29 maart 2024, 01:38:51

eindelijk is die er !!

Gestart door novy, 1 juni 2003, 23:28:56

« vorige - volgende »

novy

vrijdag was het zover kon ik mijn valkje halen het soort een grijze met rode wangen en al veel geel in de kop niet echt meer een baby hij kan geheel zefstandig eten moet ook wel aangezien iklinkzijdig verlamd ben en met 1 hand en pipet nee dat gaat niet hij of zij heet coco zaterdag gewoon gezellig tegen coco zitten praten op advies van de fokker vandaag met mijn hand in de kooi om te laten wennen daar is die wel zo vreselijk van geschrokken als ik nou met mijn hand bij de kooi komt gaat die ja hoe zal ik het noemenbegint coco te  blazen krijg ik dit nog goed ik zit hier vreselijk mee want ik verheug me op een gezellige tamme valk

Kolkkie

Hoi Yvon,

Leuk dat je je valkje eindelijk hebt, en ook dat je het verteld. We zaten hier al met spanning te w8ten.
Dat Coco naar je blaast is heel normaal. Hij moet nog wennen aan zijn/haar omgeving. Dat kan 1 a 2 weken duren. Coco ziet de kooi als zijn territorium (veilige haven), dus zal hij gaan blazen. Met veel geduld en liefde zal hij heus wel bij je komen hoor.
Wat je evt. kan proberen is om een stokje in je hand te nemen en Coco daar op laten zitten. Als hij daar op zit, kan je al hij eraan gewent is het stokje korter maken, totdat hij uiteindelijk op je hand zit. Of je kan Coco proberen te lokken met een stukje trosgierst. Wat chips en snoep (lekkernij) zijn voor de mens, is trosgierst voor een valkje.
Als je verder nog vragen hebt, stel ze maar gerust hoor.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

novy

oooooooooooooooogelukkig maar ik was albang dat ik het verknald had geduld heb ik wel ik bouw het maar langzaam op ik vind coco zo gaaf met die kuif lachen hoor ik hou jullie op de hoogte

Kolkkie

Hoi Yvon,

Heb je een digitale camera? Ik ben benieuwd naar je valkje.
Het zal je heus wel lukken hoor ;).

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

novy

ik heb helaas geen digitale camera maar ik heb al wel foto's gemaakt hoor

Speedy

Hoi Novy,

En als je wil, kan je je verhaal neerzetten bij verhalen, of zelfs een dagboek kan je bijhouden.
Is altijd wel leuk om terug te lezen, zo vergeet je niet gauw iets van de kleine, want ze groeien zo hard.
Veel geluk met je nieuwe aanwinst, je zal er zeker veel plezier aan beleven, ze kunnen je beste maatjes worden.
En pas op, je kan ook besmet raken aan het valken virus hoor... :D ;D ik begon er ook met 1 en heb er nu 4.

Groetjes,
Trudie

Kolkkie

Hoi Yvon,

Daar heeft Trudie gelijk in hoor Yvon. Valkje nummer 3 komt er bij mij aan. Het is echt een virus.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Ellen

Hoi Yvon,

Wat leuk dat Coco er eindelijk is.
Hoop dat je met veel geduld een leuke tamme
valkparkiet krijgt.
Het zijn zeer gezellige beestjes.

Heel veel sucses en plezier van Coco.
Gr. Ellen