25 april 2024, 23:20:05

Sammie & Sjimmie, de twee grasjes

Gestart door danielle, 20 september 2007, 14:02:37

« vorige - volgende »

Sjet

         Hallo Sammie en  Sjimmie
jeetje  zeg,,, wat zijn jullie leuke  vriendjes  .
en  Trosgierst  jazeker vinden grasjes dat een lekkernij .
en  gelukkig  dat je van die mijt af bent  gekomen hoor  je vrouwtje  verzorgd jullie wel heel goed moet ik zeggen .
en  wat dat tam worden betreft   misschien   wil jij wel een keerjte  door je vrouwtje  vastgehouden  worden en dan gaan jullie  samen op de  toilet  zitten   is er niet zo groot   en  hebje  alle   aandacht voor je vrouwtje   misschien een idee .




Hoi  Danièlle   

wat een leuk boekje  over je  grasjes  zeg! helemaal toppie

Groetjes   Georgette

Mara

Hoi Danielle

Hoe gaat het met de twee donderstenen? Met Pipo gaat alles prima!!

Groetjes

Mara

danielle

Hallo baasje van Kiki en Koko,
Wat leuk dat je een kijkje komt nemen in ons dagboekje  :D . We zijn zo druk geweest dat we helemaal vergeten waren dat we hier af en toe een verhaaltje kunnen schrijven. Met mij gaat alles heel erg goed. Mijn baasje zegt dat ik een steeds liever karakter krijg. Ik ben altijd het ondeugenste vogeltje hier in huis geweest en ook echt de baas, ook over die grote vogels. Maar nu ik wat ouder ben geworden heb ik gemerkt dat het niet altijd handig is om je zin door te draven. Nu heb ik dus gemerkt dat het heerlijk is om te kroelen met mijn vriendje, daar kan ik echt heerlijk van genieten.

Hoi Pipo,
Oh schaam schaam dat is toch veel te lang geleden. Ik mis je wel hoor, ben toch wel benieuwd hoe het met je is Pipo en of je nog avonturen hebt meegemaakt. Ik zal jou boekje ook eens snel omhoog hijsen.

:-* Sammie


Hallo baasje van Kiki en Koko,
Ik ben Sjimmie, het vrolijkste vogeltje in huis  :D . Zodra het licht is begin ik met fluiten en ga door tot het donker is. Neem alleen af en toe een slaap pauze. Mijn baasje zal mijn gezang een opnemen.

:-* Sjimmie


Hoi Georgette,
Denk je dat het ook bij grasjes kan zo'n toilettraining? Is dat niet te stresserig voor hun? Ik moet hem dan namelijk eerst vangen en in het toilet zal ik hem weer moeten vangen.

Groetjes Danielle


Carin

Heey Sammie en Sjimmie,

We komen weer even gedag zeggen! We zitten nu weer samen in een kooi.. Morgen gaan we verhuizen en dan komen wij in de woonkamer te staan! Kunnen we de grijze rakkers van afstand bekijken! :)

Bij jullie is alles goed?

Snaveltjes Spikey en Sal

danielle

Hoi Spikey en Sal,
Leuk jullie hier te zien! Met ons gaat alles goed  :D


Ik heb vandaag een groot avontuur beleefd. Ik woon nu bijna een jaar bij mijn baasje en het is hier erg gezellig. Ik ben nogal een bang vogeltje en ben dan ook nooit tam geworden. Ook zit ik altijd in de kooi en wil er niet uit. Het deurtje en dak staat wel altijd open als mijn baasje de tijd heeft, maar ik vind dat nou eenmaal erg eng en in mijn kooi voel ik me tenminste veilig. Maar vandaag heb ik voor het eerst de stap genomen om een kijkje uit de kooi te nemen. Ik heb tien minuten op de kooi gezeten en ben daarna weer naar binnen gegaan. Dat is voor mij echt een overwinning  :) . Ik vond het wel heel spannend, maar gelukkig is alles goed gegaan en is er niets gebeurd. Misschien dat ik het nog eens ga proberen  :-\ .

