My cute little bunnies: Dormili,Truukje & Nutty†

Gestart door Monky, 3 december 2005, 22:04:52

« vorige - volgende »

Monky

Hi allemaal,

Ik vond dit toch leuk om even te laten zien.
Nutty is een gecastreerde mannetje en Dormili is een vrouwtje.
Toen we terug kwamen van vakantie was Dormili druk bezig met een nestje bouwen kijk maar:


Stro aan het verzamelen...


Stro naar het nestje brengen...


Even uitpuffen...


Even wat isolatiemateriaal...vacht...


Zo het begint er op te lijken...


Nog meer vacht...


Even testen....


Zzzzzzz....

Even later is Nutty met zijn dikke kont erin gaan zitten.
Madam vond dat NIET leuk...Even later lagen ze weer lekker bij elkaar.

Groetjes,
Monky

marilyn

hoikes monky

heel leuk die foto's van je konijntjes en kennelijk weet dormili niet dat nutty gecastreerd is en wil ze zo tonen dat ze best een nestje van hem wil  ;) lief toch ja  :D ik vind het zo knoddig

groetjes marilyn

carco

Wat schattig!
Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




Marco

Citaatheel leuk die foto's van je konijntjes en kennelijk weet dormili niet dat nutty gecastreerd is en wil ze zo tonen dat ze best een nestje van hem wil   lief toch ja   ik vind het zo knoddig


Dit is niet het teken van een voedster dat ze graag een nestje wil met het rammetje, ze is schijnzwanger.
Dit kan een veel voorkomend iets zijn bij "alleenstaande" voedsters.
Een "zwangere" voedster maakt pas kort voor de bevalling een nest, dit kan zelfs pas een paar uur voor de bevalling zijn.
Het verbaast mij ook telkens weer dat als er mensen zijn die een konijntje willen dan perse een voedster willen i.p.v. en rammetje.
Met rammetjes heb je de minste problemen, voedsters daarenttegen zijn zeer territorium gericht en kunnen dit afreageren op hun "baasje" door bijterig gedrag te vertonen, kunnen schijnzwanger worden


Monky

Hi Marco,

Dit zijn mijn eigen konijnen. Ik heb Dormili op aanraden van de dierenarts genomen in plaats van een rammetje.
Verder heb ik geen problemen met haar gedrag. Ze is niet bijterig. Alleen een beetje knorrig bij het eten geven. Ze kunnen het goed vinden samen en dat is waar het om ging.
Als het schijnzwanger zijn een probleem gaat vormen voor haar gezondheid zal ik echt wel stappen ondernemen. Zolang dat niet het geval is laat ik haar gewoon gaan.

Groetjes,
Monique

Shirly

Hoi,

Ik heb ook 2 Voedsters en schijnzwangerschappen kan wel gevaarlijkk zijn voor je nijntjes. Ze kunnen daardoor sneller baarmoederkanker van krijgen. Ik heb mijn nijntjes daarom op advies van de DA laten seriliseren.

Groetjes Shirly


Monky

Hi Shirly,
Wat heb jij twee leuke konijnen. Lekkere wollige pluisjes.

Even terugkomen op Dormili. Ze heeft niet vaak de drang om een nestje te maken. Ik denk dat dit nu de tweede keer is. Als het veel vaker gebeurt zal ik zeker advies inwinnen bij de DA. Ze gaan sowieso altijd 1 keer per jaar op controle en dan worden ze ook ingeënt.
Bedankt voor de waarschuwing.

Groetjes,
Monky

Monky

Och jee, ik ben helemaal vergeten dat Nutty jarig is vandaag...

Ik kan me nog heel goed herinneren toen ik hem kocht. In eerste instantie dacht ik aan 1 konijn... Ik woonde toen nog in Duivendrecht en ik ben toen helemaal naar Veenendaal gegaan om daar mijn konijn te kopen. Eerst naar het centrum. Daar was ik meteen verliefd op Nutty. Het was zo'n lieverd. Ik zag ze daar natuurlijk allemaal samen en ik dacht toen bij mezelf...ik neem er nog een bij. Het enige probleem was dat ze alleen maar zwart-witte hangoortjes hadden en die leken te veel op Sockey, dus ik naar Veenendaal-West naar de dierenwinkel daar. Ik deed dit allemaal lopend, want ik had daar geen fiets meer. Toen ik daar bij de dierenwinkel zat zag ik Wolly liggen... Wat een pluizebuis was dat. Ik ben nog even naar mijn moeder gegaan om ze te laten zien en ik ben weer op de trein gestapt naar Duivendrecht. Het probleem was echter dat er weer stemmingen waren, dus ik moest via Amsterdam. Erwin dacht dat ik met 1 konijn thuis kwam, maar ik verraste hem met 2 hahahaha. Hij moest even aan het idee wennen, maar was  ook gauw verkocht aan de twee klein droppies. Nutty en Wolly waren dan ook vrienden voor het leven...nadat ik ze had laten castreren... :P
Helaas was Wolly een product van de overfokkerij. Hoe lief hij ook was om te zien, hij zat anatomisch niet goed in elkaar. Hij is dan ook niet ouder na 5 jaar geworden.
Nutty daarentegen was nog zo levendig als ik weet niet wat. Maar al gauw merkte ik dat hij zijn maatje miste. Ik heb toen besloten Dormili erbij te nemen en dat is nu zijn vriendinnetje geworden.

