6 mei 2025, 20:59:11

geslacht

Gestart door emca, 23 november 2005, 17:28:03

« vorige - volgende »

emca

hallo allemaal,

ik heb een klein vraagje! me vriend en ik hebben twee valken maar weten niet wat nou pressies het geslacht is van onze vogels in de dieren winkel zeiden ze dat het te dien is aan de wangen. we hebben onze vogels nu 4 maanden zou iemand ons kunnen helpen naar verhand van een foto van onze birds het geslacht te bepaal en :D.

hier onder zie je onze emca zij of hij is heel eigenwijs, krijst als of iemand wordt vermoord niet normaal, heeft een lange staart fluit nooit.

hieronder is de foto van roosje zij of hij fluitbijna de helledag door  soms met de muziek op de radio of tv en de nep vogel in de kooi, zij of hij heeft witte veertjes in de hals en een korte staart.

alvast bedankt.
emca, kuifje, roosje r.i.p, luna jongies en verzorgers

1e eitje is gelegt op 22-05-06 bevrucht niet geboren
2e eitje is gelegt op 24-05-06 bevrucht geboren op 12 juni.
3e eitje is gelegt op 26-05-06 bevrucht geboren op 13 juni
4e eitje is gelegt op 28-05-06 bevrucht geboren op 16 juni
5e eitje is gelegt op 30-05-06 bevrucht geboren op 17 juni

Tara

Hoi,

belachelijk, je ziet het niet aan de wang, maar het verwondert mij totaal niet dat dat wordt gezegd in een dierenzaak...

Jouw valkjes zijn volgens mij allebei cinnamon van mutatie,
volgens mij is Emca een popje, maar als haar masker, net als Roosje, zo geel wordt, zal het 'n mannetje zijn, maar denk niet dat dat nu nog zal gebeuren.

Roosje is dus een mannetje, cinnamon mannen krijgen een geel masker, terwijl popjes niet dus.

Groetjes, Tara

Riny

23 november 2005, 19:03:56 #2 Last Edit: 23 november 2005, 21:14:11 by Riny
Hallo Emca
Het is nog erg vroeg om het met zekerheid te kunnen zeggen,je valkjes zijn nog erg jong.
Wacht de eerste rui eens af en dan kun je het ook zien aan de staartveren.
Bij een pop blijft er een visgraatmotief in zitten en de mannen krijgen bij  effen grijze staartveren.
Ook kun je het dan zien en merken aan het gedrag.
groetjes Riny :D

emca

hallo allemaal,

ik heb net op het form verder gekeeken over hoe je het geslacht kan bepallen en eens goed onze vogels bekeeken en kennelijk hebben echt een vrouwtje en een mannetje, onze vogels zijn net een maand uit de eertse rui en emca toont echt het motief van een pop door dat ze een visgraatmotief heeft in haar staart, geen gelle masker heeft en de kuif geheel grijs is roosje daar en tegen komt met uiterlijk en gedrag presiec over als een mannetje gelle masker, gelle kuif, konstant fluiten en reageeren op geluiden van dieren tv en radio ook op ons. ;) maar ik ben blij te weten dat we toch een pop en mannetje hebben.

nou ik weet dat we een pop en een mannetje hebben hoe kunnen wij dan merken als onze valken gaan broede, dit heb ik nog niet terug kunnen vinden op het form. ??? ???

dit zijn emca en roosje emca zit in de bloempot  :o ;D ;D ;D

groetjes emca en roosje
emca, kuifje, roosje r.i.p, luna jongies en verzorgers

1e eitje is gelegt op 22-05-06 bevrucht niet geboren
2e eitje is gelegt op 24-05-06 bevrucht geboren op 12 juni.
3e eitje is gelegt op 26-05-06 bevrucht geboren op 13 juni
4e eitje is gelegt op 28-05-06 bevrucht geboren op 16 juni
5e eitje is gelegt op 30-05-06 bevrucht geboren op 17 juni

Paul

Hoi Emca,

Het beste is met broeden te wachten tot ze ruim een jaar oud zijn.
Weet je toevallig ook of ze broer en zus zijn anders kan je er namelijk beter niet mee kweken en als er toch eitjes komen die omwisselen voor nepeitjes.
Als ze gaan broeden dan gaan ze eerst een tijdje daarvoor meerdere keren paren en na een week a 2 weken kunnen dan de eerste eitjes komen maar dat kan ook langer duren.
Ze leggen een ei en dan een dag niks en dan weer een tweede ei en dat gaat zo door tot gemiddeld 4 a 6 eitjes.
Vaak als je echt een nestje wilt is het beste een broedblok aan ze te geven dat gaat toch vaak beter dan een nestje op de bodem.

Groetjes, Paul

Tara

Citaat van: Paul op 23 november 2005, 20:16:03
Hoi Emca,

Het beste is met broeden te wachten tot ze ruim een jaar oud zijn.
Weet je toevallig ook of ze broer en zus zijn anders kan je er namelijk beter niet mee kweken en als er toch eitjes komen die omwisselen voor nepeitjes.

Ze zijn van verschillende kwekers zoals al eerder werd vermeld.

Paul

CitaatZe zijn van verschillende kwekers zoals al eerder werd vermeld.

Dat is dan niet in deze topic vermeld anders had ik het niet gevraagd.

Tara

Citaat van: Paul op 23 november 2005, 21:33:44
CitaatZe zijn van verschillende kwekers zoals al eerder werd vermeld.

Dat is dan niet in deze topic vermeld anders had ik het niet gevraagd.

Ja mijn excuses, heb het verward met het topic van Shirly

Marco

CitaatZe zijn van verschillende kwekers zoals al eerder werd vermeld

Kan dit idd ook nergens terugvinden.
Ik zou er ook niet op vertrouwen als ze uit een dierenzaak komen.
Vaak wordt daar een nestje opgekocht van een klant of zo.
De kans dat je onverwante vogels hebt in een gemiddelde dierenzaak is heel klein.

Tara

Hoi Marco,

nee had dit topic verward met een gelijkmatig topic, maar dat was van Shirly :).

Groetjes, Tara