:-* Sjimmie



danielle

Ik heb de smaak te pakken  :D , op dit moment ben ik weer de kooi uit! Ik heb nu zelfs gevlogen. Het gaat redelijk, maar ik heb nog niet veel kracht om lang in de lucht te blijven en ben erg snel moe. Een keer was ik heel ver van de kooi geland en toen was ik wel een beetje bang hoor. Mijn baasje pakte toen een stokje en daar ging ik op zitten en zo heeft ze me weer naar de kooi toe gebracht. Ja zo'n stokje is niet zo eng, daar zit ik altijd op, maar voor handen daar ben ik doodsbenauwd voor.

:-* Sjimmie


Ik ben zo blij op dit moment! Ik heb het altijd al heerlijk gevonden om uit de kooi te zijn, maar het laatste jaar vond ik het steeds minder omdat mijn vriendje Sjimmie nooit mee ging. Daarom ging ik niet vaak de kooi meer uit. Maar die schijtluis  is eindelijk eens zijn kooi uitgekomen. Heb je nou echt een jaar nodig om zoiets te ontdekken  ::) .
Nu zitten we heerlijk naast elkaar op de kooi, oh wat geniet ik zeg!

:-* Sammie

danielle

Hallo allemaal,
Met ons gaat het heel erg goed  ;D . Mijn vriendje Sjimmie begint al steeds minder bang te worden en gaat zelfs af en toe de kooi uit. Ook al heeft hij een jaar lang in de kooi gezeten kan hij nog goed vliegen en vindt hij zijn kooi terug. Ik vind dit erg leuk, want hierdoor kom ik ook weer vaker de kooi uit. Af en toe geef ik mijn baasje een kusje en land op haar hoofd, maar voor de rest ga ik lekker mijn eigen gang. Die andere twee grote vogels, dat vind ik echt watjes hoor, die zitten de hele dag te slijmen bij de baasjes, denken ze zeker dat ze meer eten krijgen ofzo  ::) . Nee wij grasjes zijn toch een stuk stoerder hoor. Ze zijn zelfs bang voor ons, je hoeft maar een keer te happen in hun staart en weg zijn ze. Ik laat wel weten dat ik de baas ben hoor. Mijn vriendje die is veel liever, die heeft laatst de hele tijd bij hun rond gehupseld  :-X . Zo nu weten jullie ook weer dat het goed met ons gaat  :D

:-* vam Sammie


:-* van Sjimmie

danielle

Hallo allemaal,
Das wel heel lang geleden, he. We leven nog hoor  ;) . Tja het ging eigenlijk zo goed, dat we ook niets te melden hadden. Ons baasje zegt altijd geen nieuws is goed nieuws. Dus daar moesten we ons maar aan houden he. We hebben in al die tijd gewoon lekker gefloten, gespeeld en gefladderd. Zelfs ik, Sjimmie, kom nu regelmatig de kooi uit. Erin hihi, dat laat ik liever achterwegen. Mijn baasje doet daarom helaas de kooi alleen open als ze echt de tijd voor ons heeft. Want ja even op haar vinger stappen daar doen we niet aan he.

Maar er is dus een reden, waarom we opeens weer een berichtje plaatsen. Ons baasje is gemeen geworden  >:(   >:(   >:(   >:( . Ze vangt ons elke dag en dan krijgen we vies spul in ons bekje. Dat wil ik niet, daarom ga ik echt heel hard bijten hoor als ze dat doet. Dat is toch niet normaal. Zegt ze dat ze dit doet omdat er bacterien? in ons maagje zit. Ik weet niet eens wat dat is en voel me helemaal niet ziek. Dus waarom moeten wij dit krijgen. Ook mijn vriendje Sammie is heel boos  :censuur

:-* van Sjimmie en van mijn vriendinnetje Sammie