19 april 2024, 03:33:56

gezwel op de pootjes HELP!!

Gestart door alexvdl, 7 december 2005, 15:14:25

« vorige - volgende »

Kirsten

Hoi Nel,

Ik hoopte al dat je dit topic even zou bezoeken. Zo kan Alex zien dat Yuki heel erg gelukkig is,.

Groetjes
Kirsten

Ps ze laten inderdaad pas erg laat pijn zien, dus al ze het zichtbaar gaan uiten, duurt het waarschijnlijk al veel langer :-\


Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

sadelienda

ik heb van de week een gezwel weg laten halen bij de dieren ziekenhuis in Rotterdam bij een grasje.
Welliswaar niet op de poot maar toch is het ze gelukt.
Enne ik denk ook niet dat Feld gelijk amputeert hoor maar ik zou wel een second opinie ergens halen eer ik een pootje eraf laat zetten. En er zijn genoeg vogels die het met 1 poot prima redden, ja het is behelpen in het begin maar ze redden het prima.


Boeing & Chessna zijn mijn Valkmaatje. Samen met 3 grasparkietjes breken ze het huis af. Wat een beesteboel in huis hier ;-)

bobbie

Hoi Alex,

Hoe is het er nu mee?

Groetjes, Nel :)

alexvdl

Sorry dat ik een tijd niet van mij heb laten horen. Iedereen erg bedankt voor de reacties!

Ik woon nogal erg ver weg van een goede vogelarts, en zolang Pimmie er geen last van heeft hoop ik dat het goed is zo.

Ze ziet er erg goed uit (de rui is bijna over). Ze is lekker actief zoals altijd en eet en drinkt erg goed (eet misschien wel teveel). De kooi is altijd open, want ik hou niet van opgesloten dieren  :)  Pimmie heeft alle vrijheid en geniet er ook van. Ze zit heel vaak op d'r kooi. Ze gaat ook vaak naast dr kooi de zaadjes pikken die uit de kooi zijn gevlogen. Ze heeft ook een lievelingsplek op de kast in de huiskamer. Daar bovenop staat een grof stenen beeldje. Dat is haar favoriete knaagding. Op deze plekken zit ze altijd lekker te spelen of te slapen of dr veren schoon te maken. Als ze daar niet is dan zit ze wel uren op mijn schouder (ik blijf mijn kleren schoonmaken hehehe).

Ik merk absoluut niks vreemds aan dr gedrag, en na haar goed bestudeerd te hebben lijkt het alsof ze de bobbel niet eens merkt. Ze staat nog even krachtig op dat pootje, dat merk ik als ze uitrekt en als ze op één pootje slaapt. Het gezwel is niet verder gegroeid. Is ook geen vreemde kleur, en het lijkt wel iets minder te worden (misschien is het wel de hoop). Al met al lijkt ze er echt geen last van te hebben.

Ik wil haar niet weer laten opereren zolang er niks ernstig is. Het is echt een hele eind rijden, en dan met de wetenschap dat ze de operatie niet haalt of misschien een pootje moet missen... daarom wil ik nog afwachten.

Hier 2 (slechte) fotoos van Pimmie hoe ze nu op haar kooi zit. Ze is helemaal niet bang voor de camera  ;D



alexvdl

23 december 2005, 17:57:09 #19 Last Edit: 23 december 2005, 17:59:01 by alexvdl
Het gaat steeds beter met Pimmie. Ze ziet er erg goed uit, en het gezwel lijkt echt kleiner te worden. Ze stoort zich er echt niet aan.

Ik heb nog maar een paar fotoos gemaakt met mijn telefoon  :D

Prettige kerstdagen iedereen!!

PS. ik weet dat het slecht is, maar Pimmie wordt vals als ze geen Pringle krijgt  ;D


bobbie

Hoi Alex,

Ik ben blij dat je nog even wat laat horen.

Gelukkig valt het mee dan, als het beter gaat als dat het was.

Hele fijne feestdagen en een gezond 2006, ook voor je birdies.

Groetjes, Nel :)