19 april 2024, 17:15:59

2 valkjes

Gestart door angeloke, 5 december 2005, 21:14:55

« vorige - volgende »

angeloke

zaterdag heb ik 2 valkjes: 1 van 2 maanden en 1 van 5 maanden!ze moeten samen in een kooi. Ga ik ze alle 2 tam krijge?ik hoop het wel, ik weet dat ik er veel bij moet bezig zijn maar dat is geen probleem!
vele kusjes Angeloke :-*

Riny

Hallo Angeloke
Komen de valkjes beide van dezelfde kweker??
Ik vraag dit omdat ze anders eigenlijk beter in quarantaine kunnen.
Een valkje laat bijna niet zien als het zich niet lekker voelt dus dan is een tijdje apart wel veiliger.
En tips voor Tam maken zijn er genoeg te vinden hier op het forum.
En anders helpen we je graag.
Groetjes Riny

sweetfuzzy

Hallo Angeloke,

Neem de tip van Riny alstjeblieft ter harte als ze van verschillende kwekers komen. Ik heb dat niet gedaan en nu ben ik 2 valkje verloren. De een was ziek en heeft de andere besmet. Binnen 2 weken waren ze beide dood.
Groetjes van Sweetfuzzy en de valkenbende

Riny

Hoy Angeloke
Het is misschien ook handiger met tam maken als ze dan apart zitten.
Je vangt zo 2 vliegen in een klap.
Het kan goed gaan zonder quarantaine,ik durf het niet meer dat zeg ik je wel.
Ik leest te vaak verdrietige verhalen hier op het forum.
Groetjes Riny :D

angeloke

ja ze zijn van dezelfde kweker!ik denk niet dat ik ze mag apart zette, ik heb namelijk al zovéél huisdieren!en dan nog eens 2 kooien erbij!!!ik denk niet dat ze dat hier op prijs stellen!
kusjes Angelo

Shirly

Hoi,

Het ligt natuurlijk aan de valkjes zelf. Mijn 2 valkjes zijn van af het begin ook samen geweest en zijn allebei super tam. Wees alleen niet bang als je ze samen bij je hebt dat ze dan gaan vecht dat is niet erg. Dat zullen ze waarschijnlijk altijd blijven doen. Die van mijn zijn super tam maar als de ene bij me zit wil meestal de ander ook. Meestal als ze allebei een schouder hebben en ik aai de ene komt geheid de ander er ook bij om degene die geaait wordt weg te jagen want dan wil ze zelf. Ik laat dit altijd begaan wat dat is hun natuur.
Maar ik ben er van overtuigd dat je ze allebei tam kan krijgen.
door veel aandacht.