My cute little bunnies: Dormili,Truukje & Nutty†

Gestart door Monky, 3 december 2005, 22:04:52

« vorige - volgende »

*Yvon

Hoi hoi

Tja,dat is nou het vervelende van mensen die eigenlijk te weinig over konijnen weten en geen moeitje nemen om er meer over te weten te komen.
Dankzij Loewie ben ik ook meer over konijnen te weten gekomen.
Dat hij een groot hok nodig had,dat wist ik al.
En idd worden door de winkels en hokkenmakers veelste kleine hokken verkocht.  >:(
Maar dat konijnen liever met z'n 2en of meerdere willen zijn,wis ik toen ook niet.  :-\
Maar dankzij het internet (LANG LEVE INTERNET !!  ;D ) hebben we zo snel we konden een 2de nijntje erbij genomen.
En hebben nu een lekker ruim hok en de hele tuin tot hun beschikking.
Heerlijk om te zien als het avond wordt,dat ze dan huppelend door de tuin rennen.  ;D

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Wilma1

Heeeeyy Monique,

IK ben gisteren over de schutting geklommen met bleekselderij  ::) en appel, om zelf te zien hoe ze erbij zaten  ::) ...... goeeeed  :D dus MET voer en WATER ...het hok ... prima OKE....tja ligt dus echt aan mij, dat ik het zielig vindt in zo'n klein hokje...de bunnie's zien er prima uit  :D, daar ben ik wel blij mee....

Zelf zou ik voor een MEER ruimte kiezen, voor konijnen die buiten zitten.....

DE buren vinden het prima, als ik ze wat groenvoer geef, zolang ik mijn "nek" maar niet breek   ::) als ik van de zomer thuis ben, zal ik wel voorstellen ze lekker in de ren te doen, IK wil  er wel op letten :D ze kunnen dan heerlijk rondrennen.....  :P

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Monky

Hi Wilma,
Je hebt je hart helemaal op de goede plek zitten  :-*
DIe konijntjes mogen hun handen dichtknijpen met een buurvrouw als jij  :) Werkelijk.

Ik ben blij dat de verzorging meevalt dan dat ze er goed bijzitten. En ik vind het heel goed van je dat je er naar om kijkt. Want iedereen weet dat dat lang niet altijd gebeurt.

Ik hoop dat ze het zullen toelaten dat je ze af en toe in de zomer bij jou laat lopen. Die nijntjes weten niet wat voor een heerlijke zomer ze tegemoed gaan  ;D
Maar uh... doe wel voorzichtig met die schutting hè ;D

Hi Mara,
Wat ontzettend gaaf!!! Is dat een Vlaamse Reus? Of zijn die nog groter? Lijkt me best gaaf om zo'n groot konijn in huis te hebben rond huppelen... Maar ik ben bang dat ik dat er hier nooit doorheen krijg hahaha.

Hi Yvon,
Ik heb ook heel veel aan het internet. Er staat genoeg kennis op. Ik had meer bij toeval 2 konijntjes genomen in het verleden. Ik vond het toen uit mijzelf al zielig dat het alleen moest zitten terwijl ik aan het werk was, dus uit logisch oogpunt kwam het bij mij. Maar daarvoor hebben we ook altijd een nijntje alleen gehad. We wisten niet beter  :-\

Hi allemaal,
Afgelopen weekend hebben we een logeetje over gehad  :)
Mijn moeder met haar nijntje... Wat is hij gegroeid zeg!!  :o
Maar hij is wel heel mooi geworden, kijk maar...

Hij is echt ontzettend lief. Houdt enorm van geaaid te worden  :) Het is nog echt een jong spring in het veld  :D Echt een lieverd.

Verder heb ik zoals elke week Truukje geweegd. Hij komt nog steeds aan. Ik heb even een paar foto's gemaakt. Het is zo'n lief makkelijk beestje  :-* Hij blijft gewoon lekker zitten  :D

Ik heb Dormili ook gewogen, maar die was lang niet zo rusten hahaha.

Gewicht:

• Truukje: 1.6 kg

• Dormili: 1.1 kg

We blijven het in de gaten houden  :D
Zijn balletjes zijn trouwens eindelijk ingedaald. We kunnen nu een afspraak maken met de dierenarts. Dus binnenkort wordt het een hetje  ;D En kan hij lekker bij Dormili samen zijn  :)

Groetjes,
Monky

Mara

Hoi Monique

Ik weet niet precies wat voor ras dat Pukkie is. Volgens mij geen Vlaamse Reus hoor. Tenminste, de fokker had geen Vlaamse Reuzen maar Puk is echt giga. Hij weegt iets van 5 kilo of zo, en dat was goed voor zijn formaat. Is net een hond... ::)

Mara

Wilma1

;D ;D ;D ;D ;D Wat gaaaaaaf truukje in de weegschaal, alsof ze dat dagelijks doet  ;D ;D ;D

Ik denk dat ze het wel goed vindt hoor, als ik ze in de zomer lekker laat rennen als de ren klaar is. Ik mag ze ook groente etc. geven.....ze moesten lachen toe ik over de schutting was geklommen, NET EEN LAAF  ;D

