaan omdat ze nu ook bang worden dat het ernstiger is dan ze eerst dachten. ik heb in elk geval gezegd dat timmy nog niet naar hen toe kan zolang ze geen zekerheid hebben over hun ander vogeltje

groetjes marilyn

Petra en Cheeky

Heel verstandig! Laat je nog even weten hoe het is afgelopen Marilyn, dan kunnen wij daar ook weer van leren!

Groetjes,
Peet

marilyn

hoikes iedereen

ik heb daarnet mijn vriendin gebeld en ondertussen weet ik al dat het grasje maar 1 nageltje meer heeft maar dat het er anders niet ziek uitziet. maar ze zijn er ook niet gerust in en in het weekend konden ze geen vogelarts bereiken maar morgenochtend is hun eerste werk bellen voor een afspraak bij de beste vogelarts in de streek (wel een heel eind rijden voor haar maar dat heeft ze er voor over) dus morgen weet ik waarschijnlijk wanneer ze daar terecht kan .

en vanzodra ik meer nieuws heb laat ik het jullie ook weten natuurlijk

groetjes marilyn

Petra en Cheeky

Ben heel benieuwd....
Groetjes,
Petra

marilyn

hoikes iedereen

mijn vriendin heft idd maandag gebeld voor een afspraak mer een da maar ze kunnen er maar morgen namiddag naartoe  :-\ kennelijk erg druk daar ik ben ook eventjes bij mijn vriendin geweest om te gaan kijken en ondertussen heeft hij geen enkle nageltje meer wat me ook is opgevallen is dat er kennelijk van elk teentje ook een stuk afgestorven is want die teentjes zijn wel heeeeeeel erg kort er schiet amper een pootje en wat stompjes over. wonden zijn niet echt te zien en de stompjes zijn nu mooi droog en niet rood . ik begrijp er niets meer van. het grasje is ook erg vitaal en ondanks dat het geen nageltjes en amper nog teentjes geeft vliegt hij rond en klautert heel goed langs de tralies hij fluit ook heel veel. maw volgens mij ziet dat er een heel levenslustig grasje uit alleen als je wat dichter gaat kijken dan zie je dat hij geen nageltjes meer heeft en ook amper nog teentjes

groetjes marilyn

Ineke

Al googlend kwam ik bij ''uitvallen nagels grasparkiet'' uit op stolling in bloedvaten of jodium tekort.
Marilyn, hou ons op de hoogte, want ik ben ook heel benieuwd wat dit kan zijn!

marilyn

hoikes inneke

bedankt voor je reactie ik kijk zo direct ook eens. ik kan momenteel nog niet meer zeggen want ik heb mijn vriendin nog niet gehoord vandaag en het was pas deze namiddag dat ze naar de da kon gaan maar ik hou jullie zeker op de hoogte ;)

groetjes marilyn

Mariska

Hoi Marilyn,

Weet je al iets?
Ik ben heel erg benieuwd!!

Groetjes
Maris!!

Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

marilyn

hoikes iedereen

:-[  :-[  :-[ door de drukke feestdagen ben ik vergeten om hier de uitslag te zetten van het onderzoek van de da  :-\
kennelijk is de grootste oorzaak vooral inteelt waardoor niet alleen bij de geboorte maar ook nog op latere leeftijd onvolmaaktheden kunnen uitkomen maar ook de voeding speelt een rol het diertje kreeg enorm veel voeding maar haalde er enkel uit wat hij luste en de rest van de zaadjes smeet hij uit zijn bakje. de da raad dan ook aan indien mogelijk stapvoets over te schakelen op pellets omdat daar in elke pellet de nodige voedingsstoffen zitten. ondertussen moet ze wel medicatie in zijn drinkwater (een soort voedingssuplementen). ze heeft ook gevraagd of dat besmettelijk is en dat is zeker niet het geval.

groetjes marilyn