valkje gekocht, grijze ring +/- 5 jr oud welke kweker?

Gestart door *Esther*, 30 november 2005, 20:50:36

« vorige - volgende »

*Esther*

Ik heb een valkje van iemand overgenomen die haar in de weg stond.
Achtergrond; is aankomen vliegen ongeveer 5 jr geleden.
Was toen erg tam en fluit nu nog de diverse fluitjes na.
Ze? is gepareld dus ik neem aan een pop. Die dus goed kan fluiten! Witmasker gepareld met een mega lange kuif en een behoorlijk witte staart. Dus toen dacht ik is ze bont, maar daar lijkt haar kuif te grijs voo. Of is dat niet bij alle witmasker bonten hetzelfde?
Alleen, niet alle staartveren hebben het bekende visgraat motief. Maakt dit uit in de geslachts bepaling?
Ze ? heeft een zilverkleurige vaste ring om.

Nu uiteindelijk mijn vraag; hoe kom ik achter de kweker als ik de ring al kan lezen. Misschien is iemand het valkje dus kwijt en het lijkt me leuk om dit uit te zoeken.
En hoe kan ik haar het beste vast houden? Ze is nu niet meer handtam is bang voor mijn hand in de kooi. Ik kan wel zonder dat ze erg schrikt een bakje voer in de kooi zetten. Trosgierst weet ze nog niet wat dat is dit negeert ze volkomen.
Het vogeltje heb in Kampen opgehaald.
gr Crosser

wim roskam

hallo crosser , je komt hier achter uit de code op de ring , je kan zien bij welke vereniging of bont hij of zij aangesloten is of was ,  daar vraag je dan info aan omtrend de kweker , mvg wim roskam .

*Esther*

dat weet ik ,.......NB 99

Hoe kan ik het valkje het beste vast houden?
de rest kan ik zo niet aflezen

De bond geeft toch niet zomaar gegevens van een kweker, dat had ik ooit eens ergens gelezen...

gr Crosser

Valerie

Hoi,
Had ik ook ergens gelezen, dat ze niet zomaar die info doorgeven. Maar wie weet... je weet maar nooit dat de kweker hier op het forum zit en je zo kan helpen.
Hoelang is het valkje nu bij je? Laat ze eerst even wennen en probeer dan een keer om het nummer te lezen.
Heb je er een foto van? Is ze witmasker bont gepareld? Zal wel heel erg mooi zijn!

Groetjes,

Valerie



Valerie

Wacht es even... zilverkleurige ring, zei je? Die heeft Peppie (mijn valkje) ook, Ik dacht dat zilver voor goud kwam ( dat was het kleur van 2004), dan heb ik dat mis, als jouw valkje al 5 jaar is.
Iig, veel succes!



*Esther*

Hoi Valerie
het valkje lijkt erg op grisha van....
ergens gelezen.............

Ze heeft een grijze kuif en bovenkant kop is grijs gepareld.
De onderkant van de kop is meer wit.
Ja ik vind de bonte witmasker ook erg mooi.
Ze is nu een weekje bij ons en zit in een te kleine kooi vinden wij. Maar ze wil er ook niet uit. Eerst maar wennen en dan mag ze bij onze 2 andere valken dames in de kamervoliere
En ze reageert sterk op mijn man wel grappig om te zien

Is er met een pop van 6 jr nog te kweken?
Ze heeft nog nooit eieren gelegd voor zover ik weet.

2003 was blauw?
2004 goud?
2005 groen
2006 rood
Dit heb ik ook ergens gelezen maar waar he?
gr Crosser

carco

Hoi

NB is nederlandse bond dat hebben mijn valkjes ook bijna allemaal.
Als je daar een mailtje heenstuurt met het nummer kunnen hun de kweker achterhalen.
Ik heb dat zelf eens bij mijn koppel gedaan , de reden gegeven waarom ik deze kweker zocht en binnen één dag had ik een tel.nummer ( een adres mochten ze niet geven)
Succes:
Groetjes: CAroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




*Esther*

Bedankt.
Nu nog de vogel rustig zien te pakken.
Ze raakt niet heel erg in paniek maar ze klimt wel steeds weg.
Ben benieuwd.

Karin

Sommige kwekers nemen altijd zilveren ringen. Je kunt kiezen voor de kleur van het jaar ( bijv. 2005 is groen ) of een zilvere, die is goedkoper. Maar als er 99 op staat dan zal het valkje van 1999 zijn. Succes met zoeken !

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

*Esther*

Wat ik er tot nu van kan maken is;

WG48 10
G kan ook een 6 zijn dat kon ik niet goed zien en misschien dat er tussen de 8 en de 10 nog iets staat.

Misschien dat iemand het hier op voorhand al herkent?

Als ik het zeker weet zal ik het hier laten weten en de bond bellen.
Crosser

zwolse_girl

bij mij is het ook zo moeilijk om na te gaan van welke kweker hij komt.. want mijne heeft helemaal geen RING en komt uit een dierenwinkel

*Esther*

Ik heb bij kweken een topic geopend met het juiste ringnr dus wie weet!!!