Valkparkiet los laten vliegen in de huiskamer

Gestart door groningsefalco, 24 november 2005, 22:16:40

« vorige - volgende »

groningsefalco

Hoi mensen,

Wie van jullie kan me helpen.
Ik laat regelmatig mijn half jaar oude valkparkiet los vliegen in de huiskamer. Nu is het zo dat er dan overal zijn ontlasting en urine ligt. Ik heb een keer ergens gelezen dat je daar een soort zakje of zo voor hebt waar je de vogel in doet. Hij kan dan gewoon bewegen alleen dan ligt de ontlasting ed niet door het hele huis.
Weet iemand wat ik bedoel en waar ik zoiets evt kan krijgen. En wat ik er anders aan kan doen..
Dank je

Paul

Hoi  Groningsefalco,

Ik weet wat je bedoeld maar dat is in Nederland niet te koop.
Je zou dat in Amerika kunnen bestellen of zelf maken als je handig bent.
Het is een flightsuit of ook wel birddiaper(vogelluier) genoemd.
Je kan er zelfs een lijn aan vast maken om hem dan mee naar buiten te nemen maar je moet dan wel uitkijken dat het echt goed zit en dat hij er niet uit kan ontsnappen.

Het enige is dat de meeste valkjes het niet echt fijn vinden en alleen tamme valkjes zijn er makkelijk aan te wennen want je moet het ze echt aantrekken.
Mijn allertamste valkje laat het wel redelijk toe die heb ik er al met een week of 6 aan laten wennen maar een ander die ook supertam is en wat ouder vind het weer verschrikkelijk.
Je kan even op hun site kijken dat is www.birddiaper.com
Ze zijn in elk geval wel te bestellen daar ik heb er ook eentje daarvandaan.

Groetjes, Paul

Agnes

Hoi,

Ik zit er niet zo mee dat de valkjes wat laten vallen als ze los zijn.
Het hoort er nou eenmaal bij. Maar ik heb zeil in de kamer, dus misschien heb ik makkelijk praten ;)

Ik gebruik babydoekjes om de flatsen op te ruimen. De doekjes zijn vochtig, dus ook opgedroogde poepjes gaan er makkelijk mee weg ;D

Groetjes van Agnes.

Groetjes van Agnes en de Veluwse valkjes.

groningsefalco

Wie van jullie kan me helpen.
Ik laat regelmatig mijn half jaar oude valkparkiet los vliegen in de huiskamer. Nu is het zo dat er dan overal zijn ontlasting en urine ligt. Ik heb een keer ergens gelezen dat je daar een soort zakje of zo voor hebt waar je de vogel in doet. Hij kan dan gewoon bewegen alleen dan ligt de ontlasting ed niet door het hele huis.
Weet iemand wat ik bedoel en waar ik zoiets evt kan krijgen. En wat ik er anders aan kan doen..
Dank je

Riny

Hallo
Kijk maar eens op deze link daar staat wel zoiets op .
www.birddiaper.com
Groetjes Riny :D

Karin

Omdat je 2 precies dezelfde vragen hebt gesteld heb ik ze samengevoegd.

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

marga

hoi
als je dat omdoet bij je valkje blijft je kamer schoon
maar denk eens aan je valkje die word smerig onder zijn staart al die poep gaat aan zijn staart zitten
groetjes marga

Raikiri

Hoi,

Als je zo'n ding omdoet blijft je huis idd wel schoon maar het valkje niet, denk ik.. Ook lijkt 't niet echt comfortabel, zo'n ding.. In amerika doen ze er allemaal dingen bij onderhand.. Zo heb je ook al een kerst-uitvoering van zo'n pakje, dan lijkt 't net alsof 't meer om de outfit gaat dan om 't valkje..

Groetjes Chrissy

Cheers, Quynh & Raikiri~

Kilian

Bij mij laat ik mijn vogels ook vrij rondvliegen en dan kuis ik maar alles op.Maar er zijn een paar plekjes waar ze graag zitten dus ik heb da dan berekend ;D en ik leg dan doekjes of ik doe op plasticfolie op!En als mijn berekeningen niet klopten (ik wil gewoon zeggen als ze er naast hebben gescheten) dan kuis ik dat als normaal op! ;D ;D ;D ;D
veel kuis plezier ;D! KILIAN EN DENZEL

Paul

Hoi,

Het valt best mee hoe je valkje eruit gaat zien met de veren de poepjes worden namelijk opgevangen in een soort zakje wat eronder hangt met een inlegpapiertje erin wat je kan vervangen.
Dus de ontlasting komt niet bij de veren maar trekt ook in het papiertje.
Ik heb het zelf gekocht om ze in mee naar buiten te nemen en dan doe ik dat alleen bij eentje die het niet erg vind om dat pakje aan te hebben.
In huis gebruik ik het verder niet maar anders zou ik ook een heleboel pakjes nodig hebben  ;D

Groetjes, Paul

Sven


Tara

Citaat van: Svenitos op 27 november 2005, 16:42:54
De website "www.birddiaper.com" is bij mij niet beschikbaar  :(


Da's vreemd :D
Wat voor internetprovider gebruik je?

Sven

27 november 2005, 16:45:02 #12 Last Edit: 27 november 2005, 16:47:30 by Svenitos
Telenet, ik gebruik Firefox als browser.

Edit: Opera & Internet explorer gaan evenmin.

Tara

Ook telenet, zal dus dat niet zijn,
bedoelde eigenlijk browser, ga er ook weer te snel over ;D

Met Firefox heb ik juist ook even geprobeerd en het lukt ook niet, 'k zou het even met IE proberen :D

Sven

Citaat van: Tara op 27 november 2005, 16:47:30
Ook telenet, zal dus dat niet zijn,
bedoelde eigenlijk browser, ga er ook weer te snel over ;D

Met Firefox heb ik juist ook even geprobeerd en het lukt ook niet, 'k zou het even met IE proberen :D


"De pagina kan niet worden weergegeven.
De pagina waarnaar u zoekt, is momenteel niet beschikbaar. Er zijn mogelijk technische problemen met de website of u moet mogelijk uw browserinstellingen aanpassen.

--------------------------------------------------------------------------------

"

:(