My cute little bunnies: Dormili,Truukje & Nutty†

Gestart door Monky, 3 december 2005, 22:04:52

« vorige - volgende »

Monky

Hi Manja,

De opvang heeft hem die naam gegeven.
Hij en zijn broertje zijn in Amersfoort gevonden in een omgeving dat Treek heet. De broer is Treekje genoemd en deze is Truukje genoemd.
Ik vond het wel een grappige naam en op een of ander manier past het bij hem. Maar ik betrapte mezelf al wel op het zeggen van Trukie hahaha.

Hi Esther,
Hij heeft vos in zich. De lange haren blijven beperkt tot rond het koppie  :) Ik vond het idee dat hij Nutty en Wolly gecombineerd is wel erg mooi  :)

Hi Marga,

Citaat van: marga op  6 februari 2007, 09:55:50
hoi monique
heel veel plezier met truukje
en dat ie hele goeie vriendjes mag worden met dormili
groetjes marga

Daar wil ik wel op drinken  :D

Groetjes,
Monky

*Yvon

Hoi hoi

Truukje(Trukie) ziet er echt leuk,mooi en lief uit.
Altijd een leuk gezicht als ze los mogen lopen,dat ze dan van die huppeltjes doen.  ;D ;D
En als Dormili nu al vrolijker wordt,is ze dalijk nog vrolijker als ze samen zitten.  ;D
Ze hebben iig genoeg tijd om aan elkaar te wennen.
Wat een leuke nijntjes heb je gehad.  :)

Wat namen betreft,daar zijn ze bij BunnyBinn heel goed in.
Meestal passen ze de namen aan vanuit de situatie of omgeving waar de nijntjes vandaan komen.  ;D

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Caroline

Fijn dat het zo goed gaat met beide nijntjes, weliswaar nog niet samen.  ;)

Super!!!  :D
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Anja

Hoi Monky,

Wat een mooi konijn is Truukje zeg.
En hij heeft ook nog een positieve invloed op Dormili lees ik wel. Dat moet straks wel goed gaan samen.

Groetjes Anja

Monky

Hi allemaal,

Bedankt voor jullie reacties  :)

Met de twee nijntjes gaat het heel erg goed.
Ik maakte me begin deze week een klein beetje zorgen om Truukje, want hij vrat zijn bakkie binnen no time leeg, ook het hooi en kruidenhooi en andijvie was zo weg... En hij dronk een halve liter per dag  :o Ik vond dat best veel en snel.

Misschien zijn dat nog de naweeen van een tijdje buiten te hebben geleefd. Hij wist natuurlijk niet of hij de volgende dag eten zou vinden dat hij nu is gaan hamsteren.
Ik ga hem morgen wegen. Vorige week was hij 1400 gram. Een kijken wat de weegschaal morgen zegt.

Vanochtend had hij nog een halve flesje water staan dus hij heeft nu minder gedronken. Hij at nog steeds snel, maar goed, dat deed Nutty en Wolly eigenlijk ook toen ze jong waren. Maar ik hou het nog wel in de gaten.
En snel dat hij is  :o Als hij lekker in de ren heeft kunnen uitrennen wil ik hem weer in zijn kooi doen... Nou ik heb wel een paar pogingen nodig hoor hahaha. Hij glipt zo tussen mijn handen weg hahaha. Het lekker beesie  :-* :)

Met Dormili gaat het nu ook heel erg goed. Ze is weer holletjes aan het maken in het stro... zo'n schattig gezicht  :-* En ze zit tegenwoordig altijd in de hoek die het dichtst bij de kooi van Truukje staat. Toch wel een band aan het kweken hier... hoop ik  ;D

Zo en dan nu een paar foto's van Truukje van vanochtend. Hij zat heerlijk weg te dommelen en af en toe een keuteltje eten :P of zich wassen... effe lopen...

Truukje...  :-*

Groetjes,
Monky

Wendy..

Hi Monky,

Ik had je verhaal gelezen en dacht laat ik ook eens reageren.
Wat een leuk konijn Truukje. Ik kan me voorstellen dat je er toch voor bent gegaan. Mooie kleur heeft hij.
Kun je nagaan wat alleen de geur van een ander konijn al doet met dormilli.

Ik heb zelf ook twee konijnen gewoon thuis los in de woonkamer.
De eerste is Bunny en is een voedster van 3.5 jaar en de tweede is Bandit een rammetje van bijna 2.

