mijn Killa of is het Killsta... M of P???

Gestart door speedfreak20, 30 november 2005, 14:53:00

« vorige - volgende »

speedfreak20

Hai... mijn V.parkietje is nu ongeveer 3 maanden oud.
Maar weet nog niet echt zeker of het een mannetje of popje is.
ik denk een mannetje, maar weet nog niks zeker.

kan 1 van jullie aan de foto zien wat voor geslacht mijn vogeltje is ?

gedrag: Als ik kleine spulletjes op tafel leg en ik zet hem/haar erbij dan gaat hij als een gek alles van tafel proberen te gooien.. echt grappig gezicht.

In de ochtend krijg ik altijd een wake up call (krijsen) vanuit de keuken dat hij/zij naar de woonkamer wil. Pas als ik hem naar mijn bed toedraag en naast me zet is ie pas stil.

de laatste 2 weken wil de vogel de hele tijd bij me zijn als ik hem in de kamer loslaat dan komt ie na 10 min onderzoek snel weer aan mijn voet trekken dat ie bij me wil zitten.

ik hoop genoeg info gegeven te hebben.. en de foto helder is...
hoop gauw wat van jullie te horen.

;)

speedfreak20

hehe.... ik weet het... was et ff vergeten...

Peter

Hoi,

Op de website kun je een ook duidelijke omschrijving vinden of het een man of pop is: http://www.valkparkiet.com/nl/files/vragen.htm

Weet je de ouders ook? Welke mutatie de ouders hadden?

Groetjes,
Peter

speedfreak20

nope... en ik heb bij de beschrijvingen gekeken... maar ik weet niet eens wat voor 1 het precies is... bont of gepareld?

tja aan het gedrag zou ik zeggen een mannetje... maar zekerheid heb ik dan niet... want ik wil graag een partnerje voor mijn vogel regelen...

Riny

Hallo
Als je valkje pas 3 maanden is en je weet niet wat de ouders voor een mutatie hebben,is het onmogelijk om nu te zeggen wat voor geslacht je valkje heeft.
Als je het perse nu wil weten zul je een dna test uit moeten laten voeren.
Of geduldig afwachten tot je valkje de eerste rui door is ,dan kun je het vaak aan het gedrag zien.
Groetjes Riny :D

Peter

Vanaf 6 a 7 maanden (na de jeudrui) kun je aan het uiterlijk pas zien wat is een man of pop. Daarnaast is het bij een bont variant niet te zien aan het verenpak, en de parels blijven normaal alleen bij een pop als de jeugdrui geweest is. Echter bij een biont geparelde blijven de parels vaak veel langer.

Je zult dus echt op gedrag moeten oordelen. Hoe ouder de valkparkiet hoe beter gedrag te omschrijven is.

Groetjes,
Peter

Tara

Jouw valkje is bont gepareld ;) Dus niet bont of gepareld :).

Maar eh... Je zult idd nog eventjes moeten wachten, als de pareltjes gaan verdwijnen is het een mannetje, blijven ze, is het een popje :).

Groetjes, Tara

speedfreak20

dank jullie wel voor de reacties..... dus ff wachten nog maar... thankx.