19 april 2024, 01:01:41

Rommel

Gestart door Kim, 25 december 2005, 11:29:41

« vorige - volgende »

Kim

Hallo,

Ik heb sinds afgelopen zomer een valkparkiet. Nu hebben wij een kooi, zonder opvangbak. Kuifje maakt ontzettend veel rommel en het liefst gooit hij zijn rommel uit zijn kooi. Nu vraag ik mij af of misschien iemand een idee heeft waar ik misschien een losse opvangbak of misschien een eigen gemaakte constructie kent, die ons zou kunnen helpen zodat we zelf wat minder ZOOI in huis hebben.

We hebben er ook al over nagedacht om misschien een ander kooi te kopen, maar dan kom je al gauw uit op een kamer voliere op onderstel. Nu hebben we eigenlijk net 2 maanden een extra tafel geocht om Kuifje wat meer bij de woonkamer te betrekken en die was absoluut niet vrij goedkoop. Dus eigenlijk zou de we die het liefst blijven gebruiken, maar als ik een kamervoliere heb zou ik die tafel nergens meer kwijt kunnen.

Kan iemand hulp bieden?
Bedankt!

Kim

Rob S

Hoi Kim,

Je kunt aan de onderkant en gedeeltelijk aan de zijkant van de kooi een soort bak maken van plexiglas, zo valt er niet veel rommel uit de kooi en het is wel doorzichtig.

Groeten Rob

Peter

Hoi,

Van plexiglas kun mooie bakken maken om je kooi heen zonder dat het lelijk wordt. Je kunt het plexiglas in meerdere kleuren kopen zodat het ook nog bij je inrichting en kooi past.

De amerikaanse stijl wordt hierbij veel gebruikt:


Verder kun je je voerbakjes in het midden van de kooi op de grond plaatsen zodat de gemorste zaadjes op de bodem vallen en niet in de huiskamer. Zelf doen we dit ook en bevalt zeer goed, zult alleen wel nieuwe bakjes moeten halen. Zelf gebruiken we grootte ronde lage bakken zodat de bak niet omvalt.

Groetjes,
Petre

Karin

En neem er een tweede valkje bij  ;D Dan zal hij zich meer bezighouden met het andere valkje dan met rommel maken  ;) Daarnaast is een valkje een groepsdiertje, in de natuur leven ze in hele groepen. Als ik wel eens een valkje apart heb zitten om wat voor reden dan ook dan merk ik dat die ook een stuk meer rommel maakt dan als ze samen zitten. Misschien toch uit verveling ?

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Agnes

Citaat van: Karin op 25 december 2005, 14:28:48
En neem er een tweede valkje bij ;D Dan zal hij zich meer bezighouden met het andere valkje dan met rommel maken ;) Daarnaast is een valkje een groepsdiertje, in de natuur leven ze in hele groepen. Als ik wel eens een valkje apart heb zitten om wat voor reden dan ook dan merk ik dat die ook een stuk meer rommel maakt dan als ze samen zitten. Misschien toch uit verveling ?

Groetjes, Karin.


Dit is inderdaad ook mijn ervaring.
Ik heb nu van drie valkjes minder rommel als toen met 1  ;D

Groetjes van Agnes.

Groetjes van Agnes en de Veluwse valkjes.

Riny

Hallo kim
Ik heb rondom mijn kooien plexiglas bevestigd met een tyrip zodat er minder uit de kooien valt.
het bevalt prima.
groetjes Riny :D