My cute little bunnies: Dormili,Truukje & Nutty†

Gestart door Monky, 3 december 2005, 22:04:52

« vorige - volgende »

Monky

Hi allemaal,

Het doet me nog steeds pijn dat Nutty er niet meer is... maar het scherpe is er vanaf. Ik heb mooie foto's van hem bij elkaar gesprokkelt. Een daarvan moet in mijn collage komen die ik gemaakt heb van al mijn dieren die ik lief had en er nu niet meer zijn. Dat helpt toch met het verwerken, merk ik. Maar het doet niet minder pijn  :'(
Dormili heeft het nog steeds moeilijk. Ze eet heel moeizaam en zit zielig alleen in een hoekje. Ik doe mijn best om haar zo veel mogelijk aandacht te geven, maar het lijkt alsof dat niet voldoende is.

Ik ben een klein beetje rond gaan snuffelen... Niet echt zoekend, meer om info te vinden hoe je een nijntje bij een opvang kan nemen en zo.... Maar toen kwam ik deze tegen...

Ik smolt... Ze hebben zoveel konijnen op die site... maar dit nijntje heeft me helemaal gegrepen  :-\ Ik kan het diertje niet uit mijn hoofd krijgen...
Maar de ene helft van mij zegt, het is nog te vroeg en de andere helft zegt... je doet Dormili er plezier mee. En als ik het niet doe ben ik een egoist...

Ik vind het moeilijk... Ik weet niet goed wat ik moet doen  :-\

Monky

carco

Ik begrijp je dilemma heel goed.
Toen mijn cavia Karel doodging heb ik ook zitten speuren bij de opvang en niet echt lang gewacht. En als ik die 2 zo samen zie zitten ben ik daar heel blij om.
Dus ik zou zeggen:probeer het, neem Dormili mee om te koppelen en kijk hoe het gaat.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

*Yvon

Hoi hoi

Als je eenmaal bezig bent met alles bekijken,
kom je bijna automatisch wel iets tegen waar je oog op valt en er aan blijft denken.
Verliefd dus !!  ;D
De aandacht die jij haar geeft is toch niet hetzelfde als een konijnenmaatje.
Misschien rot voor jezelf,maar hak de knoop door voor Dormili.
En het konijntje waar je oog op is gevallen ziet eruit om te  :-* :-*
Succes met het nemen van een beslissing.

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

marga

hoi monique
wat een schatje
ik denk dat het voor Dormili wel goed is weer een speel vriendje
ik weet dat het heel moeilijk is het heeft 2 kanten
de ene is wachten en de andere is dormili weer wat vreude geven
ik denk dat ik voor het laatste zou kiezen
maar je moet het zelf beslissen
heel veel sterkte met kiezen
groetjes marga

Caroline

Ach, wat een scheetje.  :-*

Je maakt vast de goeie keuze.  ;)

Sterkte & succes met het nemen van jouw beslissing.  :)
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Wilma1

Het gezegde "het leven gaat door"....is zeker voor Dormili waar en als het dan met een ander maatje kan....waar JIJ je gedachten niet vanaf kan zetten ???....waarom niet dan ???  :D

Ik denk dat je beide dieren er een plezier mee doet!!
;) Succes
Wilma

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Riny

Hoy Monique
Dit is inderdaad een schatje.
Weet je wat het is Monique , wij staan veel langer stil bij de dood als een konijntje zoals Dormili.
Daarom begrijpt die er ook helemaal niets meer van, in eens is hij helemaal alleen.
Hij snapt niet waar Nutty gebleven is, en zoekt naar een speelkameraadje.
Eigenlijk is het maar goed dat ze niet zolang treuren als mensen.
iedereen weet dat als jij nu al een tweede konijntje erbij neemt ,dat je het doet voor Dormili.
Niet omdat jij dat zelf zo graag wil.
Sterkte met het nemen van een beslissing.
Liefs Riny

Monky

Hi allemaal,

Bedankt voor jullie reacties en het meedenken.
Ik heb er vannacht over nagedacht. Ik vond dat ik de knoop moest doorhakken en een keuze moest maken voor mezelf. Anders loop ik er dagen mee en als ik Dormili er blij mee maak, dan maakt het mij ook blij  :)

Ik heb dus besloten om er gewoon voor te gaan. Ik heb me aangemeld en gezegd dat ik interesse heb ik het konijntje. Nu wachten op een reactie.

