Schreeuwen & fluiten als ik de kamer uit loop

Gestart door zwolse_girl, 1 december 2005, 23:25:42

« vorige - volgende »

zwolse_girl

Hallo.

Mijn valke kuiffie begint direct te schreeuwen als ik de kamer uit loop..
en dan loop ik terug en ga met hem praten is hij stil..
maar zo dra ik de kooi voor bij loop.. Kraaa Kraaaa je kent het wel..

wat kun je hier het beste aan doen ?
Groetjes Jolanda

Kirsten

Hoi Jolanda,

Er is maar één manier en dat is negeren. Niet terug naar de kooi lopen en met hem praten, want dat ziet hij als beloning... Hij krijgt immers de aandacht waar hij om vroeg.
Hij zal met de tijd moeten leren, dat jij niet meer reageert als ie zo roept en dan wordt het hopelijk minder.

Groetjes
Kirsten


Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Riny

Hoy Jolanda
Ik ben het helemaal met Kirsten eens.
Anders beloon je zijn slechte gedrag en krijg je het misschien wel nooit meer afgeleerd.
groetjes Riny :D

Karin

Bij mij schreeuwen er 17 valkjes tegelijk als ik de kamer uit loop  ;D Gelukkig houden ze al binnen 10 seconden op, weten dat ik toch niet terug kom. Maar dat is heel normaal hoor, even schreeuwen als het vrouwtje weggaat ( of terug komt ). Even gedag zeggen  ;D Maar inderdaad verder negeren. Heb je 1 valkje of heeft je valkje een vriendje ? Anders is mijn advies wel : neem er een vriendje bij.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Gerda

Hoi Jolanda,

Ik zeg altijd als ik wegga (al is het maar voor even):
'k ben zo terug. Als ze dan roepen terwijl ik weg loop, herhaal ik dat nog een keer en dan zijn ze haast altijd meteen stil.

Ze zijn dan gerustgesteld.
Wanneer hij blijft roepen (zoals Kirsten al zei), negeren, geen aandacht geven. Niet bestraffend toespreken wat dat is ook aandacht geven

En ik zeg ik 's avonds voor het slapen gaan ook altijd:
Zo jongetjes en meisje, lekker slapen, nightynight!!
Dan weten ze dat het grote licht uitgaat. Het kleine lampje bij de kooien blijft altijd branden

Groetjes Gerda

Kirsten

hihi gerda, zo herkenbaar, Ik doe precies hetzelfde,.
Ik merk al zelfs dat Demi het overneemt,. Leuk hoor.
Maargoed het klopt inderdaad, dat ze dan aanleren dat ze zich geen zorgen hoeven te maken en je vanzelf weer terug komt.

Groetjes
Kirsten


Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

zwolse_girl

een vriendje ? nou ja wat je een vriendje noemt. hij heeft een poosje met onze grasparkiet samen gezeten maar die werdt te bazig als kuif wou eten of slapen werdt hij aan de kant gepikt, en als die ging slapen kon hij nergens zijn staart kwijt dan alleen door de tralies dus zijn staart is helemaal kapot "snik snik"en niet alleen door de tralies maar ook door de grasparkiet.. dus ik heb ze appart gedaan.

~Natas~

Hoi,

Het kan ook een soort verlatingsangst zijn hoor.
Mijn vogel heeft dat ook heel erg momenteel.
Zodra hij merkt dat je weggaat wordt hij heel nerveus, begint te schreeuwen en een angstige kreet komt eruit.
Ik ga dan altijd even praten en dan zeg ik vrouwtje is zo terug.
Ik zet de radio aan en dan houdt het op.

Maar als dit geen verlatingsangst is zal ik dit gedrag negeren.
Of er inderdaad een vriendje erbij nemen.

Groetjes,

Natas