23 april 2024, 15:10:21

Mijn naam is Teddy!

Gestart door Annemieke, 31 mei 2003, 15:37:12

« vorige - volgende »

Annemieke

Hallo allemaal,

Inderdaad was het een verrassing toen we het eitje zagen,maar we wisten wel dat er iets te gebeuren stond.  ::)

Normaal was Teddy helemaal mijn vogeltje, met eten, knuffelen enzo en Raymond kreeg de knauwen als het niet ging zoals gepland.   ;D

Op dit moment kan ik beter weer bij mijn moeder gaan wonen, want als ze me als ziet dat valt ze me aan alsof ik van plan ben haar om zeep te helpen.  >:(

Dat is dus niet mijn plan,maar ik vind het toch wel even slikken als mijn vogel niets van mij wil weten. Ik lijk wel jaloers.  :-[

De enige troost die ik heb is dat het weer over schijnt te gaan als de eitjes weg zijn.  :)

Madam zit nu ook weer in haar kooi naar mij te blazen en zit zo stil dat we verwachten dat er vandaag weer een ei komt.
Ze had gisteren dan ook wel een hele dikke kont.  :o

We wachten vol spanning af.  8)
Groetjes,

Annemieke, Teddy & Punky

Lique

Hoi Annemieke,

Het is heel normaal, dat teddy nu anders reageert. Mijn eerste keer stond ik er ook zo raar van te kijken. En het is ook absoluut niet leuk dat ze nu zo agressief is.
Maar over een tijdje is teddy gewoon weer de oude.
Het gedrag wat ze nu heeft is heel erg beschermend tegenover de eitjes.

Groetjes Lique

Annemieke

En inderdaad, het tweede ei is gelegd.

Hoeveel zullen er nog volgen? ???
Groetjes,

Annemieke, Teddy & Punky

Lique

hahah, gefeliciteerd zeg. Het kan nog wel oplopen tot 6 eitjes.
en daarna gaat ze nog een tijdje broeden. Totdat ze erachterkomt, dat ze niet bevrucht zijn. Dan laat ze de eitjes in de steek.


Annemieke

29 juni 2003, 20:31:26 #19 Last Edit: 30 juni 2003, 01:20:54 by Annemieke
Hallo allemaal.

Hier weer een stukje verhaal in het leven van Teddy.

Vandaag is er toch wel het een en ander veranderd alleen heeft Teddy het zelf nog niet door.  :-/

Voordat Teddy haar 5 eitjes ging leggen hebben we een tweede valkje 'besteld' bij Mandy.
Vandaag hebben we dat tweede valkje (Punky) opgehaald bij Mandy samen met een logeervalkje voor een nichtje en haar man.

Maar zo uithuizig als Teddy eerst was, zo inhuizig is ze nu dus nu heeft ze nog niet het lef om buiten de kooi te komen kijken en te zien wat er is veranderd. Haar reactie moeten we dus nog even afwachten.  ::)
Groetjes,

Annemieke, Teddy & Punky

moonwitch (diana)

hoi annemieke

gefeliciteerd met punky. Nu heb je 2 schitterende valken.
Hopelijk blijk punky een man te zijn dan heb je volgend jaar misschien ook zelf een nestje met prachtvalken.
Groetjes diana B
R.I.P. Boomer 15-11-06
Voor altijd in onze gedachten , Kanjer

Marianne

30 juni 2003, 00:09:51 #21 Last Edit: 30 juni 2003, 00:10:09 by Marianne
Hoi Annemieke,

Gefeliciteerd met Punky.
Ik heb hem vandaag bij Mandy in het kooitje gezien en het was ook een schatje.
Heel veel plezier ermee.

Groetjes Marianne

Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Mandy

Ik ben benieuwd hoe ze het straks samen zullen hebben en wat Punky straks blijkt te zijn. Nu zou ik inhuizige Teddy maar ff lekker uit laten broeden en ze dan kennis laten maken. Maar ze zal wel een keertje komen kijken denk, want ze zal toch wel wat nieuw getjilp horen nu.
Veel plezier met Punky hé. ;)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Annemieke

Hallo allemaal.

Nou, de eerste ontmoeting is geweest.  :-/

Punky ging als enthousiast jong huppelend op Teddy af en Teddy ........... die ging er als een haas vandoor.  :-[

Maar gelukkig laat Punky zich niet zo snel uit het veld slaan en volgt Teddy gedurende enige tijd.
Jullie kunnen je waarschijnlijk wel voorstellen welk effect dat geeft hier in de huiskamer.  ::)

Uiteindelijk hangt Punky uitgeteld in de gordijnen of zit hijgend op de kooi terwijl Teddy zich verschuild achter de pannen of met gespreide vleugels bovenop haar kooi zit.  :o

Toch wordt het schrikeffect bij het zien van Punky wel al minder, maar blijven zitten en kennismaken.............nee, daar is Teddy nog niet van gediend.  :(
Groetjes,

Annemieke, Teddy & Punky

Annemieke

Hallo allemaal.

