5 mei 2025, 13:11:44

Witmaskers

Gestart door Jacoba, 28 november 2005, 15:38:53

« vorige - volgende »

Jacoba

29 november 2005, 13:52:08 #15 Last Edit: 29 november 2005, 15:13:03 by labrador
O.K. bedankt, ik moest dit even vragen voor vrienden.
Nu ik er toch aan denk heeft iemand ook een bonte geelwang (of ander soort geelwang)??

Mandy

29 november 2005, 17:49:13 #16 Last Edit: 30 november 2005, 00:23:00 by Mandy
Ook die heb ik nog, een cinnamon geparelde geelwang pop split bont.
Ze is van 23 juni en deze foto heb ik net gemaakt. Ze heeft dus genoeg hormonen zoals je al wel ziet, alleen een beetje te vroeg en met het verkeerde mannetje! :P

En zo ziet ze er in het geheel uit. Omdat ze split bont is heeft ze een paar gele plekjes in de nek.

En ik heb nog nieuwe foto's gemaakt van de wildkleur en bonte. De wildkleur heeft een paar gele vlekjes in de nek omdat die split is voor bont.

Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Jacoba

Maar als de mannen hun parels verliezen zijn zij toch altijd split voor gepareld of zijn zij dan gewoon gepareld? Want als je zo´n mannetje naar een paar jaar doorverkoopt en hij heeft geen parels meer zal z´n nieuwe eigenaar hem toch aanzien voor split voor gepareld??

*Esther*

Lastig he!
Split betekent dat je het niet kan zien dat ze het bij zich dragen.

bv bij mensen.... vader heeft bruine ogen en moeder blauwe.
baby heeft blauwe ogen gekregen. Dan zou je kunnen zeggen dat de baby een split heeft voor bruine ogen.
(En nou niet iedereen comm geven op dit vb he....)

De parels die bij de man verdwijnen, heeft niks met split te maken. Hij IS gepareld, en verdwijnen omdat hij man is en geen pop.

Snap je het een beetje?

Crosser

Jacoba

Niet echt nee,

naar een paar jaar zijn die parels verdwenen en zie je dus niet meer of deze valk gepareld is. Als deze dan van eigenaar wisseld, dan weet de eigenaar dus niet dat hij gepareld is geweest en zal dus denken dat hij split is of helemaal niks met gepareld heeft. Word zo´n valk dan nadat hij z´n parels kwijt is split voor gepareld of blijft hij dan gepareld ondanks dat hij dan geen parels meer heeft.

Tjerk

Henry

nou als je dus een geparelde man hbt he dan verdwijnen de parels na de rui.dan zie je de parels minder maar dan blijft het toch een geparelde man en geen split geparelde.

henry

Jacoba

Jacoba

13 december 2005, 16:29:01 #22 Last Edit: 13 december 2005, 16:33:13 by labrador
Het mannetje de achterste op de foto is een:
Witmasker Gepareld slit voor Bont.
De pop hier de voorste op de foto, ik weet niet precies wat dat nu is kwa mutatie (zij heeft rode ogen, hier kwam ik laatst achter en dit werd door meerdere mensen bevestigd).
Haar vader: Witmasker Cinnamon Bont Gepareld.
Haar moeder: Witmasker Lutino (Albino).

Kan iemand mij vertellen wat voor mutatie het is?
Wat voor jongen kan ik hier precies uitkrijgen?

*Esther*

Hoe oud is je achterste mannetje?
Omdat hij zijn parels en streepjes op de staart nog heeft?
In de mutatie calculator kun je alles invullen en weet je ook de jongen die er van zou kunnen krijgen.
Crosser

Jacoba

Dit mannetje is van juni 2005 en de foto is van augustus, dus hij was toen nog niet aan het ruien. Maar die mutatie calculator is wel heel leuk maar ik weet dan niet wat waar zij split voor is en kan ik nog niet kijken wat voor jongen ik krijg.

