11 mei 2025, 12:02:58

Broer en Zus uitelkaar halen ofniet

Gestart door Harpy Eagle, 2 december 2005, 11:35:13

« vorige - volgende »

Harpy Eagle

heb  twee jonge valkparkieten
( broer en zus) ze zijn nu  zoeen halfjaar en  worden steeds closer met elkaar zeg maar ;D
we hebben ze   samen met andere jonge valken zitten maar daar moeten ze totaal niets van hebben
die worden zelfs op afstand gehouden

nu is mij  vraag

kan ik ze gewoon bijelkaar laten of moet ik ze uitelkaar houden  heb  namelijk broedhoken in  de voliere dus weet niet of het zoeen goed idee is als hun jongen krijgen of is het niet zo erg bij valkparkieten kunnen hun nakomelingen gewoon gezond zijn ???

Gr
JK

Gerda

Als valkjes een half jaar oud zijn, kiezen ze hun partner (voor het leven). Wanneer je niet wilt gaan kweken is het geen probleem dat je broer en zus bij elkaar laat.
Kweken zou ik zeker niet doen met broer en zus. Genetische defecten worden hierdoor versterkt doorgegeven aan de jongen.

Wanneer de valkjes erg aan elkaar gehecht zijn is het erg moeiljik ze te scheiden. Ze kunnen soms zelfs ziek worden van 'verdriet'. Wanneer ze in dezelfde ruimte zijn, zullen ze ook naar elkaar blijven roepen.

Groetjes Gerda

Harpy Eagle

2 december 2005, 11:48:56 #3 Last Edit: 2 december 2005, 11:51:41 by Harpy Eagle
PERCIES vandaar ook deze vraag
had ze namelijk al een paar keer uitelkaar gehaald
beiden valken werden begonnen non stop naar elkaar teroepen
tot het het punt dat ze beiden uitgeput op de bodem zatten
zat er ook al aan tedenken om ze beiden maar uit de voliere halen een als paartje in een kamerkooi teplaatsen