Ik hou jullie op de hoogte.

Groetjes,
Monky

Wilma1

Een goed besluit  :D EN een slapeloze nacht  ;D ;) maar een konijntje uit een opvang is altijd fijn om die een echt huisje te geven met liefde, warmte, aandacht EN een nieuw maatje  ;)
:D Wilma

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Ivy

Hoi Monique.
Truukje is een schat van een konijn en Wilma van BunnyBin zal vast blij zijn dat hij een goed huisje krijgt met een vriendinnetje en al...
Het is een zeer goed opvang en ze doen ontzettend veel werk, ik heb daar Pukkie gehaald... Het geeft je zo'n goed gevoel want niet alleen geef je Dormili een vriendje maar je helpt een 'niet welkom' konijntje weer het gevoel te krijgen dat hij wel welkom is.
Veel plezier alvast!

PS Ik zag dat Truukje pas eind februari gecastreerd mag zijn, is Dormili gesteriliseerd? Anders is het misschien niet zo verstandig om Dormili mee te nemen om daar te koppelen, straks heb je er 6 konijntjes bij ipv een  :D
Op de BunnyBin website staan veel tips over koppelen, hier ging het ook helemaal zonder problemen...

Groetjes, Ivana

Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

Monky

Dank je, Wilma  :D

Hi Ivy,

Wat leuk om te horen dat je daar ook een nijntje vandaan hebt  :)

Ik had inderdaad gezien dat hij nog niet gecastreerd is en pas eind februari geholpen kan worden. Ik heb daar al over nagedacht. Ik kan hem ook zelf apart houden en hem aan het eind van de maand zelf laten castreren of hij blijft daar tot hij er klaar voor is om Dormili te vergezellen. Ik wacht even de reactie af. Ik ben wel benieuwd.

Als ik meer weet, laat ik het weten.

Heb jij foto's van je nijntjes? Ze stonden, buiten, toch?

Groetjes,
Monky

*Yvon

Hoi hoi

Na veel gelezen te hebben over konijnen en elke keer weer terug kwam bij de opvangs voor konijnen,
hebben wij er ook 1 uit een opvang gehaald.
Helaas ging de eerste dagen bij ons niet best.
Dat kan je als je wilt op m'n site lezen.
>>>Klik<<<
Maar dat kwam denk ik ook doordat Sofie al ouder was.

Groetjes Yvon

Ons dagboekje is 
< hier >

Monky

:o :o :o Jij hebt mijn Sockey en Nutty  :o :o :o :-X

Ik weet dat er een risico aan zit. Maar ik wil ook even kijken wat die Wilma van BunnyBin zal zeggen. Dus nog even afwachten  :)

Nutty was al 5 toen Dormili bij hem kwam. Dat ging eigenlijk buitengewoon goed. Ik had zelfs moeite ze uit elkaar te houden... Nutty was toen bijna 3 kilo en Dormili amper 500 gram... Leek me geen goed idee om ze meteen samen te zetten. Ik heb toen een plexiglas schotje in de kooi gemaakt zodat ze elkaar wel kunnen zien, maar niet konden lastigvallen. Ze wilde wat graag door die schot heen hahaha.

Je hebt wel twee schatjes zeg  :-* Geef ze maar een knuf van me en Jochie ook  :D Mooie kat  :)

Groetjes,
Monky

Mandy

Hoi Monique,

Wat spijtig dat Nutty overleden is, veel sterkte!

En wat leuk en goed dat Dormili binnenkort een nieuw maatje krijgt. Ik heb Rico toen ook snel een nieuw vriendinnetje gegeven, ook uit de opvang.
Hopelijk lukt het koppelen! ;)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

*Yvon

Hoi hoi

Sorry dat ze op jouw Socky en Nutty lijken.  :-[
Was Nutty trouwens dan ook een franse hangoor?
En ik keek terug in je boekje maar ik zag Socky nergens,of heb ik niet goed gekeken?

Heb je al wat van Wilma van BunnyBIn gehoord?

Groetjes Yvon

Ons dagboekje is 
< hier >