Bunny heb ik meegenomen uit de dierenwinkel van mijn neef. Ik woonde toen nog niet zo lang op mezelf en kon eindelijk alle huisdieren kopen die ik wilde  ;D.
Ik was ook opslag verliefd en niet eens van plan om een konijntje te kopen maar ze bleef me maar aankijken.... Toch maar gezwicht.
Na ongeveer 1 jaar had ik heel veel gelezen over het gedrag van konijnen en besloot een ram voor haar erbij te nemen.
Toen ben ik ook bij Bunnybin terrecht gekomen.

Dat ging helaas fout. Bij Bunnybin bleek al dat het een lastige koppeling kon worden en thuis na 3 maanden ging het nog steeds niet.
Ik heb echt alles geprobeerd. Ik kon Wilma ook alles vragen!
Uiteindelijk heb ik toen na 3 maanden in overleg met Wilma van Bunnybin dat konijn terug gebracht. Dit was dus een van de zeldzame gevallen tussen ram en voedster dat het fout ging.

Bandit is een nederlands hangoordwerg in de kleur sallander en heb ik bij een fokster uit Almere vandaan.
Hij was toen bijna 8 weken oud.
Deze koppeling liep erg goed. Na 3 maanden heb ik hem apart gezet ivm de vruchtbaarheid en daarna laten castreren na 9 maanden. ( zijn balletjes waren nog niet ingedaald) en nu gaat het super. Ze zijn onafscheidelijk!!

Ik hoop dat dit met Truukje en Dormilli ook zo zal gaan.

Groetjes van Wendy
Groetjes Wendy

Wil je meer weten over ons? Kijk dan op:

http://www.everyoneweb.com/Peardy/

"Peardy's Palace"  valkparkieten

Mara

Hoi Monique

Wat een mooi konijntje, Truukje!

Groetjes

mara

Anja

Hoi Monique,

Wat fijn dat Truukje zich op zijn gemak voelt. Dormili in het hoekje van de kooi dat het dichtst bij Truukje zijn kooi is. Wie weet is ze idd een band aan het kweken.
Ik hoop het zo.
Truukje is een erg mooi konijn.

Groetjes Anja

Monky

Hi Wendy,
Gezellig dat je ook een reactie plaatst.
Ja, het kan inderdaad voorkomen dat een koppeling niet lukt. Ik ben me daar ook erg bewust van. Ik hoop dat Truukje en Dormili elkaar leuk vinden. Ik moet eerst even wachten met het bij elkaar zetten tot ik Truukje kan laten castreren. Ik zit niet te wachten op jonge konijnen  ;D

Ik ben wel benieuwd naar je konijntjes, dus als je een fotootje wil plaatsen?

Hi Anja en Mara,
Truukje is inderdaad erg mooi. Je snapt dan toch niet dat mensen hem dan dumpen :o

Ik heb gisteren weer eens de kooien gedaan en ik dacht laat ik eens iets uitproberen...
Ik heb ze van kooi gewisseld. Dormili zit nu in de kleine kooi en Truukje in de grote.
Dormili was het er duidelijk niet mee eens... Ze zat wat te mokken  ::) Het is gelukkig maar voor een paar weekjes.
Truukje had echter de tijd van zijn leven  :D Rondjes rennen, springen hahaha. Heerlijk als zo'n diertje geniet. Truukje is groter en wordt groter dan Dormili dus ik vond het eigenlijk wel zo eerlijk dat hij in de grote kooi zou zitten. Die andere was eigenlijk te klein voor hem.

Het gaat dus goed met ze. Het zijn twee schatten en ik hoop echt dat ze het straks goed met elkaar kunnen vinden  :)

Groetjes,
Monky

Mara

Hoi Monique

Mijn broer heeft ook een konijn, is net een reuzenbaby hoor. Echt. Maar zo ontzettend lief...

Mara

Wendy..

Hi Monky,

Leuk om te horen dat het zo goed gaat.
Ik zal van de week even een foto verkleinen van mijn lieve nijntjes en dan plaatsen. Zij zijn ook echt geweldig.

Groetjes van Wendy
Groetjes Wendy

Wil je meer weten over ons? Kijk dan op:

http://www.everyoneweb.com/Peardy/

"Peardy's Palace"  valkparkieten

Wilma1

En hebben ze al meer contact samen ??? Mijn buren hebben 2 konijnen...maar die zitten in een (vind ik)  peipklein hokkie en zien dagen lang geen mens, alleen onze katten gaan vaak even kijken naar ze.

