20 april 2024, 03:46:30

Onder de douche

Gestart door Martin79, 25 augustus 2005, 14:14:48

« vorige - volgende »

Martin79

Hallo allemaal,

Ik heb altijd gedacht dat mijn coco niet van badderen hield en ben vandaag met de plantenspuit aan de slag geweest. Hij vond het helemaal geweldig... hij ging met ze vleugels wijd en wilde dat ik niet meer stopte.

Na het douchen heb ik hem met de feun lekker gedroogd en hij is helemaal in z'n hum.

Geen vraag puur ter info voor degene die er interesse in hebben :)

Groetjes Martin

valkje-jacco

hoi,

Jacco doet dat ook wel eens.. dan kom je an met de plantenspuit en dan begint ie al een beetje nerveus te worden en als je begint gaan zijn vleugels ook helemaal uit elkaar en probeert al het water op te vangen...
egt heel leuk om te zien hahaha
hoi!
ik heb 7 valkparkieten, 
Jacco, wildkleur man van juni 2004
Gipsy, lutino pop, leeftijd onbekend
Christy, cinnamon geparelde witmasker pop, 8 juli 2006
Pearl: geparelde pop, van 2006
Appie: Albino man, van 2006
Chaiba: Wildkleur man, van 2005 (blauw ringetje?2005??)
J.J. De kleine van Jacco, nu net een week oud
Als je vragen hebt kun je ze altijd stellen via IM, Mail of voeg me toe op je msn :)

Ilse

hallo,
ik heb een parkietje en volgens mij houd hij van geen van beide ???
weet iemand ook hoe je het badderen en douche voor de vogel leuk kan maken?? en is het noodzakelijk???

Brede W

Hoi Ilse,

wat Gerda in het andere douche-topic ook al zegt: tis een kwestie van proberen. Dat je valkje nu geen van beide wil, betekent niet dat hij het nooit zal willen. Misschien lukt het volgende week wel, misschien over een jaar pas. Gewoon af en toe een badje in zijn kooi hangen of een keer de plantenspuit erbij pakken.
Maar een bad/douche is inderdaad wel erg goed voor je valkje. Vooral om zijn veren in goede conditie te houden. Wat je ook kunt proberen als alternatief, is je valkje onder de douche meenemen zonder hem echt nat te maken. Zet hem dan op de wasbak, douchegordijn oid. Want in de douche is een hoge luchtvochtigheid en dat helpt ook wel.

Groetjes,

Wendy

Dennis

Als ik mijn coco uit de kooi haal om hem even lekker nat te maken, neem ik hem op mn vinger, ik haal de plantenspuit te voorschijn, en meneer spreidt zn vleugels wijdt, doet zn kopje naar beneden en dan spuiten maar ( nevelstand uiteraard )

En dat gaat zo door totdat ie redelijk nat is,daarna aai ik hem ff, lekker kroelen over zn koppie en dat gaat ie de kooi weer in...ik fohn hem dus niet, ik weet niet of dt eigenlijk moet ??

Hij staat verder niet op de toch ofzo...