Kan iemand mij vertellen watvoor mutatie zij nou precies is?
En wat voor jongen ik er dan precies uitkrijg?

carco

Hoi

Zo te zien is je pop een cinnamon geparelde witmasker en aan de hand van de ouders die jij beschrijft als volgt:

Moeder:witmasker lutino
Vader:bont witmasker cinnamon gepareld

man afkomst:
100% witmasker split voor bont {X1:  cinnamon gepareld} {X2: lutino}

pop afkomst:
100% witmasker cinnamon gepareld split voor bont

En dan wil jij nog weten wat voor jongen je evt. uit dit koppel kan krijgen?
Dat is dan als volgt:

Moeder:witmasker cinnamon gepareld split voor bont
Vader:witmasker gepareld split voor bont

man afkomst:
25% bont witmasker gepareld split voor {X2: cinnamon}
25% witmasker gepareld split voor {X2: cinnamon}
50% witmasker gepareld split voor bont {X2: cinnamon}

pop afkomst:
25% bont witmasker gepareld
25% witmasker gepareld
50% witmasker gepareld split voor bont

Zo bedoelde je het toch??

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

Jacoba

Als het goed is klopt het onderstaande:
Ouders:
Vader=Witmasker Bont Cinnamon Gepareld
Moeder=Witmasker Lutino

Nageslacht:
Jonge man
100.0 % Witmasker split to Bont {X1:Cinnamon} {X1:Gepareld} {X2:Lutino}

Jonge pop
100.0 % Witmasker  Cinnamon Gepareld split to Bont

© 2004 - 2005 Barry van Rossum & Peter Bosboom | valkparkiet.com

En dan komt dit er waarschijnlijk dus uit kwa jongen:
Ouders:
Vader=Witmasker Gepareld split voor Bont
Moeder=Witmasker Cinnamon Gepareld split voor Bont

Nageslacht:
Jonge man
25.0 % Witmasker Bont  Gepareld split to {X2:Cinnamon}
50.0 % Witmasker  Gepareld split to Bont {X2:Cinnamon}
25.0 % Witmasker  Gepareld split to {X2:Cinnamon}

Jonge pop
25.0 % Witmasker Bont  Gepareld
50.0 % Witmasker  Gepareld split to Bont
25.0 % Witmasker  Gepareld

© 2004 - 2005 Barry van Rossum & Peter Bosboom | valkparkiet.com

Als dit goed is dan klopt het hé ;D
Maar wat verklaard dan de rode ogen van de pop, komt dit doordat haar moeder een Witmasker Lutino (Albino) was? In een van de voorgaande berichten heb ik een foto van het spannetje geplaatst, maar daar is dit niet op te zien. Ik keek vanochtend toch nog is goed, en zag dat ze rode ogen had. Dus ik ging naar m´n moeder en vroeg aan haar of zij ook is wou kijken wat voor kleur ogen ze had, zonder te zeggen dat ik dacht dat ze rode ogen had en zij zei ook dat zij rode ogen had en vanavond zij m´n vader dat ook. Maar wat verklaard die rode ogen?

Jacoba

Tjerk

Maar wat verklaard dan de rode ogen van de pop, komt dit doordat haar moeder een Witmasker Lutino (Albino) was? In een van de voorgaande berichten heb ik een foto van het spannetje geplaatst, maar daar is dit niet op te zien. Ik keek vanochtend toch nog is goed, en zag dat ze rode ogen had. Dus ik ging naar m´n moeder en vroeg aan haar of zij ook is wou kijken wat voor kleur ogen ze had, zonder te zeggen dat ik dacht dat ze rode ogen had en zij zei ook dat zij rode ogen had en vanavond zij m´n vader dat ook. Maar wat verklaard die rode ogen?

wim roskam

beste lezer er zit mogelijk fallow in , je vogel zal na het ruien lichter van kleur zijn , en dan zie je ook lichte vlekken , grijs beige van kleur , groeten wim roskam .