Nu is Nutty alweer 7. Wat gaat de tijd toch hard. Ik hoop dat ik nog heel veel jaartjes van hem kan genieten.

Dan nu nog wat fototjes van toen...





En een fototje van nu...


Groetjes,
Monique

Monky

Nu nog een paar leuke foto's van Nutty en Dormili.

Ik had hier net het hok verschoond en een lekkere knabbelstaaf gegeven  :)







Groetjes,
Monky

Caroline

Leuke nijntjes heb je ook!!  :D
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Gerda

Hoi Monique,

Wat een leuke nijntjes. Maar wel rare beestjes, een nestje bouwen in hun WC  :o ::) :D
Als ik ruimte had, zou ik ook wel konijnen willen. Maar helaas  :-\

Groetjes, Gerda

Monky

Hi Gerda,
Volgens mij staan konijnen niet bekend om hun intelligentie  ::) ;D

Ik had gisteren nog een leuke foto gemaakt. Ik zal die er binnenkort ook even bijzetten  ;D

Het is een lief stelletje. Nutty is zo lief voor Dormili. En andersom. Ondanks de verschil in grootte.

Groetjes,
Monky

Monky

Hi allemaal,

Zo, ik ben zaterdag met de nijntjes naar de dierenarts geweest voor de jaarlijkse inentingen en controle.
Ging allemaal goed gelukkig, alleen bleek dat Nutty staar heeft  ??? Hij gaat langzaam minder zien, want zijn lenzen vertroebelen  :( De dierenarts zei dat dat wel vaker bij oudere konijnen voorkwam. Hij is nu ruim 7 jaar. Ik vroeg hoe oud ze gemiddeld konden worden en zijn antwoord was 5 jaar. Ik moet zeggen dat dat mij verraste. Ik hoor namelijk juist om me heen mensen konijnen hebben van 10 jaar en zo.
Maar gelukkig is Nutty verder nog helemaal gezond  ;D Mijn kleine pollewoppie  :-*

Ik had ook meteen over dat nestjes maken gevraagd, want het baarde me toch wel een beetje zorgen en aangezien ik daar toch was. Zijn antwoord verraste me wederom weer.
Hij zij dat juist door die nep nestjes en schijnzwanger zijn ze juist minder kans had op problemen met de baarmoeder!! Konijnen (voedsters) die dit niet doen maken juist kans dat het baarmoederproblemen krijgt.

Wat nu waarheid is  ??? Ik neig toch de dierenarts te geloven  :-[ 8) :)

Met Dormili gaat het gelukkig ook verder allemaal goed. Het enige probleem is dat ze de haren die Nutty verhaart allemaal in haar ogen opslaat  ???  ::) Ik moet regelmatig "plakaten" haar uit haar ogen halen. Wel erg vervelend voor haar, maar we kunnen er niets aan doen.

Ze hebben wel een beetje last van de warmte helaas.

Zo dat was weer even een update van de nijntjes  :)

Groetjes,
Monky

Caroline

Hoi hoi!!

Leuk om te weten!!

Wij hebben hier Vosje, een vrouwtje, zitten samen met haar gecastereerde man, haar twee gecastereerde zonen en een mannetje cavia. Elk voorjaar weet je niet wat je ziet, dan heeft ze zich zelf half kaal geplukt en geprobeerd een nest te maken, helaas slopen de andere het steeds weer.

Mijn vorige konijn was een vrouwtje wat alleen zat en die deed het ook elk jaar. Die is helaas maar 5 geworden, met allemaal turoren aan haar borstjes is ze overleden. Ik denk toch met uitzaaïngen.

Ik lees alleen dat jij ze laat enten, ik dit nodig bij jullie??

Ik heb nog nooit een konijntje laten enten en heb zeker al 35 jaar konijntjes.  :-[

Groetjes van Caroline
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Monky

Hi Caroline,

Ik heb ooit een konijntje gehad die onverklaarbaar is overleden. Ik heb voelde me heel erg schuldig  :-[ Ik heb toen voor mezelf besloten er alles aan te doen om gekke dingen uit te sluiten als ik er iets aan doen kan. Voor die tijd hadden we het ook nog nooit gedaan. Maar na die tijd, elk jaar met elk konijntje. Vooral nu het echt "heerst" bij de wilde konijnen is het van belang en al helemaal nu ik in een nieuwbouwwijk zit.

Maar dat moet iedereen voor zich bepalen. Ik was gewoon enorm geschrokken toen mijn kleine Sockey overleed  :'( Het was mijn eerste eigen konijntje. Hij is maar 2,5 jaar geworden  :'(

We doen wel eens rare dingen als we ergens van schrikken, geloof ik. En of inentingen bij binnenkonijnen echt nodig is...ik weet het niet maar op dit moment heb ik zoiets... better safe than sorry  :)

Maar ja je hebt altijd dingen zoals kanker die weer de kop op kunnen steken  ::) Tja...

Groetjes,
Monky