's Zomers mogen ze er soms uit en in een stukje gras rennen, maar vorig jaar zijn ze via een tunnel te graven, bij mij in de tuin belandt....wel lief hoor een snuffelend konijn samen met de katt aan de wandel door de tuin en ze doen elkaar niets  ;D dus er moet eerst iets geaakt worden zodat ze niet verder kunen graven.

Maar ik krijg kriebels dat ie altijd maar alleen zit en de andere eronder in een kooi, ze vechten samen. Ze kunnen zich netaan keren....het is een origineel konijnenhok, maar ik vind het zo zielig en zeker zonder aandacht.

Ze zorgt normaliter goed voor dieren, maar nu met een kindje en dageljks werekn is de aandacht minder.....ik zou hen er zo uit willen halen en lekker laten rennen....maar ja, dan kan ik niet maken!!!

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Monky

Truukje en Dormili hebben nog geen contact gehad samen.
Truukje's ballen zijn nog niet ingedaald. Dan pas kan ik hem laten castreren.

Hij heeft wel de tijd van zijn leven. Hij zit nu even in de grote kooi in zijn uppie en dan gaat hij me soms toch een partij heen en weer rennen... Hahaha. De gekkerd.

Ik ben op zich tegen konijnen buitenhouden. Behalve bij mensen die weten wat ze doen. Dus gewoon een ren hebben waar de dieren ongeacht of het baasje thuis is of niet, in kunnen. Vaak is de situatie zoals jij het omschrijft Wilma.
Het is gewoon zielig. Ik had een opvangkonijn van het zusje van Erwin (ze was iemand die het dier 3 maanden in zijn eigen stront en urine liet zitten) Hij kon niet binnen, want dan had ik 3 rammetjes bij elkaar... geen goed idee, dus dan maar buiten blijven. Ik merkte gewoon dat hij minder aandacht kreeg dan de dieren binnen. Hoe ik mijn best ook deed, maar in de winter is het gewoon moeilijk. Maar is zal wel heel eerlijk bekennen... Toen hij was overleden miste ik hem enorm. Ik ging 2 keer per dag naar buiten om hem eten te geven en hem lekker te kroelen en dan maakte ik een rondje tuin en het was lekker. Dat miste ik enorm.
Maar ik ben blij dat Truukje er is. Ik kan bijna niet wachten om hem te laten castreren zodat ze lekker samen kunnen zijn  :D

De dingen die ze als konijnenhok aanbieden, vind ik ook schandelijk klein. Maar mensen blijven het kopen en de fabrikanten blijven het aanbieden  :-\

Jammer dat je de konijnen niet kan overnemen  ;D

Groetjes,
Monky

Wilma1

Tjaa enorm zielig   :-\  :-\  :'( dus het ligt niet aan mij dat ik die koophokken erbarmelijk vindt...zelfs op diversen kinderboerderijen zie je vaak van die hokjes.

Als ik konijnen had en ze buiten zouden zijn, zou ik Piet een hok zo groot als een voliere laten maken....met loop trapjes etc en een groot slaaphok en een grrot veld om lekker te kunnen rennen...zoals LIN het heeft dat is ook prachtig!!!!

Af en toe heb ik de neiging over het hek te klimmen en ze iets te geven of ze er even uit te halen, terwijl zij best gek op de ene is ....Nijntje...de andere bijt en die vond ze niets, ik weet ook niet of die er nog in zit. En doordat ik nooit iemand buiten zie of hoor, geeft het mij een gevoel dat er NOOIT meer iemand naar kijkt, misschien heb ik het helemaal mis hoor  ::) ???

Ik vind het een naar idee een konijn niet zien en wel weten dat er 1 is ??? soms klop ik tegen het hok daar kan ik net bij en hoor dan wel wat!!!
:-\ :-\ :-\ Wilma

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Mara

Hoi Monique

Mijn broer heeft zijn eerste konijn in zijn woning puur door toeval gekregen hoor. Het arme beestje zat in zijn tuin, liet zich zo pakken en is toen bij mijn broer binnen gekomen.

Tja, en nu heeft hij Pukkie...goedendag, dat is net een klein hondje. Hij weegt 5 kg, en nee, dat is niet te zwaar voor hem want hij is echt groot en gezond en superlief, net een schoothondje.

Hij zit nu tijdelijk in de keuken maar normaal zit hij altijd in de woonkamer en aandacht, die krijgt hij genoeg. En als zij op vakantie gaan, dan komt hij lekker naar ons toe.

Mara