29 april 2024, 09:14:51

Is het nu een man of een pop???

Gestart door louis, 24 november 2005, 16:18:14

« vorige - volgende »

louis

hoi hoi,

Ik heb een koppeltje ( witmasker en witmasker bont) verder heb ik nog twee popjes en 1 man.< Dat mannetje fluit heel erg hard, net als het mannetje van het koppeltje en tikt ook steeds tegen de tralies aan, maar ik merk dat als het koppeltje gaat paren, dan wordt hij jaloers en vraagt aandacht van het mannetje!! Hij toont dan hetzelfde gedrag als het popje. Het klikt ook totaal niet met de andere popjes en het mannetje. Ze vechten wel niet met elkaar.Hij vertoont alleen niet dat broedse gedrag.Zou het dan toch een popje kunnen zijn???

groetjes louis

bobbie

Hoi,

Ik heb ook een valk die fluit als een man maar blijkt een pop te zijn. Ze zit momenteel op haar eieren te broeden. :D

Die valk van jou, waar het nu over gaat, hoe oud is die en is het de witmasker of de bonte.

Bij de bonte is het zeker niet te zien de komende 3 jaar. Bij een bonte kan het 3 jaar duren bij een man voordat de vrouwenkenmerken niet meer aanwezig zijn.

We horen het wel van je.

Groetjes, Nel :)

louis

hoi hoi,

Dat valkje dat zo fluit is een lutino, ik heb het misschien een beetje onduidelijk uitgelegd.
Het koppeltje is een witmasker en witmasker bont. Maar het valkje dat zo jaloers doet en zich gedraagt als een mannetje en waarvan ik denk dat het een vrouwtje is, dat is een lutino.
Een heel verhaal, ik hoop dat jullie het snappen. Het valt mij ook op dat als het koppeltje in het broedblokje gaat zitten, dat het lutino valkje er steeds voor gaat zitten.Ze wordt dan weggejaagd door het mannetje. Het lijkt wel alsof ze/hij heel jaloers is.Ze wordt af en toe wel gekriebeld door het mannetje van het koppeltje.

Groetjes louis

bobbie

Hoi,

De lutino gaat het dus om. Hoe oud is die?

Als de lutino al door de rui is en het is een man dan heeft ie effen vleugelveren en een effen staart.

Als de lutino na de rui weer veren krijgt/heeft gekregen met vlekjes (heeeeel goed kijken) iets donkerder geel dan de veren en ook de staart gestreept, dan is het een pop.

Het ligt dus aan het feit of ie al in de rui is geweest. dan kan je het zien.

Groetjes, nel :)

louis

hoi hoi,

Hij van begin juni, hij is wel al in de rui geweest. Volgens mij is het een man, want hij heeft een ff staart.
Ik vind het alleen zo raar, waarom hij ook aandacht wil van dat mannetje ( witmasker bont)

groetjes louis

bobbie

Hoi Louis,

Misschien wilt ie laten weten dat hij ook een echte vent is.
Ik heb ook mannen die af en toe bij elkaar gaan zitten en een riedel weggeven. Misschien is het rangordebepaling? Ik weet het niet.

Groetjes, Nel :)

louis

hoi hoi,

Ik heb weer een vraagje.
Ik heb een koppeltje en sinds een week paren ze enz.
Maar het popje zit nu steeds in het broedblokje en het mannetje beschermd het broedblokje.
Hoe lang duurt het voordat ze eitjes gaat leggen. Hoe kun je dat zien?
Het mannetje pikt ook iedere valk die in de buurt komt van zijn broedblokje.

Groetjes louis

Riny

Hoy louise
Er staat geen tijd voor wanneer ze de eitjes gaan leggen.
Dat verschild ook wel per koppeltje.
Gewoon even geduld hebben dan komt het wel goed.
groetjes Riny :D

louis

hoi riny,

ok, dan weet ik dat.
Maar kun je het dan niet zien aan het popje? Het valt mij op dat ze een gebogen staart heeft.

groetjes louis

Riny

Hoy Louise
Je kunt het zien onder aan haar rug net boven de staarveren.
Als ze een eitje bij zich draagt zit daar een bobbel.
Misschien dat je het op deze foto kunt zien.
Groetjes Riny :D

louis

hoi hoi,

Ze heeft daar een knobbel zitten, dus ik denk dat het dan niet lang meer gaat duren.

bedankt en ik laat het weten wanneer ze een eitje heeft gelegd.

groetjes louis

Riny

Hoy Louise
De pop op de foto heeft daags er na een eitje gelegd.
Groetjes Riny :D