Weer even een updateje over ons valkenvolk.

Teddy is helaas niet meer zo knuffelig als voor het eitjes leggen.
Nog steeds wel (met vlagen) lief, maar wel zeer duidelijk in wat ze wel en niet wil.

Nu is ze weer even zielig.
Ze heeft namelijk aan een kant de 4 grootste veren van haar vleugel verloren.  :o

Waarschijnlijk gekneusd en afgebroken toen ze schrok en naar beneden stortte in de kooi.  :'(
Vliegen is nu dus wat lastig, maar ze laat goed weten wat ze wil.
Flink piepen als ze wil dat we haar een lift geven en duurt het te lang, dan doet ze toch een poging om te vliegen met als resultaat dat we heel snel komen als ze weer eens naar beneden stort.  ???

Met Punky gaat het prima.
Is zeer aanhankelijk naar Teddy toe: waar zij gaat, gaat hij er achteraan (handig als ze terug de kooi in moeten)  ;D

Hij fluit zijn longen uit z'n lijf  en Teddy..... reageert er niet op!!!  >:(

Hij is heel erg lief en knuffelt heel graag! Begint ook al te leren eten van de rijst, aardappel, fruit, ijs (zowel water- als roomijs) en al het andere wat Teddy zo snel mogelijk voor zijn neus probeert op te hebben.  ::)

Wat ook zo leuk is: Punky heeft een ring om zijn pootje.
En Teddy is dol op sieraden inclusief de ring van Punky!

Maar Teddy wil niets van Punky weten als hij toenadering zoek, maar Teddy wil wel dolgraag die ring van Punky !!!!!!! Dat geeft hele leuke situaties.  :D

Zo, iedereen is weer op de hoogte van de gebeurtenissen van ons valkenvolk.

Tot het volgende verhaal!
Groetjes,

Annemieke, Teddy & Punky

Ellen

Hoi Annemiek,

Wat leuk om te lezen allemaal, ik kan me er wel iets
bij voorstellen.
Heerlijk hoor dat welles/nietes gedoe tussen die twee.
Dat gaat helemaal goed komen denk ik.
Veel plezier met Teddy en Punky.

Groetjes Ellen.

Annemieke

30 oktober 2003, 18:37:49 #26 Last Edit: 30 oktober 2003, 18:50:15 by Annemieke
Hallo allemaal,

Hier weer een verhaaltje uit het leven van ons valkenvolk.

Het is inmiddels alweer 2 maanden geleden, dus het werd ook wel weer hoog tijd.

Hier heeft het hele proces van lokken,fluiten en negeren een vast ritueel gekregen.
Punky wacht totdat Teddy even niet kijkt, zet dan zijn flirthouding in en gaat heel hard in haar oor zitten fluiten.  :o
Zij schrikt dan natuurlijk en gaat fijn een stukje verderop zitten. Jammer voor haar kan Punky ook lopen en gaat haar dus met veel enthousiastme achterna. :-X
Uiteindelijk krijgt Punky een knauw en heeft Teddy weer even rust.
Teddy accepteerd Punky, maar haar liefie is het nog steeds niet.  :-*

Ze zijn nu allebei druk bezig met een wedstrijd wie er de meeste veren kan kwijtraken in een zo kort mogelijke tijd (op een natuurlijke wijze, ze zitten zichzelf niet te plukken!).
Het mooiste is dat Punky altijd met de gele veren van Teddy aan de wandel gaat. Of het nu kleine of grote veren zijn, hij eist ze op.  8)

Ook heeft Punky uitgevonden dat het ophalen van spullen die op de grond gevallen zijn heel nuttig kan zijn. Zo kun je het tenslotte weer op de grond gooien als Teddy het zou willen afpakken.  ;D

En er is nog iets waar ze een sport van hebben gemaakt:
PAPERCLIPTREKKEN!
Kunnen ze uren mee zoet zijn.
(Sorry dat de foto zo breed is. )

We hebben paperclips in diverse kleuren en het liefst willen ze de paperclip waar de ander net mee wegloopt. Dus erachteraan!  :D

Ook heb ik ze kunnen betrappen op het bevredigen van hun ijsverslaving:


We hebben tegenwoordig ook een videocamera en hebben dus nu al een heleboel leuke filmpjes van ons valkenvolk.

We genieten nog steeds met volle teugen van allebei.
Groetjes,

Annemieke, Teddy & Punky

Lique

Hoi annemieke,

Je had het verkeerd gedaan met de foto's toevoegen, maar ik heb het al voor je gedaan.

Groetjes Lique

Annemieke

Wat had ik dan verkeerd gedaan Lique?
Groetjes,

Annemieke, Teddy & Punky