12 mei 2025, 04:32:02

Quantadro erg bang

Gestart door Tara, 5 december 2005, 22:34:21

« vorige - volgende »

Tara

Hoi allemaal,

tja, mijn tweede vraag over mijn Quantadro vandaag ;D
Ik wou 'm al eerder stellen, maar glad vergeten!

Dus de vorige vraag ging over zijn mutatie, tja dat ie gepareld is weten we allemaal, maar wel vreemd, maar goed, hier ga ik daar niet over beginnen, maar wel mijn vraag stellen!

Quantadro is nogal een bang vogeltje, hij is alleen niet bang voor mij en zijn mede-valkparkieten. Maar als Jan bijvoorbeeld dichterbij komt, blaast Quantadro heel erg, en vandaag liet Jan een veertje vallen van boven de kooi, naar beneden, richting Quantadro, hij kreeg bijna een aanval, het arme valkje, zo happen daarnaar, net of hij het zelf zag als een aanval, terwijl als hij bij mij zit, hij erg lief is en kusjes geeft e.d.

Er zit een laddertje in de kooi, ongeveer in het midden, Quanne zat daar op, Jan keek een beetje verder, en ik keek aan de kant van het laddertje, Quantadro kwam een heel stuk dichter bij mij, maar hij keek heel bedreigd naar Jan toe, wat toch heel vreemd is, Jan heeft Quantadro nooit iets misdaan.

Wat mij ook opvalt, als er een nieuw speeltje ofzo in de kooi komt, is hij ook héél erg bang, maar dan is hij achteraf wel de eerste die er mee speelt of er op zit...

Weet iemand waarom Quantadro zo bang is, en of er iets aan te doen is?

Groetjes, Tara

Tara

Niemand?
Gisteren haalde ik Quantadro even uit bij Jan, terwijl Seraiyo ook uit was, toen kon Jan hem vasthouden en aaien, terwijl ie dan niet bang was, heel vreemd vind ik :-[ :-X

es

Hoi Tara,
Jammer dat er nog niemand gereageerd heeft op je oproepje :-[ misschien komt dat nog.
Ik had net gereageerd in je verhaal en het is toch een begin, goed toch :)
Hij zal dan toch op de een of andere manier benieuwd zijn. ???
Heb echt geen idee hoor.  :-[ sorry

Rianne

Misschien verdediging van zijn 'territorium'?

Tara

Hoi Es,

dank je voor je reactie, hier en op het dagboek :-*

Hoi Rianne,

nee, geen verdediging van het territorium, want hij is niet dominant, maar erg bang. Seraiyo hier is baas, en Quanne weet dat, en zal ook geen dominant gedrag vertonen.

Bedankt voor je reactie ;D :-*

Groetjes, Tara

valkje-jacco

hoi,

had je topic nog  niet gezien, maar van dat sppeltjes dat heeft jacco ook, altijd  even wennen en blazen, en jacco is erg eenkennig, ik kan alles met hem doen, knuffelen alles! maar anderen niet daar blaast ie naar, misschien gewoon erg enkennig??

groetjes:mitchell
hoi!
ik heb 7 valkparkieten, 
Jacco, wildkleur man van juni 2004
Gipsy, lutino pop, leeftijd onbekend
Christy, cinnamon geparelde witmasker pop, 8 juli 2006
Pearl: geparelde pop, van 2006
Appie: Albino man, van 2006
Chaiba: Wildkleur man, van 2005 (blauw ringetje?2005??)
J.J. De kleine van Jacco, nu net een week oud
Als je vragen hebt kun je ze altijd stellen via IM, Mail of voeg me toe op je msn :)

~Natas~

Hoi Tara,

Ja waarom Quantadro zo bang is vind ik wel moeilijk om hierop te antwoorden.
Kan het niet zijn dat Quantadro toen hij klein was een soort angst heeft voor mannen of zo.
Want bij jou als hij eruit is kan jij alles met hem doen, maar zodra er een man in de buurt is dan wordt hij angstig.
Het kan ook zijn dat Quant gewoon een angstig vogeltje is en blijft, maar dit kan in de loop der jaren wat verbeterd worden hoor.

Groetjes,

Natas