28 maart 2024, 14:11:52

Zipo/coco is ne rare vogel

Gestart door Sven, 27 november 2005, 13:43:38

« vorige - volgende »

Sven

27 november 2005, 13:43:38 Last Edit: 27 november 2005, 13:58:14 by Svenitos
Hey,

Ik heb mijn valkje gekocht op de "zwarte markt', gekortwiekt een 6-tal weken geleden. Ze voelt zich alleszins thuis want ze fluit constant om gek van te worden  :)
Als ik ze probeer te nemen (gewoon mijn vinger uitsteken) dan loopt ze weg. Als ik ze heb dan kruipt ze helemaal naast mij op mijn schouder (zo hoog mogelijk) maar ze is helemaaal niet bang van mijn gezicht, alleen van mijn hand.
Het rare is nu:
's avonds/snachts, als zipo al een beetje moe is, dan laat ze/hij zich wel nemen en wrijven, ze buigt zelfs haar/zijn kopje.

Ik heb haar ook zo een speciaal valkparkietenbad gekocht met spiegel in, maar daar wil zipo niet niet in, ik heb er al een trostgierst in gehangen, maar dan doet ze alles om het water te vermijden.

Nog iets raars/grappig eigelijk:
Ik zet een trostgierst, waar zipo gek van is en bindt deze mooi aan een touwtje vast aan de kooi. het eerste wat zipo doet is dat touwtje kapot maken  :D

Foto's van zipo & zijn kooi: klik hier

Tara

Citaat van: Svenitos op 27 november 2005, 13:43:38
Hey,

Ik heb mijn valkje gekocht op de "zwarte markt', gekortwiekt een 6-tal weken geleden. Ze voelt zich alleszins thuis want ze fluit constant om gek van te worden  :)
Als ik ze probeer te nemen (gewoon mijn vinger uitsteken) dan loopt ze weg. Als ik ze heb dan kruipt ze helemaal naast mij op mijn schouder (zo hoog mogelijk) maar ze is helemaaal niet bang van mijn gezicht, alleen van mijn hand.
Het rare is nu:
's avonds/snachts, als zipo al een beetje moe is, dan laat ze/hij zich wel nemen en wrijven, ze buigt zelfs haar/zijn kopje.

Nog iets raars/grappig eigelijk:
Ik zet een trostgierst, waar zipo gek van is en bindt deze mooi aan een touwtje vast aan de kooi. het eerste wat zipo doet is dat touwtje kapot maken  :D


Niks abnormaals aan hoor :).
's Avonds zijn ze iets minder actief dan overdag, en dan laten ze vaak meer gebeuren :D
Maar vaak ook gewoon zomaar hoor, denk dat het er een beetje van afhangt hoe actief hij op die momenten is, als ie wegvliegt.

En van dat touwtje van die trosgierst,
ze zijn grote en ware knagers, dus als dat touwtje in enkele minuten doorknaagd is, is het maar normaal hoor :D

Groetjes, Tara

Sven

27 november 2005, 13:51:56 #2 Last Edit: 27 november 2005, 14:01:56 by Svenitos
Dus bij jullie loopt/vliegt hij ook weg als je hem probeert te nemen?
En van dat bad, is dat normaal?

Foto's van Zipo & zijn kooi:
http://www.foowtoows.be/v/Sven/dieren/

Ps: ik zou opnames kunnen doen van het fluiten van de parkiet.
Ik heb ook een andere vogel (een japanse nachtegaal) en zij deed int begin dat ik de parkiet had van die wedstrijdjes met de parkiet.. Ik heb spijt dat ik het niet had opgenomen.

Tara

Waah heb jij een Japanse nachtegaal ;D
Prachtvogeltjes, vind je niet ;D

Ok.. Valkjes...
Mooie kooi, en natuurlijk een heeeel mooi valkje!!

Van dat badje, juist, was ik vergeten te zeggen,
kan zijn dat je valkje liever 'n douche heeft, dan een badje neemt, dus het is vrij normaal en zeker geen probleem als je valkje niet in dat badje wil :)

En.. Tja,
ik heb hier drie tamme valkjes binnen, neem nou 't voorbeeld aan Seraiyo, Seraiyo is volledig opgevoerd met de hand en ontzettend tam, hij vliegt niet gauw weg van me, maar kan wel rot doen als ik bijvoorbeeld Quantadro even heb geaaid ::)

Natuurlijk heeft ie soms 'kuren' in, kan ie lekker zotjes doen, gaat ie met z'n vleugels helemaal vreemde dingen gaan doen, fijn om te zien, en dan bestaat de kans groot dat hij al spelend weg vliegt :)

Sven


Sven

Ik heb dan nog een vraagje:

als de parkiet bij jullie rondvliegt, dan moeten er toch overal hoopjes kak liggen  ???

Tara

Citaat van: Svenitos op 27 november 2005, 14:21:41
Ik heb dan nog een vraagje:

als de parkiet bij jullie rondvliegt, dan moeten er toch overal hoopjes kak liggen  ???


Feitelijk mag hij niet rondvliegen :D ;D
Maar mij kennende...

Ze zitten alledrie in mijn kamer, en Seraiyo komt er 't meest uit, soms alledrie. Als Seraiyo uit is, zit ie het meeste bij mij of rond mij, als hij vliegt, zijn het een paar toertjes rond de kamer, of naar de jassenhangers (of hoe noem je dat ;D)

In elk geval, idd laat ie dan wel af en toe een poepje, maar ik ruim dat dan altijd meteen op :D