19 april 2024, 09:44:07

Toch maar weer kortwieken of??

Gestart door zwolse_girl, 3 december 2005, 16:49:45

« vorige - volgende »

Kortwieken jullie jou valkje?

ja dat vindt ik veel handiger..
1 (20%)
Nee
2 (40%)
Nee joh das toch zielig ze knippen jou vingers toch ook niet?
1 (20%)
De ene valk wel de andere niet
1 (20%)

Totaal aantal stemmen: 3

Poll gesloten: 2 januari 2006, 16:51:38

zwolse_girl

3 december 2005, 16:49:45 Last Edit: 3 december 2005, 16:51:38 by zwolse_girl
Hallo allemaal..

Mijn kuiffies veertjes groeien al weer aan en vliegt ook al weer ver.. aan de ene kant zit ik te denken het ziet er wel mooier uit met langere veren en aan de andere kant denk ik van.. Ja maar dan zou die ook sneller weg vliegen en misschien vliegt die ook wel ergens tegen aan etc,..
als zijn vleugels weer lang zijn kun je hem dan zowiezo nog tam houden of verandert dat allemaal?

Wat is dus beter. kortwieken of gewoon laten aangroeien??

Groetjes Jolanda

Riny

Hallo Jolanda
Als je valkje tam is blijft hij dat ook als die weer kan vliegen hoor.
Ik denk dat ze gelukkiger zijn als ze kunnen vliegen.
Groetjes Riny :D

Tara

Hoi,

is hij werkelijk tam?
Want valkjes die worden gekortwiekt, zijn 'tam' omdat ze niets anders kunnen bijna, ze zijn verplicht op te stappen bijvoorbeeld omdat ze niet kunnen wegvliegen.

Ik heb al gekortwiekte valkjes gehad, en de meeste als ze weer kunnen vliegen, maken ze daar dan ook gebruik van, en zijn ze vaak een heel stuk minder tam.

Groetjes, Tara

zwolse_girl

nou ja tam tis maar hoe jij er tegen over kijkt haha .. ik kan hem kroelen vast pakken enz hij bijt ook niet

Riny

Citaat van: Tara op  3 december 2005, 17:08:45

Ik heb al gekortwiekte valkjes gehad, en de meeste als ze weer kunnen vliegen, maken ze daar dan ook gebruik van, en zijn ze vaak een heel stuk minder tam.


Hoy tara
Dan is dat valkje ook niet echt tam geweest maar gewoon gedwongen bij je blijven zitten.
Een valkje wat echt tam is blijft evengoed bij je zitten omdat die graag bij je is,en niet omdat hij gedwongen wordt.
Groetjes Riny :D

Tara

Hoi Riny,

ik vroeg toch ook eerst of hij werkelijk tam was denk ik? ::)

Hoi Jolanda,

als hij zich laat kroelen enzo vind ik wel dat je het eens moet proberen om hem niet te kortwieken ;D

Groetjes, Tara

zwolse_girl

ja ik denk het ook want soms dan wil die naar me toe maar dan zit die nog op de kooi en dan zit hij te kijken naar mij en te bewegen maar ik denk dat hij nog te bang is om te vliegen omdat hij gekortwiekt is en dat hij zo ook niet naar me toe kan komen

Tara

Hoi Jolanda,

nou dan weet je wat je te doen staat ;D

Groetjes, Tara

Riny

Hoy Tara
Dat klopt dat je dat hebt gevraagd.
Maar daarna schrijf je dit;

Citaat van: Tara op  3 december 2005, 17:08:45

Ik heb al gekortwiekte valkjes gehad, en de meeste als ze weer kunnen vliegen, maken ze daar dan ook gebruik van, en zijn ze vaak een heel stuk minder tam.



Dat kan wel verwarring zaaien, en daarom reageerde ik.
Groetjes Riny :D


Tara

Omdat dat gaat over valkjes die een stuk minder tam zijn, maar werden gekortwiekt, en dan noodgedwongen tam zijn, en dat maakte ik volgens mij wel duidelijk genoeg.

zwolse_girl

dus toch maar niet meer kortwieken?? ;D

Riny

Hoy jolanda
Ik zou niet meer kortwieken voorlopig.
Eens kijken hoe het dan gaat.
Volgens mij is die dan tam genoeg,ik heb al veel valkjes tam gemaakt en er nog nooit een gekortwiekt.
Groetjes Riny :D