28 maart 2024, 17:15:30

broedonderbrekingen

Gestart door Lin, 28 december 2005, 12:38:53

« vorige - volgende »

Lin

Ik heb een koppel dat hun eieren (binnen) heeft gelegd op 19,21,23 en 25 december. Nu hebben ze de eerste twee eieren niet meteen bebroed. Pas bij het derde ei broedde ze alleen overdag. sinds twee dagen broeden ze ook 's nachts.

Hebben de eerste eieren nog kans om uit te komen doordat ze nog niet 'tot leven' zijn bebroed? Ik wacht het sowieso af, maar wilde even weten hoe het zit.

Groeten Lin


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Arno


Hoi Lin,
Bij mij gaan ze pas broeden als het derde eitje gelegd is maar dan wel meteen dag en nacht
Het zal spannend worden maar ik denk dat het wel goed gaat komen
groet Arno.
Arno Hobbykweker van Valkparkieten
www.arnohobbykweker.nl  meer info over mutaties : http://www.valkparkieten-benelux.tk/

Lin

Hey,

bij mij normaal bij het tweede ei. Maar nu was het toch te donker in het begn. Gelukkig gaat het broeden nu wel goed. en ik zag dat er 3 bevrucht zijn dus waarschijnlijk leefde het nog niet echt van binnen toen het koud werd.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Arno

Hoi
Klopt het wisselt wel eens het tweede of derde eitje
maar lekker dat het nu goed gaat
groet Arno
Arno Hobbykweker van Valkparkieten
www.arnohobbykweker.nl  meer info over mutaties : http://www.valkparkieten-benelux.tk/

Lin

Inderdaad houden zo, want ik heb nu twee reserveringen en dat zou jammer zijn als het niet doorgaat.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Inger m

Hoi,
Een bevrucht ei leeft sowieso. De eerste delingen beginnen zelfs al voordat het ei gelegd is. Zodra het ei goed bebroed wordt gaat het zich verder ontwikkelen. De eerste dagen broeden de valkparkieten ws nog niet echt en dit gebeurt idd al pas vanaf het 3e ei. Een bevrucht ei leeft dus altijd.

Wat betreft RESERVERINGEN is mijn persoonlijk mening om nog geen ongeboren dieren te reserveren. Er kan nog zoveel misgaan en dat levert (hoe dan ook) teleurstellingen op bij degenen die het betreffende dier hadden willen hebben. Ik reserveer eigenlijk pas als de jongen een paar weken oud zijn en de meest kritische periode hebben gehad.

Ik wens je veel succes met dit nestje!

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Lin

Hey Inger,

Ik had dus al reserveringen voordat het nest er was. Maar ik zag gisteren dat de eieren er niet goed uitzien. Ze zijn aan een kant geplakt zegt zeg maar. Dsu je ziet een vlek op een zijde. Wat raden jullie aan? Gisteren hebben ze s avonds ook niet gebroed en vandaag ging het sochtends ook niet super. Ik heb het liefst de eieren weg zodat ze kunnen rusten. Mijn pop heeft nog nooit eieren gelegd zonder broedblok dus ik denk dat als ik het broedblok zou weghalen ze niks bij legt. Maar ja eens kan de eerste keer zijn.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Inger m

Hoi Lin,
Als ze nog niet uitgelegd is, zou ik de eitjes nog niet weghalen, omdat je dan de hormonale cyclus vrij abrupt afbreekt. Laat de eitjes nog even liggen en wacht tot ze alle eieren heeft gelegd. Persoonlijk xzou ik haar wel even laten broeden en de eieren vrij goed in de gaten houden. Toont de pop steeds minder interesse en legt ze geen eitjes meer, haal dan de eitjes gewoon weg.

Wat betreft de reserveringen heb ik zelf weleens het eea meegemaakt (op kinderboerderij) waarbij dieren werden gereserveerd die nog niet geboren waren, maar waarmee uiteindelijk iets misging...teleurstelling voor een toekomstige eigenaar...vandaar dat ik dat even heb aangestipt. Uiteraard zullen de mensen daar zelf ook wel rekening meehouden.

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.