Ik zal voorzichtig doen, want mijn arme knie heeft vandaag genoeg te voorduren gehad   ::) :P en erop gevallen (in het ZKH)  :-\ en zit nu met ijspacks erop  ::) ;D
;) Wilma

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Monky

Citaat van: Mara op 20 maart 2007, 12:54:34
Hoi Monique

Ik weet niet precies wat voor ras dat Pukkie is. Volgens mij geen Vlaamse Reus hoor. Tenminste, de fokker had geen Vlaamse Reuzen maar Puk is echt giga. Hij weegt iets van 5 kilo of zo, en dat was goed voor zijn formaat. Is net een hond... ::)

Mara

Maakt niet uit, toch heel schattig... een hond die rond hupt en lange oren heeft  ;D

Hi Wilma,
Truukje vindt het allemaal best. Hij houdt er van om aandacht te krijgen  :) Mag ook wel na een stroeve start.

Volgens mij gaan die konijntjes van je buren een heerlijke zomer tegemoed  :) En rustig aandoen, hè!! We moeten zuinig zijn op onze knieen  :D Anders kunnen de konijnen niet van de zomer lekker rond rennen  :P :)

Hi allemaal,

IK heb een afspraak gemaakt met de dierenarts. Truukje wordt ontmand  :) Eigenlijk wel zielig... Heeft hij eindelijk zijn ballen, en dan komt zijn baasje en die laat ze weer net zo vrolijk weghalen  :-X Het is voor zijn en ons eigen bestwil ;)

Groetjes,
Monky

Caroline

Je hebt een afspraak gemaakt .... maar voor wanneer??  ::)

Sterkte en beterschap voor erna, Truukje.  :-\
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Monky

Hij wordt aanstaande donderdag geholpen  :)
Dan is Dormili ook weer heel erg blij  :D
Het duurt nog 2 weken voor ze samen mogen, maar het eind is in zicht  :D

Het is wel een enorme schat hoor  :) Hij laat echt alles gewoon toe. Die mensen die hem gedumpt hebben moeten toch heel erg lief voor hem zijn geweest, anders was hij nooit zo'n lieverd geworden, toch?

Groetjes,
Monky

Wilma1

Kleine konijntjes zij OOK lief hoor  :P ;D ;D ;D ;D ;D
;) Wilma

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Monky

Ja hoor, kleine nijntjes zijn ook heel lief... Wil jij ze dan allemaal hebben?  ;D ;D ;D

Groetjes,
Monky

Wilma1

Wel leuk  ;D laat Piet het niet horen  ::) ik heb dieran ZAT, zegt ie  ;)

Mijn buurkonijntjes krijgen een buitenren, met hun hok erin....er is een meteen gegeven  ;D) en dan prut met gras...dus van de zomer kunnen ze lekker in het rond rennen!!!!!

Maar eerst ga ik helpen poezedrollen rapen  ::) ::) ::) ::) de mijne zitten erg graag in de tuin, dus ik vermoed dat ze van hun zijn  :P
:D Wilma

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Monky

Hi Wilma,
Wat fijn te horen dat ze mogen rennen. Maar ik neem aan in de tuin van de buren, toch?

Enne...  ;D Veel plezier met het poop-scoopen  ;D ;D ;D
Ben je toch nog even lekker fris buiten  ;D ;D ;D

Groetjes,
Monky

Wilma1

POEPIEEEEEEEEEEEEEEEEE  ;D ;D ;D ;D ;D fris, eerdaags  ;D !!!!!

Ja ze gaan rennen bij de buren en ik pas af en toe op  :D

;D Wilma

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Monky

Truukje wordt vandaag gesnip-snipt.
Vanochtend heeft Erwin hem naar de dierenarts gebracht.
We kunnen hem vanavond om half acht ophalen. We nemen dan meteen Jocko mee om de snavel te laten knippen.

Stom hè, maar ik voel me lichtelijk schuldig dat ik zijn balletjes weg laat halen hahahaha. Hij heeft ze net en daar komt zijn baasje aan met de beslissing dat ze toch weg moeten hahaha. De arme poepie.

Hij heeft trouwens de riedels in zijn kont.
Hij zit me toch een partij rondjes te rennen in zijn kooi  :o
Toen ik gisteren thuis kwam was zelfs een van de deurtjes aan de zijkant open gegaan. Ik gebruik die eigenlijk nooit, maar hij stond open. Moet hij toch wel heel hard gerend hebben  :D Hij is er gelukkig niet uitgegaan. Anders was het wel vrijheid blijheid voor hem geweest en als hij aan de snoeren had geknabbeld was die vrijheid in het oneindige overgegaan  :-\
Gelukkig is dat allemaal niet gebeurd, maar misschien is het wel een idee om die deurtjes vast te zetten.

Ik hoop dat het allemaal goed gaat. Het wordt gedaan onder plaatstelijke verdoving, dus hij zal niet "dronken" zijn  :P :)

Ik vind het toch wel een beetje spannend  :-X

Groetjes,
Monky

Mara

Hoi Monique

Ik begrijp dat het spannend is, kan me dat wel voorstellen jah.

Groetjes

mara